Fate + 10

423 79 27
                                    

Pada petang hari, Namjoon sedang berehat di bilik Yoongi dengan aman tetapi tiba-tiba sahaja Wonhye menerjah masuk kedalam bilik itu tanpa ketuk mahu pun salam. Terkejut Namjoon dibuatnya.


"Joon, mari siapkan kerja KHB!" Ujarnya teruja dan menarik pergelangan tangan Namjoon sehingga ke laman rumah. Namjoon dengan terpaksa membuntuti Wonhye dari belakang.



































Namjoon berdiri di belakang Wonhye dan hanya memerhati gadis itu mengeluarkan pasu bunga.

"Letak tanah dalam ni. Kau nak taman pokok apa?" Soal Wonhye dan memilih benih pokok yang bervariasi itu. Namjoon bertinggung sebelum...

"Kau nak tanam pokok apa?" Soal Namjoon pula pada Wonhye. Wonhye menoleh memandang sebelum melihat depan semula. "Bunga Matahari. Kau?"

"Ermm.. Bunga Matahari jugaklah"



Mereka berdua membuat kerja di depan pokok bunga Lilac yang tersusun elok di tanam oleh Wonjae.

Namjoon menekan tanah di pasunya lalu menyiramnya. Setelah itu bekas penyiram itu di hulurkan kepada Wonhye pula dan dia pun menyiram pokoknya.

"Tunggu naik pucuk dan minggu depan boleh bawa kat cikgu." Ujar Wonhye dan tersenyum kepada Namjoon. Namjoon membalas senyumannya. "Ya, minggu depan"























Sementara itu di rumah Namjoon


"I home Namjoon! My Lovey dovey!!" Bellatrix Von Bennett menjerit kegembiraan lalu menerjah masuk rumah agam besar itu tanpa di jemput. Mana adab kau dik? Mingyu mencebik bibir dengan menyampah. Takda siapa pun pelawa kau masuk.

"Cik Bella, tak baik main terjah masuk je rumah orang" ujar Butlernya, Mr. Alfred dengan sopan. Bella mencemuh. "Suka hatilah, dah pergi sana. Aku nak cari Namjoon kesayangan aku~"

Katanya agak kasar. Bukan itu sahaja, malahan menghalau butlernya. Dia berlari ke bilik Namjoon. Di buka pintu bilik itu seluas-luasnya dan di jenguk ke dalam. "Hmm?? Tak ada?" Hairannya.


Dia terus mencari sehingga 30 minit berlalu dan akhirnya dia fedup. "Mana Namjoon?!" Marahnya namun tidak semena-menanya dia di jerkah kuat oleh Kai yang sedang berdiri di ruang tamu itu. "KAU DIAM AH, GEDIK! APA KAU INGAT NI RUMAH BELI PAKAI DUIT PAK KAU KE?!" Geram. "MANA ADAB KAU BILA PERGI RUMAH ORANG HUH? KAU SIMPAN KE ADAB KAU TU UNTUK HYUNG AKU? TOLONGLAH WEH. HYUNG AKU TAK HADAP SEMUA TU!!" Hambur Jongin lagi. Sesungguhnya dia marah saat itu. Belakang Jongin diusap oleh Mingyu. "Sabar hyung..."

Bella mencebik dan menyumpah seranah Kai. "HAA.. MENCARUT! MENCARUT!" Jerkah Kai lagi dengan mata membesar. Di pandang atas bawah tubuh Bella dengan perasaan marah. Kecik besar kecik besar ja aku tengok minah ni.

Bella mencebik dengan lebih teruk. "Makcik!" Dan akhirnya mengadu pada omma Namjoon a.k.a omma Jongin dan Mingyu. "Makcik, mana Namjoon?"

Dan omma Namjoon dengan tenang menjawab. "Kat rumah kawan dia. Seminggu kat sana. Ada kerja perlu di selesaikan."


Bella hanya mampu ternganga. SEMIMGGU?!!


"Makcik! Kat mana rumah dia? Saya nak pergi!"

"Yang kau ni sibuk jaga tepi boxer hyung aku pahal?" Soal Mingyu acuh tak acuh dengan kening berkerut. Pening palo den dengan minah ni. "Sibuk ah kau!"

"KAU AH PENYIBUK!" Whoop!  Sabar Kai, Sabaq!


Akhirnya petengkaran itu berakhir dengan Bella memasuki bilik tetamu.


"Terima kasih Tuhan, aman juga akhirnya" Kai berbaring di sofa. Lega dia.














Namjoon situation

"Wahh! Strawberry pancake!" Haewon terus ke dapur apabila terbau pancake yang di masak oleh abangnya Wonjae dengan teruja.

"Mari makan!" Ujarnya dan semua orang mula duduk dan menikmati pancake itu dengan penuh selera. Termasuk Namjoon tanpa memikirkan tetang apa yang berlaku pada Bella.




TBC~

Huiyoo~~~ collarbone tu!! *author drooling* okaylah aku nak sambung baca manhwa "Killing Stalking"lah huhuhu ( ̄∀ ̄) bye readers! Jumpa di next chapter

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Huiyoo~~~ collarbone tu!! *author drooling* okaylah aku nak sambung baca manhwa "Killing Stalking"lah huhuhu ( ̄∀ ̄) bye readers! Jumpa di next chapter

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now