14 | צבעים

320 27 23
                                    

אין דבר כזה כריכה בלי צבעים. גם שחור ולבן הם צבעים. צבעים זה חלק מעיצוב, בלעדיהם... טוב, זה היה דף ריק, וזה לא נקרא עיצוב (אף על פי שלבגרות באומנות הראו לנו תמונה שתשעים וחמש אחוז ממנה היה צבע לבן. למה? אל תתווכחו עם האומנות).

ויש ה מ ו ן מה לומר על צבעים, ובעיקר – איך להשתמש בהם נכון. שילוב צבעים, למי שאין עין טובה לזה, זה יכול להיות מאוד טריקי, לכן אשים על זה דגש.

אם אתם לא ממש טובים בנושא הזה, מומלץ לקרוא את החלק הבא. הדבר הראשון והחשוב מכל, וזה שיעזור לכם קצת יותר מבחינת בחירת הצבעים הוא הכרת המונח "צבעים משלימים". צבעים משלימים זה השם של שלושת צבעי היסוד והצבעים המנוגדים להם (כחול-כתום, אדום-ירוק, צהוב-סגול. אם אתם מתקשים לזכור, פשוט תחשבו על כך ששילוב של שניים מצבעי היסוד יוצר את הצבע המשלים לצבע שלא שילבתם, למשל, אדום וצהוב יוצר כתום, שזה הצבע המנוגד של כחול).

ולמה המונח הזה כזה חשוב?

טוב, בגלל שכל זוג הוא ההתאמה המושלמת לשילוב צבעים איכותי. הם לא דומים בשום צורה אחד לשני, ולכן הם מצליחים להדגיש אחד את השני כמה שיותר. וזה תקף לגבי כל גוון כלשהו מבניהם.

דוגמא יותר מוחשית:

אבל, וזה חשוב, אם אתם משלבים אדום וירוק ביחדבכריכה, אז לא אומר שהיא תצא טובה מבחינת צבעים

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

אבל, וזה חשוב, אם אתם משלבים אדום וירוק ביחדבכריכה, אז לא אומר שהיא תצא טובה מבחינת צבעים. לרוב, זה ייראה נורא. לכן יש לי טריק נוסף בשבילכם: שינוי הגוונים. נכון ששחור ולבן מסתדרים יופי אחד ליד השני?נכון. לכן, אם תכהו צבע אחד ותבהירו את הצבע המנוגד לו, השילוב שלהם יראה הרבה יותר נעים לעין. הצבע עצמו הוא רק עוד חלק מהנראות של הצמד זה לצד זה, ושינוי הגוון והכהות/בהירות שלהם היא החלק הנוסף.

למשל:

למשל:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now