Fate + 06

482 92 29
                                    

Dari awal pagi sampai rehat masih lagi hujan renyai². Setiap orang berlindung di sekolah. Tiada siapa yang pergi ke taman sekolah mahupun padang.


"Wah macam mana nak balik ni? Aku lupa bawa payung!!" Kata kawan baik Wonhye, Younri. "Habis tadi kau datang sekolah naik apa?" Soal Wonhye pada kawannya itu.


Younri memandang muka Wonhye. "Aku datang sini naik kereta macam selalu. Lepastu balik jalan kaki. Tapi sebelum aku keluar rumah tadi aku dah ingatkan otak aku 'bawa payung, bawa payung' then aku masuk kereta aku lupa bawak jugak!" Ujar Younri pada Wonhye yang setia mendengar segala bebelan Younri. Younri menghentakkan kepalanya di atas meja Wonhye.

"Hmm..Tak taulah Younri" ucapan tanpa sebarang harapan. Younri memandang muka Wonhye. Speknya di buka. "Kenapa kau kejam sangat?!" Marah Younri sambil menggerakkan badan Wonhye kebelakang dan kedepan. "Woi! Woi!" Pening Wonhye di buatnya.

Tiba-tiba sehelai sapu tangan terkeluar dari poket baju Wonhye. Mereka berdua memandang kearah sapu tangan itu. "Oh!" Terus Wonhye mengambil sapu tangan itu lalu berlari kearah meja Namjoon. Younri hairan. "Ada apa dengan sapu tangan tu?" Dia akhirnya menggaru kepala.





Namjoon terpadang wajah berseri-seri milik Wonhye itu. "Kenapa?" Soalnya. Sapu tangan itu dihulurkan pada Namjoon. "Nah sapu tangan kau balik. Terima kasih bagi aku pinjam. Dah basuh siap buh softner lagi" kata Wonhye bangga. Entah apa yang dia banggakan. Namjoon mengambil sapu tangan itu semula. "Hmm.. Sama-sama" kata Namjoon lalu tersenyum kecil pada Wonhye.

Wonhye berpusing ke belakang lalu berjalan ke tempat duduknya. Mukanya di pegang. "Wahh!! Namjoon senyum kat aku!!" Hatinya menjerit kegembiraan.


















Namjoon memandang langit yang mendung dan masih membasahi bumi dengan air hujannya. Tangan kanannya menyeluk poket seluarnya. Smart phonenya di ambil. Dia menekan salah satu contect dalam phonenya sebelum menekapkan telephonenya itu di telinga.

"Mr. Goo, boleh ambil Joon balik rumah?" Dia menelefon butlernya, Mr. Goo. "Maaf Tuan Namjoon, saya berada di Jirisan bersama butler lain. Tuan Kim menghantar kami kesini untuk kursus perkhidmatan. Tiada siapa dirumah. Maafkan saya tapi boleh minta tumpang kawan kamu?" Ujar Mr. Goo panjang lebar pada Namjoon.

Namjoon mengeluh. "Tak apalah. Buat latihan elok-elok. Saya akan cuba balik dengan bas." Kata Namjoon pada Mr. Goo baik sebelum dia tamatkan panggilan. Dia mula bergerak namun di tahan. "Nak balik dengan kami tak?" Soal Yoongi pada Namjoon sambil tersengih.

"Kalau kau keseorang dalam rumah apa kata tinggal dengan kami sekejap lepastu call mak kau amik kau kat rumah kami. Nak?" Kata Wonhye pula. Mereka berdua bebesar hati pada Namjoon untuk tumpang sekejap dengan mereka. Namjoon berfikir. Adik-adiknya berada di sekolah untuk kem. Jadi hanya dia yang tinggal di rumah.

"Boleh juga" kata Namjoon pada mereka berdua sebelum Yoongi dan Wonhye menghifive. "Kaja!" Ujar Yoongi.





















Namjoon melihat kawasan yang dimasuki oleh appa Wonhye. Ada banyak pokok. Hutan ke? Namun lama selepas itu mereka sampai ke rumah Wonhye. Namjoon seakan-akan teruja. Tidak pernah dia nampak rumah sebesar itu di dalam hutan. Malahan rumah kayu pula tu. "Mari!" Yoongi menarik Namjoon supaya keluar dari kereta.

"Annyeong!" Sapa Wonhye dan Yoongi serentak sebelum membuka kasut sekolah mereka dan mula memakai selipar bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Annyeong!" Sapa Wonhye dan Yoongi serentak sebelum membuka kasut sekolah mereka dan mula memakai selipar bilik. Namjoon kelihatan ragu². Segan mungkin. "Marilah masuk Namjoon." Tegur appa Wonhye sambil tersenyum. Namjoon mengangguk dan tersenyum kecil.

Dia pergi kearah Wonhye dan Yoongi. Kesemua adik-beradik Wonhye berada disitu untuk makan tengah hari tapi kelihatan malam kerana hujan yang masih belum berhenti.

"Oh, kawan Wonhye ka? Marilah makan sekali. Wonjae! Amik lagi satu pinggan!" Selepas menyapa Namjoon, dia menyuruh anak lelaki sulungnya itu pergi mengambil pinggan.

Namjoon tunduk. "Maaflah sebab menyusahkan kamu semua" Katanya. "Ohoho! Tak adalah, Namjoon"

Wonhye yang berdiri disebelah Yoongi membisik sesuatu pada lelaki itu. "Aku dah cakap yang Namjoon ni baik" Wonhye bangga lalu dicemuh oleh Yoongi. "Yalah, yalah" acuh tak acuh sahaja bunyinya, terus Yoongi duduk dikerusi



TBC~







Selamat hari raya!~

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now