3 | באילו תמונות להשתמש?

1.2K 65 28
                                    

אז אחרי שעברנו על הנושא של התמונות ועל איפה אפשר למצוא אותם, נחפור קצת יותר לעומק בנוגע לסוג התמונות שמומלץ להשתמש בהם. לי יש מספר חוקים בנוגע לזה:

הראשון: לא להשתמש בתמונות משומשות מדי – זאת אומרת, אם אתם רואים את אותה תמונה חוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב (עין, נערה בודדה, שמיים, יער וכדומה), לא מומלץ להשתמש בה. יש עשרות סיפורים עם כריכות בעלות אותו קונספט כמו אלה, ולכן הסיכוי שהכריכה תמשוך את העין אם תיישם פעם נוספת את אותו קונספט הוא נמוך מאוד. בשביל למשוך את העין של הקורא מומלץ להשתמש בתמונה שבדרך כלל לא משתמשים בה.

השני: להשתמש בתמונות מובנות – קרו לי כמה וכמה מקרים שהסתכלתי על התמונה בכריכה וניסיתי להבין מה אני רואה במשך כמה דקות. זה בדרך כלל קורה עם תמונות כהות וחשוכות שרק קווי המתאר של האור נותנים לך איזשהו מושג מה קורה, ואני ממש לא ממליצה להשתמש בתמונות כאלה. זה יוצר את אותה תוצאה כמו לשים רקע שחור עם כיתוב – זה לא מעניין כי אין מה לראות. מין הסתם, כן, יש משהו בתמונה הזאת, אבל קשה מאוד לשים לב לזה מרוב שהתמונה כהה. גם אם החשיכה חשובה לכריכה, נסו למצוא תמונה שאפשר לפחות להבין מה נמצא בה.

השלישי: לא להשתמש בתמונות מטושטשות – וזה אולי אחד הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לזכור! לא להשתמש בתמונות מטושטשות! למה? כי זה לא נראה טוב, כי זה מקשה להבין מה בתמונה, וכי זה לא נראה טוב. חזרתי על ה"לא נראה טוב" פעמיים בשביל הדגשה. זה פשוט... לא נראה טוב! וזו בחירה נוראית להשתמש בתמונה מטושטשת, כי היא פשוט מציקה לעין ולא מקצועית. ועוד יותר גרוע זה ברגע ששמים כיתוב באיכות גבוהה שמדגיש עוד יותר עד כמה התמונה מטושטשת ולא תואמת לכותרת. בשביל להימנע מזה פשוט תחפשו תמונות גדולות בגוגל (רשמתי על זה גם בחלק הקודם, אבל אחזור על כך). בגוגל (במידה והחלטתם לחפש בו) יש אפשרות של "כלים", שכוללים בין היתר צבע וגודל. בשביל לחפש תמונות שלא יהיו מטושטשות, תיכנסו לסרגל הכלים ותבחרו באפשרות של "גודל" ולאחר מכן באפשרות של "גדול". התוצאות יהיו תמונות גדולות במיוחד כמעט תמיד באיכות מדהימה שתוכלו להקטין בשביל הכריכה והיא תישאר באותה איכות.

נוסף בעריכה: ReynWrites (אני ממש מקווה שזאת את, אם לא, פדיחה XD) יידעה אותי שגם יש אפשרות של HD בחיפוש התמונות בגוגל. שוק (!) אז גם שימוש באפשרות הזאת זה רעיון טוב.

הרביעי: אל תעוותו תמונות – לעוות תמונות זה בין הדברים שהכי צורמים לי כשאני מסתכלת על כריכות. ואיך זה קורה? המעצב מותח את התמונה בצורה נהדרת (לא) לרוחב או לגובה ומשבש לה את הפרופורציות לגמרי. הפתרון הוא להגדיל/להקטין את התמונה מהקודקוד של התמונה (אתם יודעים, יש מסגרת כזאת מסביב לתמונה, יש ריבועים קטנים, חלק על הצלעות וחלק על ה... קודקודים! אז אתם צריכים לכוון לקודקודים). בנוגע לפוטושופ (לפחות בזה שלי), גם אם מגדילים את התמונה מהקודקודים היא מתעוותת. בשביל לפתור את זה צריך ללחוץ על Shift בזמן שאתם מותחים את התמונה, והיא תגדל בצורה פרופורציונלית.

בנוסף, יש דבר כזה שנקרא זכויות יוצרים על תמונות. כאן זה מתחיל להיות מסובך, כי לפעמים אתה מוצא תמונה ולא רשום של מי היא או האם לתת זכויות יוצרים. במקרים כאלה אין ממש מה לעשות. באתר הזה אני גם לא בטוחה שזה משנה, כי במידה ואתם כותבים רק לקהל שקורא עברית, הסיכויים שמישהו ימצא את התמונה שלו ככריכה ללא זכויות יוצרים הוא קלוש. אבל... אני לא אגיד שמותר לא לתת זכויות יוצרים, ברור שחייבים, תמיד חייבים, אבל בגלל שאף כותב באתר הזה לא מקבל כסף על הכתיבה שלו כאן (לפחות ככה אני מקווה, אולי יש איזו כת סודית שלא ידעתי עליה), הייתי אומרת שאפשר להבליג על זה. מקסימום היוצר של התמונה באמת יראה שהשתמשתם בלי רשותו יבקש למחוק – אז תמחקו. לא קרה משהו נורא. אבל אם אתם מעדיפים שלא להתעסק בזה, תמיד אפשר למצוא תמונות שאין עליהן זכויות יוצרים – תמונות מסרטים וסדרות, תמונות ממגזינים של אופנה, טבע או ריהוט, צילומים שהופיעו בטלויזיה או תמונות של מפורסמים.

טוב, נראה לי שזה כל מה שיש לי לומר על העניין הזה (:

עד לפעם הבאה, אני D:

עד לפעם הבאה, אני D:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now