CHAPTER 14

1.5K 206 18
                                    

Dalam bilik Jian

Hoppsan! Denna bild följer inte våra riktliner för innehåll. Försök att ta bort den eller ladda upp en annan bild för att fortsätta.

Dalam bilik Jian.......

Selesai sahaja mandi Jian terus mencari beg dan mencari sesuatu di dalam perut begnya.

"Haaah ni pun dia"kata Jian dengan gembiranya.

"Cantik sampul surat yang dia bagi. Apatah lagi isi di dalamnya. Siapalah yang bagi ni kat aku. Rasa kesian pun ada jugak kat dia ni. Nak tahu kenapa, sebab yelah mana taknya dia sanggup habiskan duit dia untuk benda ni. Dahlah aku tak kenal siapa yang bagi benda alah ni kat aku. Kalau nak ikutkan aku nak je ceramah dia ni supaya jangan buat lagi. Tapi dia ni sweet jugakkan?"

Jian pun membuka sampul surat itu dengan perlahan-lahan. Selepas berjaya membuka, Jian terus melihat dan dia pun membaca isi kandungan tersebut dengan bismillah.

Love Letter
Dear Park Jian,
Saya sentiasa tahu yang perasaan cinta akan hadir dalam hidup saya suatu hari nanti. Tapi tidak saya sangka itu adalah awak. Seorang gadis yang telah berjaya merampas hati dan perasaan saya. Setiap kali melihat awak, membuatkan jantung saya berdegup dengan laju dan tersenyum secara tiba-tiba tanpa alasan yang kukuh. Jadi saya harap, awak buatlah jantung saya sentiasa berdegup laju dan  tersenyum selalu setiap kali berhadapan dengan awak. Dalam masa yang sama awak cubalah belajar mencintai saya. Bolehkan?

Park Jian saranghae ❤

                                           From your,
                                         Secret crush♡

Selepas selesai membaca gadis tersebut tersenyum dan membuat dia berasa serba salah. Tidak sangka betapa kuatnya perasaan cinta jejaka misteri tersebut terhadap dirinya yang tidak seberapa ini.

"So sweet" itulah perkataan pertama yang terkeluar daripada mulut gadis itu selepas membaca Surat tersebut

"Tapikan mampu ke aku menerima dia sedangkan aku takde perasaan langsung kat dia? Berjumpa pun tidak apatah lagi cinta. Aku tak sangka sampai macam tu sekali perasaan dia terhadap aku, dahlah mamat ni boleh tahan sawit jugak" monolog Jian.

"Tapi macam mana aku nak belajar mencintai dia? Aish dia buat aku makin rasa bersalah pulak. Takpe Jian masa kau jumpa dia nanti kau berterus terang jelah dengan mamat ni."

Dia pun meletakkan surat itu ke dalam satu kotak kecil yang dibelikan Jimin dan Jihoon semasa hari jadinya yang lalu.

Sebernanya diorang bukanlah bagi kotak tu je. Dalam kotak tu ada seutas rantai yang berbentuk hati yang tertulis "3PJ." Maksudnya Tiga Park dan J merujuk kepada nama mereka iatu Jimin, Jihoon dan Jian. Dalam hati tu pulak ada gambar diorang bertiga masa kecil.

Knock, knock, knock

"Siapa pulak kali ni. Nak cakap Jimin oppa memang taklah sebab sekarang waktu petang. Dia kan busy waktu malam je jumpa."

"Jian bukaklah pintu ni cepat. Kalau tak oppa pecahkan pintu ni baru tahu!" jerit seseorang dari liar pintu.

"Sabarlah, Jian bukaklah ni! Aku hairanlah kenapalah oppa-oppa aku ni tak tahu sabar macamlah aku ni ada buat something wrong. Sabar jelah itu semua dugaan."

"Haah nak apa ketuk pintu Jian ni nak gaduh melah" sambil membuat post seperti Jackie Chan.

"Minah ni tersalah makan ubat ke tadi dan betul ke dia ni adik aku?" Tanya Jihoon dalam hati.

"Kesitu pulak dia ni, oppa nak bawak kamu tengok oppa main bola hari ni. Nak ke tak nak?"  ajak Jihoon.

"Aik selama ni takde pulak mamat sorang ni nak ajak aku tengok dia main maksud aku oppa aku ni.
Ehmmm, oklah tapi kenapa pulak tiba-tiba nak ajak Jian ni. Jangan cakap oppa nak Jian jadi makwe untuk kawan oppa" tanya Jian ingin kepastian.

"Sebernanya macam tulah mulanya kata Jihoon sedikit ketawa.

"Whatttt!!!!!" jerit Jian terkejut.

"Mana adalah hang ingat aku ni apa. Sejahat-jahat aku pun, aku masih still sayangkan adik aku sorang ni. Kalau oppa tak sayang Jian dah lama kut oppa jual kat club tu biar kena kacau dengan lelaki miang kat sana Jian terang Jihoon.

Sentap disitu and sweet pun ada jugak. "Rupanya oppa aku ni still sayangkan aku" kata Jian dalam hati.

"Oklah kalau macam tu tapi ingat Jian taknak jadi makwe untuk kawan oppa tau."

"Yelah-yelah oppa janji" kata Jihoon. "Kalau macam tu oklah Jian ikut. Ok, jom pergi."

"Tapi sebelum tu pergi cari helmet sana ccuh,ccuh kata Jihoon sambil membuat tangannya seperti menghalau orang.

"Aeleh mamat ni kau ingat aku kucing, aku siku kang koma setahun hilang ingatan terus baru tahu tapi nasib kau oppa aku" kata Jian dalam hati.
"Aresseo oppa Jian pergi ambik."

"Cepat sikit." Kata Jihoon. "Ye" balas Jian.

ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comment 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏDär berättelser lever. Upptäck nu