bab2

1.1K 16 5
                                    

Selepas sahaja Afiq Adrian selesai mandi , dia memakai pakaian kerjanya dan memakai minyak wangi dan minyak rambut . Kelihatan kacak di situ !

"alah wanginya abanggg ! sampai sini bau . abang spray ke tuang ni" kata Sofea Adriana yang merupakan adik manjanya dari dulu lagi .

"tuang asal ?jealous ke ? sebok hal orang " kata Afiq sambil mengambil tempat duduk di meja makan .

"adik tu tanya je kan . nape nak marah marah nyaa aishh " kata En.Harraz yang merupakan seorang bapa yang penyayang dan kadang - kadang tegas orangnya .

"Fiq gurau jeee" kata Afiq sambil menyuapkan roti ke dalam mulutnya .

"ha dah dah , ni Afiq mummy nak tanya , bila nak bawak bakal isteri jumpa mummy , janji minggu ni kan ?!" kata Pn.Yana yang kini bernada serious .

"ohoookk , apa mummy ? Afiq janji minggu ni eh ? " kata Afiq yang tersedak sedak apa bila di tanya oleh mummynya takdi .

"Afiq , kamu tu baru umur 26 tahun tau , takkan dah ada masalah hilang ingatan ngan masalah pendengaran ! . kalau Afiq lambat - lambat sangat , mummy jodohkan Afiq ngan mak cik Senon kang !" kata Pn.Yana pada anaknya yang buat pekak itu . Makcik Senon merupakan bibik rumahnya . Makcik Senon telah lama berkerja di situ tanpa sebarang masalah yang timbul . Oleh kerana itu , Pn.Yana sahaja mengacau anaknya ,Afiq untuk menjodohkan mereka .

"apa mummy ?!! memang tak ahhh . ok camni mummy , Afiq janji okay , Afiq akan bawa my future wife datang dalam minggu ni , okay . Okaylah Afiq pergi offis dulu . bye " kata Afiq yang betul - betul tersedak apabila Pn .Yana hendak menjodohkan dia dengan orang gaji di rumah itu . Cepat - cepat Afiq bersalam dengan kedua ibu bapanya sebelum masuk ke pejabat .

Maybe you...Where stories live. Discover now