CHAPTER 36

1K 151 13
                                    

"Jimin oppa"

"Ye sayangku" jawap Jimin sambil melutut supaya dia boleh melihat Jian dengan lebih dekat. "Oppa mianei" kata Jian dengan suara yang takut.

"Oppa kan dah pesan balik sebelum pukul 4 kata Jimin sambil dibeleknya sendok itu seperti pisau atau lebih tepat seperti seorang psycho memegang sebilah pisau.

"Oppa mianei, Jian janji tak akan balik lambat lagi" rayu Jian.

"Jian keluar dengan boyfriend ke tadi tanya?" Jimin lagi. "Mana adalah, Jian keluar dengan kawan-kawan Jian jelah tadi" jawap Jian.

"Ye ke?"

"Ye oppa, yang hantar Jian tu tadi pun kawan Jihoon oppa. Kebetulan rumah dia tak jauh dari sini sebab tulah dia hantar dan lagi satu..." tiba-tiba Jian terdiam untuk seketika.

"Lagi satu apa?" tanya Jimin.

"Kalau Jian ada suka kat seseorang tu, tak bermakna yang dia akan suka kat Jian balik dan lelaki  yang suka Jian pun belum tentu Jian dapat suka dia balik."

"Orang yang  sentiasa layan Jian dengan baik  belum tentu lagi yang dia suka kat Jian dan berkemungkinan dia anggap Jian selama ni hanya lah sekadar kawan, tak lebih dari itu" kata Jian lalu berlari masuk kebilik.

Parggh!!!

Jimin terperanjat seketika. Dapat dia dengar yang pintu dihempas dengan begitu kuat sekali oleh Jian. Mungkin gadis itu tengah rungsing terhadap sesuatu. Jimin dapat mengangarkan yang berkemungkinan ini mesti pasal golongan kaumnya sendiri iaitu lelaki. Tapi apa kena dengan balik lambat dan budak lelaki?

"Tapi kenapa? Adakah selama ni adik kesayangannya menyukai seseorang tapi...." bisik hatinya.

"Jihoon tak payah lagi sorok kat bawah tu. Dah lah nampak punggung,kepala je dapat masuk" perli Jimin.

"Ish hyung ni marah Jihoon yang dari tadi cuba untuk menyorok di bawah sofa tapi tidak berjaya.

"Jihoon, kau tahu kenapa adik kita macam tu?" tanya Jimin ingin tahu.

Jihoon hanya mengelengkan kepalanya tanda tidak tahu.

"Kalau macam tu, jom ikut hyung" kata Jimin. "Hmmmm, yelah"keluh Jihoon lagi.

Kalau dia tak pergi nanti confirm malam ni dia tak makan kerja si Jeman ni maksud saya Jimin yang cute seperti mochi ni.

Kalau dia tak pergi nanti confirm malam ni dia tak makan kerja si Jeman ni maksud saya Jimin yang cute seperti mochi ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Thanks sebab baca.  😃

Vote and Comments 😁

[✔] ᴍʏ ᴄʀᴜsʜ ᴀɴᴅ ʟᴏᴠᴇ ʟᴇᴛᴛᴇʀ || ʟᴇᴇ ᴊᴇɴᴏWhere stories live. Discover now