IG + 16

89 5 5
                                    




Ahn Yujin atau nama panggilan oleh sahabatnya Yujin baru sahaja keluar dari Pejabat Pelajaran untuk pertukaran ke sekolah barunya .


" sudah selesai , lepas ni kena hantar dokumen ni dekat sekolah baru "  senyum yujin sambil matanya menatap fail -fail peribadinya serta dokumen pindah ke sekolah baru .


sampai sahaja di sekolah barunya , yujin memerhati setiap hiasan di kawasan sekolah . Kelihatan menarik sahaja , disini juga jihoon selalu ambil gambar dirinya di kawasan yang penuh hiasan .


" mana pejabatnya " , yujin mula melilau mencari pejabat . kemungkinan sesat juga dia sebab mencari pejabat sahaja .


" cari apa ? " tegur daniel setelah nampak seorang perempuan tercari - cari sesuatu .


" cari pejabat sekolah , dekat mana ye ? " 


" jom ikut saya , saya pun nak dekat pejabat "  


yujin senyum pada daniel , dia mula mengikuti daniel dari belakang menuju ke pejabat sekolah .


" terima kasih tunjuk saya ke pejabat " ucap yujin , daniel senyum .  " cheonman , masuklah dulu . cikgu tak bagi masuk reramai "  kata daniel , dia membuka dedaun pintu pejabat dan menyuruh yujin masuk . yujin menunduk pada daniel dan masuk ke dalam pejabat .


" ini saya punya dokumen pindahan ke sekolah " kata yujin , dia memberi fail dokumen pada cikgu song . cikgu song mula menyemak satu persatu dokumen .


" jadi esok awak mula sekolahlah ye " tanya cikgu song dengan senyum . yujin mengangguk .


" harini tak boleh sebab saya kena beli barang untuk sekolah " 


cikgu song mengangguk faham , " okay , jumpa kamu dekat esok ye " senyum cikgu song . yujin menunduk hormat dan keluar dari pejabat . kelihatan daniel sedang menunggu gilirannya untuk masuk .


" terima kasih awak , saya balik dulu "


" ah nae  " , Daniel terus masuk ke pejabat .











yujin sibuk mengscroll instagram seorang akaun , dia senyum sambil berfangirling .  " esok kita akan berjumpa , tak sabar saya "  kata yujin sambil melihat foto seseorang .


Yujin memandang baju sekolah barunya , kemas dan rapi sahaja sangkut di hadapan almari dengan tanda nama barunya  AHN YUJIN .


Keesokkan hari , Yujin menuju ke hentian bas . ramai pelajar menunggu bas seterusnya sampai .  " ramainya "  kata yujin . dia mula berlalu jalan menuju ke sebelah kumpulan pelajar . kelihatan uniform sekolah sama yang dipakai oleh yujin .


dalam beberapa minit , bas sudah tiba ke hentian bas yang ditunggu oleh pelajar lain diikuti yujin sekali . semua pelajar beratur untuk naik masuk ke dalam bas .


" kau tunggu siapa jihoon ? " tanya woojin setelah nampak jihoon berdiri di pagar sekolah . dia ikuti sama menunggu .


" tunggu lya , kau kenapa dekat sini ? pergilah masuk "  kata jihoon , dia memandang woojin dari atas ke bawah sahaja . seperti hendak bergaduh sahaja .


" taknak , aku nak tunggu juga "


" lantak kau ah "


Lya yang sedang berjalan menuju masuk ke pagar sudah di tegur oleh jihoon dan woojin .


" lya " panggil jihoon , lya memandang dan senyum melihat jihoon .  " kenapa korang duduk sini ? " tanya lya .  " tunggu lya , jom masuk sesama "  ajak jihoon , lya mengangguk dan mula berjalan semula diikuti jihoon serta woojin bersebelahan .


yujin yang baru sampai memandang jihoon dan lya , senyum sesama sendiri .    " siapa perempuan tu ? " , yujin mula rasa cemburu melihat jihoon dan lya .






+tbc


tag  LyaaHoon

𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦  [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum