CHAPTER 43

1K 146 4
                                    

Haisssh, cubalah kau jadi milik aku

Dia tersenyum seorang diri dan mengelengkan kepalanya berapa kali.

"Hmmm, apa aku mengarut ni. Dia dah ada orang lainlah Jinyoung. Tulah kau masa member kau nak satu kan kau ngan dia kau tolak, padan muka" keluh Jinyoung seorang diri.

Dia pun mengalih pandangannya  kearah Jeno, tetapi meja jejaka tersebut kosong dan membuatkan dia tidak sedap hati.

"Eh mana mamat tu? Bukan dia kat kelas ke tadi? Jap, jangan-jangan........" Otak Jinyoung masa itu tengah memproses sesuatu.

Lantas dia berdiri dan berlari ke luar kelas. Jian dan rakan-rakannya yang melihat kelakuan Jinyoung bertanya tetapi tidak dihiraukan oleh jejaka tersebut.

Semua orang didalam kelas tersebut berbisik sesama sendiri. Ada yang beranggapan yang Jinyoung lupa perjumpaan kelabnya, ada jugak yang berfikir yang Jinyoung lupa untuk memanggil guru yang mengajar mereka sekarang dan ada jugak yang berbisik tentang pencintaan Jinyoung yang selama ini dirahsiakan tetapi akhirnya  terbongkar.

Wait sejak bila Jinyoung bercinta ni?
Dia bercinta ngan korang ke apa? 😂

"Jian asal muka Jinyoung macam gelabah sangat tu. Dia ada buat something wrong ke?"tanya Nancy hairan.

"Entah aku pun tak tahu. Tadi oky je budak  tu cakap ngan aku" jawap Jian pulak.

"Entah-entah dia rampas gerek orang kut? sampuk Jaemin dari belakang. "Ataupun, ada orang yang rampas gerek dia tak? sambung renjun lagi.

"Hmmm, mungkin jugak?" sokong Solbin.

"Eh wait, asal korang berdua join kita orang membawang sekali ni? Bukan korang berdua ni memang tak pernah ambik kisah ke pasal orang?" soal Nancy hairan dengan dua orang teruna yang memang tidak pernah lalek dengan kehidupan orang lain.

"Eh suka hati kamilah, kau apa tau" jawap Jaemin dan disokong oleh Renjun dengan anggukkan. Lalu mereka berdua pun menyambung membawang pasal minah sesat mana yang mintak high five ngan Jisung tapi bukan dengan mereka berdua.

Nancy hanya memberikan jelingan kepada mereka tapi tidak diendahkan.

"Nancy tabahlah" kata Jian.

Nancy hanya sekadar mengangguk.

Hmmm asal Jinyoung tu? Dia ada buat something wrong ke? Setahu aku, dia ni mana pernah buat perkara yang pelik-pelik. Lagipun, setiap kali dia main bola pun mintak izin dengan eomma dia.

Jian melihat sekeliling kelasnya dan dia mendapati ada seorang mahluk Allah yang tiada didalam kelas itu.

"Mana Jeno?"

Thanks sebab baca 😃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now