25 | איך להתאים את הכריכה לסיפור?

261 17 0
                                    

מתנצלת שלא העליתי מלא זמן, לא היה בי את ההשראה להוציא את המילים על הדף (וזה קורה), אבל הנה, זה קורה D; אז אני מקווה שתיהנו, ושהחלק הזה יעזור לכם.

--- --- --- --- --- ---

אני מניחה שכבר יצא לנו לדבר על כך שהכריכה היא החזותה ראשונית והחשובה ביותר כאן בווטפאד. היא בעצם מה שגורם לקורא לשים לב לסיפור ומהשגורם לו להתעניין במה שכתבתם מלכתחילה. לכן, אתם בטח יכולים להבין שאם הכריכה לא תהיה מותאמת לנושא של הסיפור זה עלול רק לפגוע בכם, בין אם היא לא תהיה מעניינת מספיק ובין היא תעביר מסר לא נכון, היא תחמיץ את המטרה שלה. הרבה כותבים מתחילים בווטפאד לא ממש משקיעים מחשבה בתמונה שהם שמים בתור כריכה, ולפעמים, אפילו כותבים שמעצבים לעצמם את הכריכה לא תמיד מצליחים לקלוע למה שהיא אמורה להעביר.

זה עלול להיות מסובך להתאים את התמונות והכריכה לסיפור עצמו, לפעמים זה בגלל חוסר ידע או חוסר הבנה לגבי מה שצריך להיות מוצג בה, לפעמים בגלל חוסר יכולת לעצב משהו מדוייק או מחסור בתמונות שלא מצליחות להעביר את מה שאתם מעוניינים להעביר, ולפעמים זה פשוט בגלל שהכותב מאוד אוהב תמונה מסוימת למרות שהיא לא קשורה לסיפור (וכן, זה קורה).

אז קודם כל, לפני שאתם מתחילים לבנות את הכריכה שלכם, אתם צריכים לשים לב לכמה דברים:

שם הסיפור - אחרי הכריכה, השם של הסיפור הוא מה שיגרום לקורא להחליט האם לתת צ'אנס לסיפור שלכם או לא. וכפי ששם הסיפור צריך לומר משהו על הסיפור עצמו, כך הכריכה צריכה להתאים לו. הרי לא תוכלו להכין כריכה צבעונית ומאושרת לסיפור בעל שם קודר, נכון? ההתייחסות לשם אמנם לא הפרט הכי חשוב שאתם צריכים לשים לב אליו כשאתם מעצבים כריכה, אבל הוא פרט חשוב שכדאי להתייחס אליו.אתם אפילו יכולים לקחת השראה מהשם עצמו בשביל לעצב את הכריכה שלכם, אולי לשלב אלמנטים שקשורים לשם של הסיפור, העיקר שלא תתעלמו לגמרי מהכותרת שאתם בעצמם הגיתם.

הנושא של הסיפור – הנושא הוא אחד הדברים היותר חשובים שאתם צריכים לשים לב אליו בעיצוב הכריכה שלכם. הנושא – מה שהסיפור מדבר עליו – חייב להיות המרכז של הכריכה, או לפחות שישפיע עליה בצורה מסוימת. למשל, לא תוכלו להשתמש בתמונה קודרת בסיפור קליל, לא תוכלו לשים תמונה של אישה בוגרת בסיפור על בני נוער, ולא תוכלו לשים תמונה שמציגה את ימי הביניים בסיפור שמתרחש בהווה שלנו, נכון? זה היגיון בסיסי. נסו לחשוב לרגע בתור הקוראים – מה אתם, בתור קוראים, הייתם רוצים לראות בכריכה שימשוך להם את העין? אני יודעת שמה שמעניין אותי אלה כריכות עם רגש – כאלו שיש בהן איזושהי סיטואציה שתוכל להציג בפניי מה מסתתר בין המילים. בשבילכם זה יכול להיות שונה, אולי אתם דווקא אוהבים לראות את הדמויות עצמן, אולי אתם אוהבים כריכות יותר מסתוריות בלי הרבה פרטים, אולי אתם בעד מראה ויזואלי שלא מציג דמויות בכלל? נסו לחשוב על הסגנון שלכם, האחד שאתם רוצים להראות. תחשבו מה הרעיון שהיה לכם לסיפור ומה יכול לייצג אותו בצורה הטובה ביותר.

איך לשפר את הכריכה שלכם? | מדריךKde žijí příběhy. Začni objevovat