FINAL❤

1.5K 150 32
                                    

Selepas habis membaca surat tersebut Jian kaku untuk seketika. Dia berasa dunia  sudah terbalik. Tangan dan kaki dia berasa bergetar secara tiba-tiba. Adakah ini mimpi? fikirnya.

"Selama ni awak ke yang letak Surat ni kat bawah meja saya? Adakah awak jugak yang bayar makanan untuk saya selama ni? Surat-surat yang ada pada saya, adakah awak yang tulis? Orang yang hantar Surat ni semuanya adalah kawan awak?"

Jeno tersenyum melihat Jian yang tidak percaya akan semua ini. " Ye, saya lah yang letak Surat tu kat bawah meja awak, saya jugaklah yang bayarkan makanan untuk awak dan betul tekaan awak. Kawan saya yang hantar semua ini untuk awak" kata Jeno sambil tersenyum.

Jian melihat kearah jejaka tersebut dengan muka yang gembira dan membuatkan gadis tersebut menangis dengan kuat.

"Kenapa awak menangis ni?" soal Jeno panik.

"Awak nak tahu sesuatu tak Jeno?"

"Apa dia?"balas Jeno sambil cuba mencari jalan untuk memujuk minah congek tu maksud saya Jian.

"Saya sebernanya dah lama tunggu saat ni terjadi pada hidup saya. Saya memang dah lama suka kat awak masa first day sekolah tahun lepas" jelas Jian sambil terseduk-seduk.

"Tapi harapan saya musnah lepas tengok awak dengan perempuan lain. Bila awak senyum dengan mereka, cara awak layan mereka buatkan saya putus asa untuk suka kat awak lagi."

Jeno terdiam seketika. Dia tidak tahu untuk menjawap apa. Sekarang ini dia hanya berasa takut yang cintanya tidak terbalas oleh orang yang dia cintai.

"Tapi....... lepas saya tahu orang yang tulis Surat ni adalah crush saya sendiri, saya happy sangat maknanya selama ni saya langsung tak bertepuk sebelah tangan. Jadi rasa cinta saya terhadap awak semakin mekar awak tahu tak Jeno?"

Jeno terkejut mendengar kata-kata Jian

"Betul ke ni? Jadi awak sudi nak jadi girlfriend saya?" soal Jeno lagi tapi kali ni dengan penuh semangat.

"Ye, saya sudi menjadi girlfriend kepada Lee Jeno" kata Jian dengan senyuman yang sungguh lebar. Lalu terkeluarlah titisan air mata kegembiraan  di wajah seorang teruna yang bernama Lee Jeno. Jeno menarik tangan Jian dan terus memeluk gadis tersebut dan Jian pun turut sama membalas pelukkan Jeno. Mereka berdua berpelukan dan meraikan kegembiraan disitu.

"Dramatik sungguh drama diorang ni"kata Jaemin sambil mengelap air mata.

"Sungguh menyetuh hati"sambung Haechan pulak.

"Betul tu, aku pun rasa nak menangis ni" sokong Renjun.

"Eh, korang ni dah kenapa menangis bagai tak cool lansung korang ni" perli Mark.

Suka hati kitalah nak buat apa balas mereka bertiga serentak. Nasiblah Chenle dan Jisung tak ikut kalau tak habislah diorang berdua kena virus ni daripada tiga ekor beruk ni.

Terus mereka bertiga menjeling Mark secara berjemaah. Janganlah jeling, aku macam tu sekali. Tahu takut kata mereka bertiga. Layan jelah lagi keluh Mark dalam hati. Sebernanya aku tahu yang aku ni handsome sebab tu diorang jeling aku. Hohoho.

"Eh Mark hyung" panggil Renjun.

"Kenapa Renjun? Asal muka korang semua nampak lain macam je ni?"

"Cuba hyung tengok tu" kata Jaemin lagi.

"Alah biarlah diorang nak berpeluk tu. Lagipun bukan selalu kan?" jawap Mark.

"Bukan macam tu hyung asal diorang berdua nampak macam nak tu?" soal Haechan risau.

"Nak tu? Nak apa?" Tanya Mark hairan.

"Ish hyung ni banyak tanya pulak. Cuba tengok sendiri" kata Haechan.

"Yelah" jawab Mark. Lalu dia pun melihat kearah pasangan bahagia tadi dan muka Mark terus berubah."Korang rasanya kita dah boleh keluar dah ni" kata Mark tidak sedap hati dengan situasi mereka sekarang.

Sebernanya diorang ni bersembunyi kat pintu rooftop.

Dalam kiraan 3,2

"Tapi hyung" belum sempat Jaemin berkata apa-apa, Mark telah terlebih dahulu keluar.

1

"Hoi Lee Jeno" jerit Mark dari belakang.

Mereka berdua pun meleraikan pelukan dengan segera selepas mendengar jeritan  Mark.

"Hyung ni potonglah" marah Jeno.

"Eh apa kau cakap? Kau sedar tak yang kita sekarang ni kat sekolah dan kau tu still kecik lagi nak buat macam tu" marah Mark kepada Jeno.

"Tapi Jeno dah besarlah hyung" jawap Jeno lagi.

"Walaupun kau dah besar tapi dimata aku, kau still lagi budak kecik yang belum matang" balas Mark tidak mengalah.

Jeno terdiam mendengar kata-kata Mark.
Manakalah Jian dan yang lain hanya mampu ketawa melihat mereka berdua.

"Jadi sekarang ni korang berdua dah official couple lah ni?" tanya Jaemin.

Jeno dan Jian saling tersenyum antara satu sama lain dan mereka berdua mengangukkan kepala bersama tanda menjawap soalan Jaemin.

"Congratulation korang berdua semoga hubungan korang kekal sampai bila-bila" kata Mark selaku yang paling tua.

"Thanks hyung" kata Jeno.

Lalu Jeno pergi kearah Jian dan memegang kedua- kedua tangan Jian dengan lembut. Jian terkedu melihat gelagat Jeno yang tiba-tiba.

"Saya janji yang saya akan jadi boyfriend yang dapat membahagikan awak dengan apa cara sekali pun. Saya tak akan sia-siakan peluang saya ni. Walaupun, kita tak tahu apa yang akan jadi pada  masa hadapan tapi saya janji yang saya akan bahagiakan awak tak kira apapun yang terjadi pada kita nanti" kata Jeno lalu diciumnya kedua-dua tangan Jian dengan penuh kasih sayang.

Jian tersenyum mendengar kata-kata tersebut. "Saya pun akan cuba untuk jadi girlfriend yang lebih baik untuk awak dan saya pun akan berusaha supaya hubungan kita akan kekal sampai bila-bila" kata Jian tersenyum.

"Park Jian saranghae"

"Nado saranghae Lee Jeno."

Manakala Mark, Renjun, Haechan dan Jaemin sekarang ni macam nak menangis pun ada. Sebab diorang rasa macam tengah tengok episode akhir drama melayu yang selalu diorang tengok waktu petang.😂

Dan berakhirlah kisah cinta diantara Park Jian dan Lee Jeno. Siapa sangka pengirim surat tersebut adalah crush dia sendiri? 😹

 Siapa sangka pengirim surat tersebut adalah crush dia sendiri? 😹

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

NEXT, SPECIAL CHAPTER

Thanks sebab baca 😙

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now