Pizza ft Gaduh

498 8 0
                                    

"Best ke kerja harini" tanya Afiq apabila isterinya sudah duduk disebelahnya dalam kereta.

"Not bad la ehehe" Naura memakai tali pinggang dan menarik nafas. Penat.

"Btw abang dah buat dh tau visa kita, tak sabarnya nak g bercuti eeee tak sabar" Afiq membuat muka annoying dia tu. Naura hanya sengeh sahaja.

"Abang dah makan ke?"

"Blom, nanti balik abang order pizza jela. Ok kan!" Afiq memandang sekilas isterinya.

"Ok jerrr asalkan abang sentiasa ada dengan Naura ehehe" Naura memeluk lengan Afiq dan Afiq menggosok-gosok pipi lembut Naura.

"Tinggg" loceng rumah berbunyi. Naura cepat-cepat mengambil tudung dan duit untuk membayar duit pizza. Pizza sudah dibayar lalu Naura mengambil pinggan dan gelas. Air pepsi dia tuang dan di teguk. Haus boh!. Afiq selesai mandi di turun ke tingkat bawah untuk mendapatkan isterinya. Mereka makan di depan tv sambil melayan cerita di HBO.

"Ahh sakit perut la" rungut Naura sambil memicit-micit perutnya. Afiq hanya memerhati saja. Dia meletakkan pinggan dan bangun menuju ke almari ubat-ubatan. Dia mengambil minyak angin untuk disapu di perut Naura.

"Meh sini nak urut" Afiq menghulurkan tangannya pada Naura. Afiq menuang minyak angin dan mengurut-urut pelahan perut isterinya.

"Dah tau lapar pastu minum air gas buat apa? Angin ni" Afiq menepuk-nepuk perut Naura. Naura hanya mampu tersengeh. Kemudian mereka sambung makan semula.

"Sayang ni makan pon comot apala" Afiq sudah menggeleng-geleng kepalanya. Naura mengesar menggunakan tangannya dan tersengeh saja.

"Ada lagi tu, meh sini abang lapkan" Afiq menghulurkan tangannya untuk mengelap. Naura sudah mendekatkan pipinya lalu dicium oleh suaminya. Naura membuat muka tak puas hati.

"Gatal eh"

"Ala ngan isteri je pun"

"Abang rasakan kita dah lama tak bergurau macam dulu-dulu en. Memasing buzy." Afiq mengeluh.

"Tula tapi kalau sekarang bole je" Naura mula menggoda Afiq. Afiq tak panjang cerita. Diam menutup tv dan membawa Naura naik ke atas dan mereka terus ke babak seterusnya.

Sudah seminggu Naura berada di tempat kerja barunya. Dia semakin rapat dengan pekerja-pekerja di situ. Tapi sejak kebelakangan ni dia ada banyak sangat meeting. Dia pula risau akan suaminya kalau-kalau tak dapat bagi attention. Mesti nanti Afiq merajuk. Harini Naura ingin membuat kejutan kepada suaminya. Dia pergi ke pasar membeli lauk dan  pulang ke rumah lebih awal. Dia masak makanan kegemaran Afiq. Setelah selesai makan Naura mendapat message daripada Afiq.

"Sayang, abang balik lambat harini" AD
"La yeke, takpela"AN
"Oh ok bye" AD

"Cepat la Fiq, nanti hujan susah nanti, u jugak susah!" Rengek Izzaty mengajak Afiq keluar makan. Katanya mahu membalas budi Afiq setelah membantunya membaiki keretanya rosak pagi tadi. Itu semua helah Izzaty sahaja. Dia mahukan Afiq Adrian semula!

Naura di rumah makan seorang diri. Sedihla dia en dah penat-penat masak tiba-tiba tak balik. Dia makan cepat-cepat pastu dia tunggu sekejap Afiq balik, tapi macam tiada tanda saja Afiq balik, lalu dia masuk tidur.

Pukul 12:00 pagi baru Afiq pulang ke rumah. Dia terhidu makanan kegemarannya lalu dia ke dapur membuka tudung saji. Dia tersenyum melihat makanan tersebut dan perasaan bersalah mula hadir dalam dirinya.Dia naik ke atas dan membersihkan diri lalu tidur.

Seperti biasa , kerja kerja kerja! Harini Afiq menghantar Naura ke tempat kerja meanss Naura tak drive la harini so dia akan balik dengan suaminya juga harini. Afiq menunggu Naura lebih awal katanya saja buat kejutan. Tiba-tiba dia ternampak isterinya sedang gelak ketawa dengan Ariel. Afiq mula berasa cemburu. Apabila Naura masuk saja ke dalam kereta, Afiq diam membisu. Marah, jealous semua ada.

"Abang ok ke ?" Tanya Naura sambil tersenyum. Afiq cuma membuat muka ketatnya dan pandu kereta saja.

"Abang nak Naura masak tak?" Tanya Naura setiba di rumah.

"Tak yah!" Afiq mencampakkan kunci kereta lalu dia naik ke atas. Malas nak pandang muka isterinya itu. Naura masuk ke bilik dia nampak Afiq terbaring di atas katil dan lengannya menutup mukanya.

"Abang Naura ada buat salah ke?" Tanya Naura sambil menggosokkan tangannya pada kaki Afiq. Afiq menggeleng kepala.

"Kalau tak kenapa abang badmood!" Suara Naura agak menekan.

"Aku nak tanya kau Naura, aku ni siapa eh ?" Tekejut Naura apabila Afiq bangun dan erus berkata begitu. Marah nawww!

"Kenapa abang cakap mcm tu?"

"Kalau betulla aku suami kau, mana tanggungjawab kau sebagai isteri untuk layan aku. Pagi, petang, siang malam kerja kerja kerja. Sejak kau pindah tempat kerja, perangai kau melampau eh!" Marah Afiq. Naura hanya terdiam.

"Oh lupa dah ada jantan tu kan tu lupa aku tu. Tu yang lupa kau tu ada suami kan! Aku ni lepaskan kau kerja jauh daripada aku bukan bermaksud nak suruh kau curang ngan aku la pompuan! Sembur Afiq lagi. Hati Naura berasa sungguh sakit apabila di tuduh begitu.

"Apa awak merepek ni" suara Naura bergetar tidak mampu menahan rasa nak menangis tu.

"Apa benda aku merepek? Eh kau fikir aku taktau ke yang kau ada hubungan dengan si Ariel tu. Orang lain pun ada boss jugak tapi takdela macam kau rapat-rapat!" Sembur Afiq lagi. Naura tak dapat menahan untuk menangis air matanya mengalir.

"Aku lepaskan kau kerja sebab aku nak percayakan kau, tapi bila kau buat macam ni aku rasa dikhianati, so kalau lepasni aku tak percayakan kau lagi kau jangan nak salahkan aku!" Afiq menolak Naura lalu turun ke bawah. Afiq mengambil kunci kereta dan keluar dari rumah.

Maybe you...Where stories live. Discover now