Epilogue

590 80 35
                                    

Musim Bunga




Satu papan tanda yang terletak di depan pintu pagar sekolah telah menarik ramai pelajar kearahnya. Papan itu tertulis. "Majlis Kemasukkan Pelajar Baru!"

Sekolah Yanrin Academy of Science



Seorang gadis berambut pendek paras bahu memasuki perkarangan sekolah. Dia melihat sekeliling. Rambutnya yang memgerbang seperti Hermione Ganger dari novel Harry Potter itu amat di kenali ramai. "Wonhye!" Seseorang melambai kearahnya. Dia tertoleh. "Oh! Oh Rina!!" Katanya dengan penuh teruja.

Mereka berdua berpelukkan seketika. Rindu sebulan tak jumpa. Rina memandang tepat pada wajah Wonhye. "Won, bila kau potong rambut kau jadi pendek? nampak matang" puji Rina pada Wonhye.

Wonhye tersenyum. "Gomawo!"





Mereka meneruskan perjalanan untuk ketempat pendaftaran pelajar baru. "Dekat dewan." Ujar Rina. Selesai mendaftar, mereka ke perkarangan sekolah semula. Kerana di sana semua pelajar senior mula mempromote club dan persatuan untuk pelajar baru join.



Sewaktu Wonhye berjalan untuk mencari kelab, tiba-tiba sahaja seorang lelaki entah dari mana dia pun tak kenal datang mengikat satu benang merah di jari kelingking Wonhye.


"Eh apa ni?"

"Shh... Saya hanya mengikut arahan. Dia kata lilit benang kat jari kelingking awak dan awak perlu cari dia" ujar lelaki itu yang kelihatan tampak manis sambil tersenyum.

"Adios!" Dan lelaki itu berlalu pergi dari situ sambil berlari. Dia sempat lagi menabik sekejap pada Wonhye.

Wonhye hairan dan kepelikan? Siapa ya? Namun selepas itu, dia pula hanya menurut kata-kata. Rina? Hilang entah ke mana.

Setelah lama dia melilitkan di jarinya, dia berjumpa dengan seorang lelaki lalu membuatkan dia tergamam sebentar. Lelaki itu mendongakan kepala lalu tersenyum. Di jari kelingkingnya terdapat benang merah yang terikat.

Manakala di tangannya terdapat Flower Crown yang handmade olehnya. "Selamat berjumpa kembali, Wonhye"



"Namjoon-ssi"



Namjoon bergerak kearah Wonhye lalu meletakkan Flower Crown itu diatas kepada Wonhye. "Wonhye-ah," Namjoon memeluk badan Wonhye.

"Nado" katanya. "Aku dah balas perasaan kau setahun lalu dengan kata-kata. Dan benang merah ni..."

Wonhye melihat jari kelingkingnya. "Dia bermaksud "pengikat jodoh" ini bermakna kau ada jodoh dengan aku. Jangan putuskan, ia seakan-akan putuskan jodoh kita" kata Namjoon pada Wonhye. Entah kenapa Wonhye rasa terharu. Dia memeluk Namjoon.


"Namjoon-ssi"





"Ya?"





"Bukan kau sekolah lain ke?"













🐦⚫⚫⚫⚫⚫⚫ Kwak!










"Em. Aku tukar sekolah. Aku tak bolehlah sekolah elite sangat. Aku tak selesa" kata Namjoon dan melepaskan pelukkan. Lalu tanganya pula bergerak mengurut belakang lehernya.


"Kaja, cari kelab baru" ajak Wonhye dan menarik pergelangan tangan Namjoon. Namjoon tersenyum.

"Jom"

Dan setelah kejadian itu, Namjoon dan Wonhye pun bercinta.



END~~





[Bangtan School Life Series #1 completed]

Wuhuu! Thanks pada yg vote comment dan yang read! Author sangat menghargai usaha itu! Tanpa hampa sapalaj author ni kan??

Ff ni sebenarnya project author buat sendiri. Bangtan School Life Series. Series ni chapter dia kurang dari 20 chapter! Sbb tu sikit. Dan author akan sambung dengan memberlain pula! Okay, adios~

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now