Bab 25

867 14 5
                                    

"Afiq jangan lupa kita kena pergi Penang tengok project kita tu" lamunan Afiq terganggu apabila Zakwan masuk tanpa disedari. Dia fikirkan Naura la apa lagi halah!

"Ha" itu saja Afiq membalas.

Seperti yang dirancang, mereka pergi ke Penang atas urusan project mereka bersama. Afiq dan Ariel sebagai ketua project itu. Mereka membuat meeting ringkas di sebuah hotel pada waktu petang.

"It's will be fine" Ariel yang cuba menenangkan Naura yang mula gelisah. Dia tanak jumpa Afiq!

Ketika Afiq dan Zakwan berborak-borak sambil berjalan menuju ke tempat yang telah ditetapkan meeting, Afiq punya jantung hampir terhenti apabila terlihat wajah wanita yang dicari dan disayangi ada di depan mata. Seolah mimpi! Naura pula memandang suaminya dengan wajah yang redup saja. Nasib still nsem! Omel Naura:) Afiq menarik nafas panjang. Dia berperilaku sopan. Setelah berminit meeting akhirnya habis juga. Tapi Afiq dan Ariel selaku ketua belum habis lagi, manakala Naura dan Zakwan sudah berlalu pergi.

Sempat juga Naura dan Zakwan berbual-bual kosong. Biasalah tanya khabar semua! Naura minta izin untuk berlalu pergi ke pantai. Katanya mahu menenangkan fikiran. Afiq? Hm dah macam cacing kepanasan dah. Akhirnya habis juga meeting tu. Afiq segera mencari-cari Naura.

"Cari apa bro?" Zakwan menepuk Afiq dari belakang.

"Takde apa. Asal?" Afiq masih lagi dengan egonya.

"Takdela ingat cari Naura" Zakwan mencebik. Terus Afiq pandang kawannya.

"Pahal usha panas kat aku, takdi kata tak cari apa-apa"

"Mana Naura?"

"Taktau!"

"Cepatla wan!"

"Mintak maaf dulu kat aku!" Zakwan bermanja.

"Yela wan aku mintak maaf sebab salah sangka ngan kau. Aku fitnah kau. Aku mintak maaf."Mereka berpelukan.

"Okay maaf diterima." Zakwan memuncungkan bibirnya ke arah pantai.

"Kau dah kenapa nak cium pulak!" Cepatla mana Naura?!" Geram Afiq dengan sikap Zakwan yang main-main. Tak kena tempat la Wan!

"Bana kau la nak cium! Tu bini kau kat pantai sana lah! Halah slow betol!" Marah Zakwan pula. Afiq hanya tersengih lalu dia berlari anak menuju ke pantai. Puas Afiq mencari isterinya, akhirnya jumpa juga insan yang dirindui itu dibawah pokok sambil berpeluk tubuh.

"Jauh termenung" tegur Afiq yang hanya memandang pantai. Tangannya di masukkan ke dalam poket seluar. Naura memandang. Nsem. Macam biasalah Afiq Adrian kalau dah habis waktu bekerja. Lengan baju dilipat hingga ke bawah siku. Butang atas baju dibuka. Omg!

"Sayang dah tak sayang abang eh ?" Matanya tetap tidak memandang isterinya. Dia hanya memandang pantai dengan ombaknya. Naura membisu lagi.

"Sejak tinggalkan abang ni, sayang dah bisu erk?" Afiq sudah memandang Naura.

"Mana ada" Naura membalas.

"Susahkan nak sayang orang yang tak sayang kita ni kan" Afiq pandang Naura dengan wajah yang teduh. Naura diam dan matanya sudah memandang suaminya.

"Kita je beria sayang dia, dia sayang orang lain hm" Afiq menarik nafas panjang dan memeluk tubuhnya matanya memandang semula ke arah pantai.

"Abang mintak maaf" Afiq memegang tangan Naura dan dia tenung Naura. Naura memandang suami yang dirindui itu. Perlahan-lahan Naura memjauhkan tangannya dengan tangan Afiq.

"Kadang-kadang Naura tak tau apa salah Naura kat abang sampai abang buat Naura macam ni. Mungkin betul cakap abang , Naura tak layak" perlahan saja suaranya. Afiq sudah tertunduk.

"Naura gagal jadi isteri yang baik untuk abang. That's why la abang masih sayangkan Izzaty kan?" Naura memandang wajah suaminya. Begitu juga Afiq.

"Naura mintak maaf atas semua salah Naura abang" suaranya sudah berubah.

"Sayang takde salah apa-apa pun, abang salah. Abang mintak maaf eh" Afiq mengelap air mata Naura yang jatuh membasahi pipi gebunya.

"Kenapa sayang tanak mengaku yang sayang sayang abang?" Afiq sudah mengjongket keningnya.

"Kadang-kadang kita ni takyah bagitau, biar orang tu sendiri tau" Naura membalas. Afiq mencebik.

"Dah jom balik bilik nak ?!" Tanya Afiq sambil merangkul pinggang isterinya. Naura sudah pelik. Bilik ?

"Kita check in kat sini seminggu lagi, i promise i will make u pregnant!" Afiq bisik di telinga Naura. Naura sengih .

Ariel Ikhwan dan Izzaty Natasya pulak dorang dh nak kawin. Fuh cepat je Ariel memasuk meminang Izzaty time first meet tu dah fall in love katanya. Hehehe the enddd 💓💓💓💓💓

Maybe you...Where stories live. Discover now