21 | אסתטיקה או השקעה?

217 22 10
                                    

(מתנצלת שלקח מלא זמן להעלות חלק נוסף, לגמרי שכחתי שיש לי כמה בטיוטה שאני יכולה לפרסם XD)

--- --- ---

זו שאלה שלפי דעתי נשאלת רבות לגבי עיצוב, בעיקר אם מדובר בכריכות – מה עדיף, שהכריכה תהיה מושקעת, זאת אומרת, שהמעצב יעבוד עליה בקפידה, על כל הפרטים שבה, או שהכריכה תהיה אסתטית ובעלת נראות טובה, לאו דווקא אם זה אומר שהשקיעו בעיצוב שלה הרבה? 

התשובה לזה מסובכת. יש אנשים שחושבים שמה שחשוב זה התוצר הסופי, ויש אנשים שחושבים שאם אתה לא משקיע בכריכה היא לא ממש נחשבת כמשהו שבאמת ניסו לתת לו ייחודיות. שתי התשובות נכונות, ואם אתה מעצב עם ניסיון תוכל לממש את שניהם.

אמאמה, אי אפשר ליישם כריכה גם מושקעת וגם אסתטית אם אתם עדיין נחשבים למעצבים מתחילים שעדיין לא התנסו בכל סגנונות העיצוב (או רובם, לפחות).

אז מה יותר חשוב? לפי דעתי, האסתטיקה יותר חשובה מההשקעה בכריכה, והסיבה לכך היא זו: גם אם הכריכה "לא מושקעת", אם היא רק תמונה וכיתוב עליה, כל עוד היא נראית טוב, העיצוב שלה טוב ונעים לעין, היא כריכה מוצלחת. נכון, היא לא כל כך ייחודית כי זה פשוט הדבקה של כיתוב על תמונה קיימת, אבל זה צעד אחד קרוב יותר לעיצוב כריכות מוצלח.

אתם יכולים להשקיע כמה שיותר בכריכה שלכם, להוסיף הרבה אפקטים, תמונות, לשנות הרבה דברים עד שאתם מגיעים לתוצאה הכי טובה שלכם, אבל כל עוד הכריכה הזאת לא נראית טוב, לא משנה כמה עבדו עליה וכמה ייחודית היא מבחינה עיצובית, היא לא תהיה טובה.

דברים נראים אחרת בעיניי כל אחד, חלק חושבים שמשהו שיפה בעיניי אחרים הוא לא יפה, ולהיפך. יש אנשים שיש להם עין עיצובית ויש אנשים שאין להם עין עיצובית, ולאלה שאין להם עין כזאת יהיה הרבה יותר קשה לדעת מה ייחשב אסתטי ומה לא.

זה גם קשור לניסיון. הכריכות הראשונות שלי לא ממש מוצלחות בעיניי, אבל בהתחלה, כשרק עיצבתי אותן, הן נראו לי ממש טוב. למה? בגלל היחס והניסיון. ככל שהפכתי למנוסה יותר בעיצוב כריכות, כך הבנתי מה נכון ומה לא נכון לעשות בעיצוב שלהן, מה נראה טוב יותר ומה טוב פחות. בשביל לעבוד על זה צריך להתאמן. ובשביל להתאמן, צריך להשקיע.

בשביל להצליח להגיע לרמה בה ההשקעה והאסתטיקה לא פוגמות זו בזו, צריך להכין אולי מאות כריכות, תלוי באופן העיצוב שלכם, בתהליך הלמידה שלכם, בסגנון של הכריכות שאתם מכינים ובטכניקות שאתם מתאמנים עליהם. לפעמים זה יכול להסתכם בעשרות, אבל זה ידרוש מכם עבודה.

תתאמנו, תראו מה נראה לכם טוב ומה פחות, מה אתם יכולים לעשות עם האפשרויות שיש לכם. בהתחלה זה לא יצא טוב. אין אף אדם שהניסיון הראשון יוצא טוב, תזכרו את זה. אם לא יוצא לכם על הפעם הראשונה, נסו שוב, עד שתוכלו להתגאות במאה אחוז ביצירה שלכם.

טוב, חלק די קצר ותמציתי, ובכל זאת אני מקווה שעזרתי בזה (:

עד הפעם הבאה, אני~

עד הפעם הבאה, אני~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now