Cemburu

521 8 0
                                    

"New staff" kata Afiq pada seorang pekerja di kaunter.

"Eh Encik Adrian!" Ujar seorang perempuan pekerja. Afiq hanya tersenyum saja melihat perempuan itu. Dia memandang sekilas isterinya, Naura mula mencebik melihat suaminya yang buat muka poyo dia tu.Tiba-tiba muncul seorang cina tinggi lampai. Dia menyuruh Afiq dan Naura mengikutinya. Sempat juga mereka berbual-bual tentang syarikat dalam lift tadi.

Seorang lelaki yang umurnya lebih kurang sebaya Afiq Adrian menghulurkan tangannya.

"Ariel Ikhwan" kata pemuda itu.

"Afiq Adrian" kata Afiq sambil menyambut tangannya.

"Muka macam familiar la ?" Kata Afiq yang mula mengimbas memori dalam otaknya.

"Ni bukan anak untie Yana ke ?" Kening Ariel terjongket. Afiq hanya mengangguk saja sambil matanya melihat isterinya yang mula mengambil tempat baru di syarika itu.

Pendek saja bualan Afiq dan Ariel tadi. Afiq perlu cepat kerana banyak kerja yang perlu dilakukan.

"Take care sayang, bye" Afiq sudah menghulurkan tangan dan Naura menyamlam suaminya sebelum kena tinggal. Kereta Audi rs7 meninggalkan syarikat itu dan Naura pula menjalankan tugas barunya sebagai PA seorang boss yang baru.

Ketika Naura sedang mengemas barang-barang yang dibawa tadi, satu ketukan di pintu kedengaran.

"May i come in ?" Tanya Ariel

"Eh Encik Ariel nak apa-apa ke ? Saya tengah nak kemas barang ni"

"Taknak apa-apa nak tolong bole?"Kakinya sudah melangkah masuk bilik PA nya itu.

"Eh takpe sikit je ni hehe" kata Naura dan tangannya ligat menyusun fail-fail di almari.

"Sikit apanya berkotak-kotak tu. Mehla sayang tolong" Ariel sudah mula mengangkat kotak yang berada di penjuru bilik dan dia telah menyusun di tempat yang sepatutnya.

"Terima kasih Encik Ariel" senyum Naura sambil menepuk-nepuk tangannya yang berhabuk.

"Most welcome. Btw awak lunch ngan siapa harini? Yela baru first day kan mesti tkde kawan kan" Ariel sudah mengambil tempat untuk bersandar di dinding sahaja.

"Haah la. Saya tak lunch kot" balas Naura.

"Lunch ngan saya lah, ha dah cepat sikit saya nak kenalkan awak dengan staff -staff yang lain, saya tunggu awak kat luar eh"

Ariel memperkenalkan Naura kepada pekerja-pekerjanya. Naura hanya mampu senyum tanpa berkata apa-apa. Mereka yang lain turut begitu. Senyum hai senyum hai jela mampu hehehe. Seperti yang dijanjikan Ariel keluar makan dengan Naura pada waktu lunch. Tiba-tiba kawan baik Afiq Adrian iaitu Zakwan Haris ternampak Naura dengan Ariel di sebuah kedai makan, lalu dia membuka cermin matanya yang berwarna hitam itu mana tau kalau-kalau tersalah nampak.

"SAH! Tu Naura tu!" Zakwan menelefon Afiq untuk memberitahu hal itu.

"Hello fiq bini kau kat mne ?"

"Tempat kerja diala. Oh lupa btw dia dh tukar tempat kerja lupa nak bgtau kau, asal?" Tanya Afiq pelik tiba-tiba call dia.

"Ohh, ni ha aku nampak Naura ngan sorang laki ni, aku ingat kau" Zakwan memakai cermin mata hitamnya balik.

"Oh tu boss baru dia kut biarla dorang. Dah aku nak keluar ni. Byee" Cepat-cepat Afiq memutuskan talian. Malas nak ambil tahu apa yang ingin diberitahu oleh kawan baiknya itu. Afiq kini mula merasa cemburu tapi dia tepis semua itu. Dia menoleh ke kirinya iaitu tempat duduk yang selalu diduduki oleh isterinya. Mula la rindu hm! Kalau dulu bole kacau-kacau, main call-call , gaduh-gaduh kat pantry masa buat air. And now, hanya tinggal kerusi dan meja sahaja. Afiq tersenyum.

Maybe you...Where stories live. Discover now