Bab 15

518 8 0
                                    

Hari ini genaplah sebulan perkahwinan Afiq Adrian dan Auni Naura. Afiq pun semakin mesra dengan isterinya begitu juga dengan Naura.

"Sayang, sini jap!" Panggil Afiq pada Naura yang berada di dapur. Pantas Naura meninggalkan pinggan mangkuk yang dibasuh takdi.

"Abang kat mne? Abang ooo abang?" Naura melangkah masuk ke dalam bilik mereka kerana dia berasa Afiq berada di situ apabila sudah masuk tidak pula kelihatan kelibat suaminya.

"Guarhhh!" Hampir tercabut jantung Naura apabila Afiq keluar daripada almari yang besar itu.

"Abang buat apa dalam tu tau la kurus eee tekejut mak tau tak!" Kata Naura sambil melepaskan pelukan suaminya yang memeluknya dari belakang.

"I have something for u ehehe" kata Afiq sambil menutup mata Naura dengan menggunakan tangannya.

"Abang kira tau sampai tiga baru bukak"

" 1 2 3 cengggg!!!!" Naura hanya membuat tanda tanya apakah itu?

"Itu tiket percutian kita nanti aloh slow la sayang ni!" Kata Afiq yang geram kerana slowmo isterinya itu.

"Halah halah abang kan buzy ada pulak masa nak g bercuti ni hm" kata Naura sambil membelek-belek tiket itu di atas birai katil.

"Sorry la lately ni abang buzy, so ni sebagai tebusan tau nanti kita bersama jekeje kat sana tiada apa yang mampu memisahkan masa kita tau!" Afiq sudah memandang mengada pada Naura.

"Yela abe harini abang tak kerja ke?"tanya Naura kepelikan suaminya masih belum siap apabila jam hampir menunjukkan pukul 9:30 pagi.

"Masuk lambat ked arini" ringkas saja Afiq membalas sambil menyusun kertas kerjanya untuk dibawa ke pejabaf sebentar lagi.

Di pejabat
Kedengaran ketukan di pintu pejabat Afiq lalu Afiq membenarkan orang tersebut masuk sambil dia masih buzy menyiapkan kerjanya kerana sudah bejanji dengan Naura mahu balik awal harini.

"Hai Fiq"

"Hai ada ap......" terputus kata Afiq apabila exnya yang berada di depan matanya sekarang.

"I ada bawakkan u dinner i masak hm" kata Izzaty yang kini mengambil tempat duduk di hadapan Afiq.

"Eh tkpela i nak balik dah ni" Laju saja Afiq menaip kerja-kerjanya di komputer.

"Sampai hati u tanak rasa i masakan i , jamah sikit pun jadila" Izzaty membuat muka kesian kepada Afiq.

Afiq mula timbul rasa bersalah dalam dirinya tidak salah rasanya untuk membina semula hubungan dengan Izzaty walaupun dulu dia pernah melukai hatinya. Mungkin bukan lagi sebagai pasangan sejoli tapi sebagai kawan sahaja.

"Yela meh la i makan takyah la buat muka camtu rasa nak sepak je haha joke okay" kata Afiq yang mahu bergurau. Izzaty membuka bekas makanan yang dimasak dirumah takdi untuk Afiq. Mereka kelihatan mesra sambil makan bersama-sama dan berbual-bual hingga Afiq terlupa untuk membawa Naura keluar makan.

Jam menunjukkan pukul 11.00 malam dan Naura masih belum makan apa-apa lagi. Dia berasa lapar lalu membuat maggie pedas giler kesukaannya. Naura berasa agak kecewa dengan Afiq kerana mungkir janji. Takdi dialah orang paling bahagia kerana akhirnya Afiq mahu keluar makan dengannya setelah lama tidak meluangkan masa bersama.

Maybe you...Onde as histórias ganham vida. Descobre agora