bab 5

772 11 1
                                    

Di rumah ibu bapa Auni Naura
Apabila sudah sampai , ibu Auni Naura , Pn.Dhia menjemput keluarga Afiq Adrian masuk ke dalam rumah . Maklumlah bila ibu bertemu ibu , borak punya borak ... perghh berejam .

Afiq Adrian hanya duduk di luar , dia memakir kereta kesayangannya itu di bawah sebatang pokok . Dia bersandar pada kereta kesayangannya yang hanya memakai spect hitam dan memakai kemeja putih . Afiq Adrian tidak pernah lari dari kecomelan dan kekacakannya itu walaupun sedang tidur sekali pun !

Auni Naura membawa segelas air jus epal untuk diberikan kepada "bakal Encik suaminya".

"nahh , minum pastu masuk " Auni Naura menghulurkan segelas air yang dibawa takdi kepada Afiq Adrian dan melangkah laju untuk terus masuk tapi tangannya di tarik oleh lelaki itu membuatkan dia malu + terkejut .

"awalnya masuk , sian your future husband kena panas , patutnya bawakanlah payung ke apa ke , haish itu pon nak kene mintak ke ?" kata Afiq Adrian sambil minum air yang dibawa oleh bakal isterinya itu .

"ey apani tarik - tarik belum lagi kan . tula saya suruh masuk kang hitam kang , boss tanak dengar nanti saya jugak kena " Auni Naura membebel sambil menjarakkan lagi kedudukannya .

"eh boleh tolong aku tak ? jangan panggil aku boss lagi boleh tak , kang mummy dengar kang ... " Afiq Adrian bersikap nakal , dia berbisik kepada Auni Naura . Gadis itu mula geli geleman apabila dibisik seperti itu.

"abistu nak panggil apa ?"giliran Auni Naura pula , dia mendekatkan wajahnya pada lelaki itu .

"nak suruh panggil abang ... blom lagi . emm , panggil nama jela , settle" . Auni Naura hanya menunjukkan jarinya tanda okay .Selepas itu , mereka masuk ke dalam rumah bersama - sama .

"eh Afiq g mana takdi ? " sapa mummynya.
"Afiq kat luar takdi " kata Afiq Adrian . Dia mengambil tempat duduknya berhadapan dengan ayah Auni Naura . Berdebar jantungnya ! manakala Auni Naura di dapur sedang membuat air .

"Fiq daddy nak tanya ni , korang betul ke suka antara satu sama lain ni ? ke Afiq je suka Naura , Naura tak suka Afiq ? " soal En.Harraz , daddy Afiq Adrian .

"emm jap eh , Afiq nak g tandas , tandas mana aunty ?"Afiq Adrian kaku untuk menjawab . Dia terus bertanyakan kepada ibu Auni Naura di mana tandas . Sebenarnya dia mahu berjumpa dengan Auni Naura di dapur . Pn.Dhia memanggil anaknya yang berada di dapur untuk menunjukkan Afiq Adrian tandas , kemudian Afiq Adrian terus ke dapur .

Apabila sampai saja di dapur ,Afiq menarik tangan Naura untuk masuk ke dalam tandas bersama- sama . Afiq mengurung dia dengan kedua - dua belah tangannya . Naura terpinga - pinga , takut akan di apa - apakan oleh bossnya itu .

"nanti kalau parents kita cakap apa - apa , setuju ke tak , jawab je setuju okay , honey ;)" Afiq berbisik disebelah telinga gadis itu . Mujur gadis itu memakai tudung , kalau tidak mahu menjerit sahaja dia kerana geli !

"aiyy , cakap kat luar kan boleh , ni sampai dalam tandas ni , eishh , yelaa dah laa sana " Auni Naura menolak tubuh lelaki itu kebelakang dan dia membetulkan tudungnya . Afiq Adrian keluar terlebih dahulu dari tandas , kemudian Auni Naura .

"aishh ,Afiq !! kamu buat apa tu ?! sabarla dulu . Ya Allah tak menyempat laa . Naura okay ?" sapa Pn.Yana yang lalu di situ untuk menjenguk bakal menantunya membuat air . Terkejut Afiq dan Naura di buatnya .Afiq Adrian hanya tersengeh apabila terserempak dengan mummy nya takdi . Berasa malu pun ada !

Di ruang tamu...
"ai , Afiq tolong Naura buat air ke ?? rajinnya" kata Pn.Dhia kepelikan apabila Afiq membawa dulang dan air manakala Naura membawa kuih -muih .

"eh takde lah , tolong bawak je sian dia kena bawa banyak - banyak" kata Afiq Adrian secara memerli Auni Naura .

"ha ni dah jom settle kan hal perkahwinan ni ? awak setuju ke kalau kita buat nikah pagi , sanding tengah hari senangkan .setuju tak " cadang Pn.Yana beria .

"belah kami okay je , senang tak buang masa , lagi cepat lagi bagus kan ." kata Pn.Dhia pula . Auni Naura dan Afiq Adrian hanya tersenyum .

"ha Naura , Naura betul ke sayang anak manja aunty ni ?" kata Pn.Yana yang sekadar bergurau sambil menggosok belakang anak manjanya ,Afiq Adrian

"emmm..." belum sempat memberi jawapan Afiq Adrian membuat - buat batuk dan menyebabkan Auni Naura hanya menganggukkan kepalanya tanda "ia". Dia memang sayang akan lelaki itu , Afiq Adrian merupakan lelaki terakhir dan selama - lamanya dia cintai . Dia tidak perlu menipu bakal mak mentuanya itu kerana itu adalah tentu pasti kebenaran .

Keluarga Afiq Adrian pulang pada waktu petang , manakala Auni Naura tetap stay dirumah ibu bapanya untuk semalaman.

Maybe you...Where stories live. Discover now