00 | The Library Is Offically Closed!

256 24 24
                                    

היי היי היי!

קודם כל הרשו לי להתנצל שלקח לי זמן להעלות את הביקורות האלה, לא מצאתי זמן בו אצליח להתרכז לגמרי בביקורות ולהעניק אותן בצורה טובה. אבל היי, לפחות זה הגיע, והן התפרסמו, ואני מקווה שאעזור לכם, למבוקרים ולקוראי הביקורות, לדעת מה כדאי ומה פחות כדאי כשאתם מעצבים את הכריכות שלכם (:

(רציתי להוסיף גיף של הכותרת, אבל הוא היה גדול מדי. אז אוף (,:)

הבא נתחיל D:

הערה חשובה: כל מה שנאמר כאן הוא בגדר ביקורת בונה בלבד, והוא לא בא להעליב או לפגוע באף אחד, אפילו אם הוא עלול להישמע ככה! I come in peace!

----

כריכה מס' 1:

רושם ראשוני: אז מבחינת רושם ראשוני פחות התחברתי לכריכה הזאת

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

רושם ראשוני: אז מבחינת רושם ראשוני פחות התחברתי לכריכה הזאת. מצאתי בה הרבה דברים שהציקו לי בעין והורידו לי ממנה. אם הייתי רואה אותה בכריכה של ספר, כנראה שלא הייתי ממהרת להיכנס אליו.

דברים שאהבתי: שילוב הצבעים בכריכה טוב מאוד. אין יותר מדי צבעים שיבלבלו את מה שרואים בה, הגוון האדום מודגש בצורה טוב והחלקים הלבנים מתאימים מבחינת צבעים. הדמות שבחרת חתוכה היטב ובאיכות טובה, והיא ממוקמת בצורה מוצלחת בתמונה.

דברים שפחות אהבתי: הבעיה העיקרית שלי שהסבה את תשומת לבי הייתה השימוש בלהבות. בתיאוריה, זה רעיון מצוין שיכול להוסיף המון לכריכה, אבל עלול להיות קשה לתפעול, ובפועל בכריכה, הלהבות לא ממוקמות כמו שצריך לפי דעתי. הן משמשות בתור מסגרת, מה שפחות מומלץ לעשות. כאשר מוסיפים לכריכה מסגרת, עדיף שהיא תהיה עדינה ושלא תמשוך יותר מדי את תשומת הלב. כאן, נראה שהיא סוגרת יותר מדי על הדמות. אם את משתמשת בלהבות, עדיף לשלב אותן ברקע או לשים אותן רק בחלק התחתון או העליון של התמונה. בעיקרון, פחות מומלץ להשתמש באלמנטים ספציפיים (פרחים, להבות, או כל דבר אחר כמו זה) הכתב עצמו גם פחות מתאים בעיניי. הבחירה בפונט הזה לא הכי קשורה, הייתי ממליצה להשתמש בפונט יותר חד ופחות מעוגל, ולשנות את האפקט שיש עליו. בגלל שהכתב והרקע שחורים לגמרי, זה בעייתי לשים לב לכותרת. העיצוב של הכתב עצמו, מבחינת צבעים והצללות, גם לא הכי מתאים כאן. יש הצללה מאחורי הכותרת אבל גם הצללה לבנה בפנים שמהווה כמסגרת. הצללות כאלה נראות פחות טוב. הייתי ממליצה לשים מסגרת לבנה שהיא לא הצללה מחוץ לכותרת, או אפילו לשנות את הכתב ללבן או לגוון כלשהו של אדום כהה (שמאחוריו תהיה הצללה שתדגיש אותו או מסגרת שתבדיל אותו מהרקע הכהה). הגוון האדום הברור של הלהבות מעט מפריע, אבל לא יותר מדי. בגלל שלהבות הן לא בגווני אדום בלבד, אלא יש בהם גם כתום וצהוב, אז המראה שלהן נראה פחות טוב. בקשר לחלק הלבן של הלהבות, הייתי ממליצה להשמיט אותו.

איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now