9 | קאסטינג

455 23 31
                                    

קאסטינג. למה קאסטינג קיים בעצם? בעיקר כדי לספק את הכותב של הסיפור, ורק אז לתת לקורא יותר בסיס למראה של הדמויות. אישית, אני לא ממליצה לשים קאסטינג לסיפור שהוא לא פאנפיק, כי כל העניין בקריאה זה שהקורא ידמיין בעצמו איך הכל נראה. כמובן, זה הכל בהחלטתו של הכותב, במה שהוא רוצה לעשות בסיפור שלו ומה מרגיש לו נכון, ואני רוצה להדגיש את זה – אין שום דבר רע בהכנסת קאסטינג לסיפור! לא סתם לווטפאד יש אפשרות לעשות את זה (רק במחשב, אמנם).

אבל אבל אבל אבל אנחנו לא מדברים על קאסטינג בסיפור עצמו, נה-אה! הפעם אנחנו מדברים על קאסטינג לכריכות.

אז קודם כל, מה זה קאסטינג? קאססטינג (Casting), או בעברית, רשימת שחקנים, זה מה שהכותב של הסיפור עושה כאשר הוא בוחר במפורסמים (לרוב שחקנים, לפעמים זמרים, לעתים רחוקות כל דבר אחר) ש"ישחקו" את הדמויות שלו. בווטפאד יש אפשרות להכניס שמות של שחקנים ולרשום בתור איזו דמות הם מופיעים (פעם נוספת, אפשרות שקיימת רק אם אתם דרך המחשב), אך יש כותבים, מחו"ל בעיקר, שפותחים חלק שלם רק בשביל להציג את הקאסטינג.

למה קאסטינג זה טוב? בשביל כריכות, זה יכול להיות נהדר! זה מקל על החיפוש בפנים שיופיעו על הכריכה של הסיפור שלכם, וזה יכול להפוך אותה ליותר מעניינת. זו הסיבה העיקרית לכך שאני בוחרת קאסטינג, לדמות הראשית לפחות – כדי שיהיה מי שיופיע בכריכה XD לרוב הסיפורים האחרונים שלי יש קאסטינג בגלל הסיבה הזאת בלבד (כשלפעמים אני אפילו לא מתארת את הדמויות במדויק לפי הקאסטינג שבחרתי, כי הוא בסך הכל רק בשביל הכריכה. גם בספרים אמיתיים, מודפסים שיצאו לאור, הכריכה לא תמיד תואמת למה שמתואר בספר. דאמ, לפעמים אפילו בסרטים אין קשר!) בנוסף, קאסטינג יכול למשוך את העין של הקורא. בדומה לנושא של הפאנפיקים, אם אתה בוחר שחקן מסוים, יש מצב שקוראים שאוהבים את השחקן הזה יתנו לסיפור שלך הזדמנות. למה? מאותה סיבה שאנשים צופים בסרט מסוים רק בגלל שחקן אחד ספציפית שמופיע שם. כן, זו סיבה מטופשת, אבל היי, זה פועל לטובתכם.

למה קאסטינג זה רע? פאנפיקים. זו הסיבה. כאשר אתם בוחרים קאסטינג לסיפור, יש מצב שאנשים יחשבו שמי שמופיע בכריכה הוא באמת הדמות שעליה מספר הסיפור AKA שזה פאנפיק, גם אם לא כתבתם על זה שום דבר בתקציר/בסיפור/בתיוגים/בכותרת/בכריכה, הם יחשבו שזה פאנפיק. חוץ מלהדגיש את זה בכל מקום אפשרי בסיפור, או פשוט לא להשתמש בקאסטינג, או לבטוח בקוראים שבאמת ישימו לב שאין קשר בין המפורסם לסיפור, אין הרבה מה לעשות בקשר לעניין. הרי הקורא מדמיין מה שהוא רוצה לדמיין, גם אם זה לא מוצא חן בעיניכם XD

בשבילי, קאסטינג זה אחלה. לרוב אני משתמשת בו רק לכריכות, לעולם לא מפרסמת חלק של שחקנים אלא אם כן אני ממש רוצה ("עיר של גיבורים" ו"חטא של מלאך" שכתבתי, לדוגמא, הכילו חלקים עם שחקנים), אבל אם אתם לא בעד קיבעון על פנים ספציפיות לדמות/דמויות שלכם, יש עוד הרבה מאוד אפשרויות לעצב גם בלי זה~

איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now