4 | פונטים וכותרות

1.1K 52 51
                                    

כריכה היא לא באמת כריכה בלי הכותרת שנמצאת בה,והכותרת עצמה לא חשובה פחות מהמראה של הכריכה עצמה. כריכה יכולה להיות מדהימה שכלצורה שהיא, אבל אם הפונט לא מתאים/לא יפה/לא נראה באופק, משהו בה לא בסדר.

החוק הראשון והחשוב מכל בהכנת הכריכות: צריך לראות את הכותרת!

מעט פעמים יצא לי לראות את זה, אבל יצא לי לראות את זה, שהכותרת או אפילו השם של המחבר נעלמים ברקע ויוצא שאני מסתכלת על תמונה מעוצבת במלבן. זה נחמד והכל, אבל זה לא כריכה.

אז איך מוסיפים כותרת טובה לכריכה? זה דבר שעלול להיות טריקי.

דבר ראשון, הכותרת צריכה להתאים לכריכה, לא לבלוט יותר מדי אבל גם לא להיבלע בתוכה, שתהיה חלק ממנה ולא משהו שזרקו בפנים. דבר כזה עלול להיות מסובך, ולפעמים אפילו בלתי אפשרי, אבל זה הכל תלוי בצורה שבה אתם מחליטים לעצב את הכריכה.

למשל, אני אוהבת להשתמש בסטיילים – אפקטים לכתב בפוטושופ. אבל היות ולא בכל תוכנה/אפליקציה יש אפשרויות נרחבות לעיצוב הכתב, זה עלול להיות בעייתי, לכן הנה כמה טיפים בשבילכם, איך תוכלו לשים כותרת שתוכל להתאים לכריכה אבל לא תצטרך יותר מדי אפקטים עליה.

מבחינת העיצוב עצמו, עדיף להיות מינימלי, ולא יותר מדי מצועצע. הסיבה: צריך להצליח לקרוא את הכותרת. כי הרי, אם הקוראים לא מצליחים לקרוא את הכותרת, כבר עדיף שהיא לא תהיה שם וזהו. המטרה של הכריכה היא להציג משהו ויזואלי יותר למען הקורא לפני שהוא מחליט לקרוא את הסיפור, וגם הכותרת והשם של הסיפור משנה בעניין הזה.

הנה כמה דוגמאות לדברים מומלצים ופחות מומלצים כשאתם באים לעצב את הכותרת שלכם:

אני מדגישה: יכול להיות שאתם לא ממש מסכימים עם מה מומלץ ומה לא מומלץ, וזה לגמרי לגיטימי כי לכל אחד יש את הטעם שלו, אבל אלה ההמלצות שלי וזה מה שאני חושבת שכדאי ולא כדאי (:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

אני מדגישה: יכול להיות שאתם לא ממש מסכימים עם מה מומלץ ומה לא מומלץ, וזה לגמרי לגיטימי כי לכל אחד יש את הטעם שלו, אבל אלה ההמלצות שלי וזה מה שאני חושבת שכדאי ולא כדאי (:

החוק השני והפחות קריטי אבל החשוב גם כן הוא בחירת הפונטים, ופה זה קצת בעייתי. למחשב שלכם/אפליקציה שלכם יש מעט מאוד פונטים יפים, אם בכלל. הדבר שאני הכי ממליצה עליו זה להוריד פונטים. (אני לא יודעת איך זה פועל בטלפון, לצערי, אבל אתם יכולים לחפש מדריך לכך באינטרנט, בטוח יש)

איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךWhere stories live. Discover now