CHAPTER 35

1K 157 8
                                    

"Thanks Seongwoo sunbae nim sebab hantarkan saya balik"ucap Jian kepada Seongwoo.

"Perkara biasa jelah, lagipun saya dah anggap awak macam adik saya sendiri dah. Lagi satu, Jihoon kan kawan saya  jadi apa salahnya saya tolong dan awak pun kawan rapat yeonchin saya jadi takde masalah kan? tanya Seongwoo bertubi-tubi.

Lalu Seongwoo tersenyum melihat Jian yang tidak dapat berkata apa-apa lagi mungkin dia bersetuju dengan kata-kata dirinya  tadi fikir Seongwoo.

"Betul jugak tu" sengih Jian."Oklah sunbae, saya masuk dulu, terima kasih" ucap Jian sekali lagi dan berlari masuk ke rumahnya.

"Sama-sama" jawap Seongwoo senyum. "Haih, dia ni memang sama macam abang dia sengih Seongwoo. Tiba tiba handphone Seongwoo berdering. Dia mencapai handphone tersebut dan melihat nama si pemanggil. Selepas mengetahui siapakah dia, dia tersenyum dan mengankatnya.

"Hello"

"Hello oppa, oppa dah hantar Jian ke?" tanya si pemanggil risau.

"Dah chagi, kenapa tanya ni?"

"Baguslah kalau macam tu. Oppa boleh tak kalau malam ni kita tengok bunga api kat tempat yang kita pergi tadi?" Tanya si pemanggil lagi.

"Semestinya boleh chagi, nanti oppa ambik ok?" Macam biasa tau kata Seongwoo senyum.

"Ok, thanks oppa. I LOVE U."

"Anything for you my sweetheart. I LOVE U TO Ahn Solbin.

"Ish oppa ni, malulah"

"Hahahaha, but to me, you still cute darling"

"Dahlah tu, makin di layan makin menjadi ayat jiwang dia. Oklah see you later Ong Seongwoo oppa."

"You too my sweetheart."

Lalu mereka pun putuskan talian. Seongwoo asyik tersenyum seorang diri selepas berbual dengan buah hatinya. Rupanya isi hatinya kali ini tidak salah sama sekali untuk menjadikan  gadis tersebut untuk menjadi yeonchin untuk dirinya ini.

Hari-harinya menjadi lebih indah dari sebelumnya. Dimana dulu dia selalu diganggu oleh pelajar perempuan di sekolah tapi sejak dia dah ada Solbin hidup dia menjadi lebih tenteram dan sejak Solbin hadir dalam hidupnya, kehidupannya bertambah ceria disebabkan perangai Solbin yang suka berjenaka sama dengan dirinya dan seorang yang mudah berbual tentang mana-mana topik. Adakah INI dinamakan jodoh?

Selepas puas termenung dia pun mengerakan enjin kereta dan beredar dari kawasan perumahan tersebut.

Jian membukak pintu berlahan-lahan. Sekarang ini, hanya Jihoon sahaja dirumah.

Nampaknya dia sekali lagi terlepas dari Jimin."Fuhh lega" keluhnya sambil mengelap dahi.

"Apa yang lega sangat tu" tegur seseorang dari dapur. "Wait suara tu macam suara Jimin oppa tapi tak mungkinlah"monolog Jian seorang diri. Lalu suara yang didengari tadi diabaikan.

Jian pun kebilik tapi belum sempat dia melangkah kaki ke tangga ada sepasang tangan menahan bahunya. Dia pun melepaskan lalu menoleh. Selepas mengetahuinya Jian terus jatuh terduduk di tangga.

"Apa yang lega sangat hah?" soalnya dengan nada suara yang begitu menakutkan sambil memengang sendok  ditangannya.

"Jimin oppa"

Thanks sebab baca  😃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Thanks sebab baca  😃

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now