bab 6

698 9 0
                                    

Di pejabat ...
Auni Naura sedang tekun membuat kerjanya kerana dia hendak balik awal . Dia sudah berjanji dengan kawan baiknya ,Tasya untuk keluar makan bersama pada waktu malam.

"Naura , malam ni free ?" kata Afiq yang main masuk saja bilik Auni Naura .

"tak malam ni saya tak free , nape boss ?" kata Auni Naura yang mula menutup kerjanya dan memandang wajah lelaki itu .

"weh , nyanyok eh ? bape kali aku kata jangan panggil boss . tak kira la kat tempat kerja ke apa ke just call my name , faham tak !" Afiq Adrian sudah muak dengan Naura yang seringkali memanggilnya boss , boss , boss .

"yela" ~ Naura

" malam ni nak g mne ?'takde , takde kau tu dah nak kawin , keluar ngan aku je . malam ni kita g cari barang hantaran . full stop!" kata Afiq Adrian bernada tegas dan hanya bergurau supaya Auni Naura tidak dapat membantah katanya. Belum sempat gadis itu berkata apa - apa , Afiq Adrian telah mengangkat kaki dan masuk ke biliknya .

Auni Naura hanya menggelengkan kepalanya dan menghantar chats kepada kawannya . Dan kawannya faham akan situasinya dan membenarkan dia keluar dengan bakal suaminya itu .

Di ONE UTAMA ...
"ha mula-mula kita cari cincin , pastu kasut , pastu baju , pastu perfume , pastu belt , pastu iphone , pastu chocolate ,pastu ape lagi eh ?" kata Afiq Adrian yang sudah bersiap sedia untuk membelanjakan wangnya .
"pastu cari kedai makan !"Auni Naura mula kelaparan .

"Orang suruh cadangkan barang perhantaran nanti , dia boleh fikir makan !" kata Afiq Adrian sambil meluku kepala bakal isterinya perlahan .

"emm yela , ikut Afiq la nak beli apa pun ?" Auni Naura mula merajuk kerana dituku kepalanya oleh bakal suaminya itu . Dia pun berjalan dulu meninggalkan Afiq Adrian keseorangan di belakang .

"yela kita g makan dulu , kang ada pulak manusia kebuluran kat sini , tak pasal - pasal ambulance datang " Afiq Adrian menarik tangan Auni Naura supaya mereka berjalan seiring dan dia sempat mengusik dan memerli gadis itu .

Di restoran Masakan Melayu ...
" kau makan makanan ni ke malam - malam ? padanla gemok semacam ! , aku tak suka la makan makanan berat malam " . Afiq tidak suka makan makanan yang berat pada waktu malam kerana takut ditimpa diabetes katanya.

"haah , baru la kenyang sikit , mane ade gemok la memandai jee .Afiq tak makan makanan berat en , ha nah makan tisu ,tisu ringan " kata Auni Naura yang ingin mengenakan lelaki itu yang berani mengatakan bahawa dia gemok ! Dulu dia pernah menjadi cubby tapi lama - kelamaan makin dewasa , dia semakin kurus dan seseuai memiliki tubuh itu seperti wajahnya yang cantik dan comel itu .

"grr , aku tak makan tisu aku makan kaki . nak kaki ? nanti tak lagi bakal jadi syurga ni . derhaka laaa" kata Afiq Adrian yang ingin mengenakan semula bakal isterinya itu dengan cara itu . Auni Naura hanya ketawa kecil melihat gelagat bakal suaminya itu .

Di kedai HABIB ...

"hye sila la duduk " sapa seorang lelaki pekerja di kedai HABIB itu sambil tersenyum kepada Auni Naura .

Auni Naura hanya tersenyum dan asyik memandang sahaja wajahnya ketika mereka berbual - bual tentang bentuk , rupa cincin yang hendak di beli . Afiq Adrian memandang tidak puas hati .

"ha yang ni cantik untuk you !" kata pekerja lelaki itu sambil mengenyit matanya kepada Auni Naura . Gadis itu hanya ketawa kecil kerana malu .

"eh bro , mata tu jaga boleh tak ?! kau buat keje kau dah ahh ! " marah Afiq Adrian sambil menarik tangan Auni Naura keluar dri kedai itu . Geram sungguh rasanya apabila pekerja itu buat begitu .

"eee apanii , relax laa dia gurau je tuu . ni muncung - muncung ni kenapa ? jealous ? alalalala yela sorry sebab taklayan Afiq takdi terrfocus kat dia je . sorryy !" kata Auni Naura sambil ketawa . Gembira hatinya dapat menyakat bakal suaminya itu .

"eh sorry sikit eh , tah hingin aku nak jealous , grr..."kata Afiq sambil meninggalkan gadis itu di belakang . Geram....!!!!

"Afiq tunggu laaa HAHAHAHAHA" gelak Naura geli hati melihat bakal suaminya yang mula merajuk . Dia menarik lengan Afiq agar Afiq berhenti berjalan meninggalkannya .

"eyyy apa ni pegang-pegang ni"Afiq mula meniru suara Naura apabila tadi lengannya di pegang oleh lelaki itu .

"ok fiq Naura mintak maaf eh , okay cepatla beli cincin , Naura nak balik nii"kata Naura yang mula bosan berada di shooping mall dari Maghrib hingga nak masuk Isyak mereka berada di situ .

Selepas itu , Afiq mengajak Naura untuk membeli cincin di sebuah kedai yang tidak jauh dari kedai HABIB itu . Mereka pulang ke rumah masing - masing selepas menunaikan solat Isyak di surau di situ .

Maybe you...Where stories live. Discover now