CHAPTER 32

1.1K 156 11
                                    

"Hmmm mestilah ada, setiap manusia pernah mengalami perasaan ni dan disebabkan "crush" ni jugak kita rasa bersemangat untuk teruskan hidup tapi tulah, crush ni kadang-kadang buta sebab tak pernah pun sedar akan kehadiran kita dan kita pun rasa macam bertepuk sebelah tangan dan kadang-kadang kita rasa macam nak korek je biji mata dia tu supaya dia notice kita."

"Samalah macam aku ni, dia tak pernah notice aku pun. Dah banyak kali aku cuba tapi tulah takde apa pun yang terjadi dan dengar cerita dia dah perpunya" keluh Nancy tapi masih tersenyum dan tanpa disedari airmatanya jatuh tanpa sengaja.

"Mungkin kami memang takde jodoh untuk bersama walaupun sekali. Tapi takpe aku redho dengan ketentuan Tuhan sebab aku yakin yang aku akan dapat yang lebih baik daripada Crush durjana tu" sengih Nancy.

Jian tersentuh selepas mendengar kata-kata Nancy. Tidak sangka sebegitu dalamnya dia menyukai jejaka tersebut. Patutlah selama ni, kalau orang nak ajak dia couple, dia reject cenggitu je. Dahlah semua handsome-handsome kalah mat salleh. Rupanya dah ada pujaan hati sendiri dah.

"Jian kau tu dikara untung tau, walaupun dia tak suka kau sekali pun tapi sekurang-kurangnya kau still boleh berborak dengan dia dan yang paling penting"

"Dia "SEDAR" akan kehadiran kau dalam hidup dia" kata Nancy lalu mengelap airmata yang tumpah dimukanya. Jian pun turut ingin menangis mendengarnya dan apa yang dikatakan oleh Nancy memang benar kerana sekurang-kurangnya Jeno sedar akan kehadiran dirinya. Tiba-tiba Jian berfikir sesuatu.

"Adakah layanan Jeno kepada aku selama ni hanya layanan sebagai seorang kawan dan tak lebih daripada itu. Kalau betullah, nampaknya aku memang perlu lupa kan dia dan mungkin aku perlu cuba menerima penulis surat ni. Mungkin dia ikhlas dan sekaligus dapat membantu aku untuk lupakan Jeno" bisik Jian didalam hatinya.

Lalu dia pun melihat pasangan kekasih yang berada di taman tema ini. Cemburu? Semestinya dia cemburu,siapa tidak cemburu melihat orang bahagia kan? Tapi dia hanya mampu tersenyum melihat kemesraan mereka bersama. Walaupun dia tidak dapat merasainya sekarang tapi suatu hari nanti siapa tahu kan?

With all the smiles you brought me,
I never thought that you could cause me so many tears.

With all the smiles you brought me,I never thought that you could cause me so many tears

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now