bab 4

816 9 2
                                    

9:45 p.m
Auni Naura baru pulang rumah ,dia duduk keseorangan di rumah itu , kawannya pulang ke rumah ibu bapanya . Terlalu banyak kerja yang perlu di siapkan harini juga . Selepas mandi dan solat , dia pun berbaring di atas katil . Dia masih terfikir akan keputusan yang telah dilakukan tengah hari takdi . Sakit otaknya kerana asyik terfikir akan keputusan yang di buatnya . Dia berharap agar keputusan yang dibuat adalah betul .

Keesokan harinya,

"Naura jom!" kata Afiq Adrian yang baru saja sampai di depan rumah gadis itu . Auni Naura berasa pelik kerana terdapat dua buah kereta yang sedang parking di depan rumahnnya itu . Selepas bertanyakan kepada Afiq Adrian baru dia tahu yang ibu bapa lelaki itu pun mengikut sekali . Dia berasa berdebar sekali .

Di dalam kereta
Kereta BMW hitam di pandu oleh tuannya , Afiq Adrian . Auni Naura yang membisu sahaja dari takdi duduk bersebelahan dengan lelaki itu .
"dah kenapa harini jadi bisu ? kan bagus kalau tiap - tiap hari camni sebelum ni " kata Afiq Adrian yang berasa kepelikan dan sekadar menyakat gadis itu .

"takde apa - apa , nape cepat sangat nak jumpa parents . pastu bawa your mum and dad sekali ?" Auni Naura memberi soalan bertubi - tubi kepada lelaki itu .

"lagi cepat lagi bagus , hindari MAKSIAT" Afiq Adrian memberikan tazkirah free kepada gadis yang membisu itu .

Auni Naura hanya diam , dia cuba untuk bertenang sampai ke rumah ibu bapanya yang tidak jauh lagi untuk sampai manakala Afiq Adrian sedang syokkk menyanyi lagu kegemarannya "let me down slowly" . Dia berasa nervous sebenranya ;) .

Maybe you...Where stories live. Discover now