bab 3

943 12 2
                                    

beberapa jam menempuh jem , akhirnya Afiq Adrian sampai ke pejabatnya . Dia memang sudah terbiasa terperangkap dalam jem tiap - tiap hari , jalan Kucing katakan !!!

"hi boss ! nak kopi ? meh cawan saya buatkan ;)" sapa Auni Naura selaku PA kepada Afiq Adrian . Dia seorang gadis yang kuat menyakat bossnya dari sejak University lagi . Mereka berkawan dari dulu lagi . Pada masa yang sama , Auni Naura telah menyimpan satu perasaan yang takut diluahkan kepada Afiq Adrian .

"hi , emm jap lagi lah , kau masuk bilik aku jap , ada benda nak bincang " tegas sungguh nada Afiq Adrian . Gadis itu hanya menurut saja arahan boss "manjanya" itu .

Auni Naura mengambil tempat duduknya di hadapan Afiq Adrian . Di dalam bilik pejabat lelaki itu sungguh bersih . Maklumlah , PA nya yang kemaskan . Harapkan dia ? hampehhh

"ha nak bincang apa boss , penting sangat ke ?" kata Auni Naura yang gelabah apabila teringat akan kerja - kerja yang berlambak di atas mejanya . "baru sehari cuti dah berlambak dah kerja atas meja tu , belum lagi sebulan . kalau sebulan roboh meja tu rasanya " Auni Naura berbisik di dalam hatinya kerana tidak puas hati terdapat banyak kerja yang perlu diselesaikan .

"yes penting . aku nak tanya ni kau still available right? " kata - kata Afiq Adrian benar - benar membuatkan jantung gadis itu terhenti seketika . tiada angin , tiada ribut sampai ke situ pula soalannya .

"y...e..ye , kenapa boss !" Auni Naura memberi jawapannya dengan suara agak terketar - ketar .

"kalau aku nak melamar kau sekarang ?'kau setuju ? yes or no" Afiq Adrian berkata secara sempoi sahaja .

"hah? sejak bila boss suka saya ni ?" kata Auni Naura yang sedang berbunga - bunga hatinya itu .

"aku tak cakap aku suka kau la sengal , aku suruh jawab yes or no je , aduhh ." geram sungguh lelaki itu . Gadis itu memang sengal dari dulu lagi . Lain yang ditanya , lain yang dijawab .

Auni Naura masih berdiam . Suasana di dalam bilik itu memjadi sunyi seketika .

"aku tanya ni yes or no , aku kira sampai tiga je ... satu .... dua .... ti ..."

"yesss !"

belum sempat Afiq Adrian meneruskan kiraannya , Auni Naura mempersetujuinya . Suara Auni Naura sungguh kuat ketika memberi jawapannya takdi . malu laaaaa !

"em kan senang jawab dari takdi , okay kalau macam tu esok aku jumpa parents kau okay ." kata Afiq Adrian dengan nada yang beria sambil mengenyitkan matanya kepada gadis yang berada di depannya itu .

Auni Naura berasa malu , dia hanya menganggungkan kepalanya tanda "okay" . Selepas itu , dia minta diri untuk meneruskan kerjanya yang menimbul itu .

Maybe you...Where stories live. Discover now