CHAPTER 53

1.1K 142 4
                                    


Waktu balik~~~

"Okay kelas sampai disini sahaja pembelajaran kita hari ni. Jumpa esok ye" ucap teacher Hong kepada kami.

"Thank you Sir"

Lalu semua murid mengemas buku-buku di atas meja mereka sebelum beredar dari kelas.

"Jian jom balik" ajak Solbin.

"Eh takpelah Solbin, harini aku ada hal sikit lah."

"Hal? Apa dia?"

"Erkk tadi Cikgu Choi panggil aku tadi. Katanya dia ada nak cakap sesuatu kat aku." Tipu aku kepada Solbin dan Solbin hanya men o kan sahaja kata-kataku.

"Kenapa kau tak ajak Seongwoo je?"

"Hmmm kau dah lupa ke yang dia ikut perlawanan bola sepak kat sekolah lain? Jinyoung and oppa kau pun ikut kan? Dia tak bagi tahu ke?" soal Solbin kepada aku.

"Ahh aku lupa, patutlah aku tak nampak batang hidung Jinyoung pun harini."

"Tulah kau, lain kali tengok orang
sekeliling kau tu. Hmmm takpelah Jian aku balik sorang jelah. Bye! Jumpa esok!"

"Bye jumpa esok!" balasa Ku.

Tanpa ku sedar hanya tinggal aku seorang sahaja disini. Aku melihat jam dinding di kelas ku.

"Ahh wait, dah lambat dah ni. Mesti dia tengah tunggu aku sekarang ni."

Aku baru sahaja ingin berganjak dari situ. Tiba-tiba ada seseorang menahan tangan ku. Dia menghulurkan sepucuk surat kearah ku.

"Lepas kau sampai kat rooftop nanti bukak surat ni and baca." pesan lelaki tersebut lalu dia beredar dari situ.

Aku terpaku seketika. "Cepatnya dia hilang? Surat ni untuk apa pulak?"

Tanpa membuang masa aku terus berlari ke rooftop. Setelah sampai aku menarik nafas terlebih dahulu dan membuka pintu tersebut tanpa berfikir panjang.

Sekali lagi aku terpaku."Betul ke apa yang aku lihat ni?"soalku lagi. Ni bukan mimpikan? Tapi kalau ini mimpi kenapa perlu dia?"

"A...apa yang awak buat kat sini Jeno?" Luahku.

"Bukaklah" katanya.

Aku membuka Surat tersebut dan terus membacanya.

Dear Park Jian

Setiap kisah cinta mesti ada penghujung, samalah seperti kita. Bermula daripada mata yang membuatkan kita jatuh cinta terhadap seseorang walaupun orang itu tidak mengenali kita apatah lagi menyukai kita sama sekali. Tetapi perasaan suka ini tidak dapat hilang untuk kita melupakan orang yang kita suka samalah seperti saya. Cuba untuk mendekat dengan crush tapi takut, bukan takut apa. Sebab takut orang tu tak selesa dengan saya dan membuatkan dia rasa saya seorang yang annoying.

Jadi saya ambik keputusan untuk membuat satu surat ataupun lebih dikenali sebagai surat cinta ataupun bak kata orang putih love letter.
Siapa sangka awak sudi terima surat ni walaupun ayat dalam setiap surat tu tak seberapa mana pun dengan typo yang banyak, tatabahasa yang teruk dan sebagainya. Masa awak ambik surat tu dan simpan ke dalam beg, saya rasa bahagia sangat macam tak tahu nak cakap apa. Rasa macam dihargai walaupun awak belum baca.

Saya rasa peperangan saya akan tamat tak lama lagi sebab awak akan notice saya jugak akhirnya. Tapi itu semua belum berakhir sebab saya belum tahu lagi perasaan awak terhadap saya. Saya takut kalau awak takde perasaan langsung kat saya tapi nak buat macam mana cinta tak boleh dihalang. Walaupun macam tu kita still boleh jadi kawankan?

Jadi sekarang ni awak dah tengok rupa paras saya dan ye nilah saya sebernanya seorang lelaki pengecut yang bagi surat tu kat awak Lee Jeno nama gelaran yang diberi. Saya tahu saya tak seberapa handsome macam member saya yang lain dan saya nak minta maaf kalau setiap kali saya bagi surat tu awak rasa tak selesa.

Jadi sekarang ni, boleh saya tanya awak satu soalan yang akan mengubah hidup kita mulai hari ni dan kisah kita nanti pada masa hadapan sama ada gembira ataupun sedih?

Dengan ini, izinkan saya berterus-terang untuk meluahkan hajat yang sudah lama saya pendam selama ini.

Park Jian do you want to be my girlfriend
              
                                                      FROM          
                                                Secret crush♡

Park Jian do you want to be my girlfriend                                                                     FROM                                                           Secret crush♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HAPPY BIRTHDAY LEE JENO 🎉🎂🎉

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HAPPY BIRTHDAY LEE JENO 🎉🎂🎉

Adakah anda sudah bersedia untuk chapter yang terakhir? So stay tune! 😎😂


Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now