IG + 79 [ S2 ]

46 2 13
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.






selepas balik sahaja di sekolah , lya terus menelefon jihoon  . menunggu jihoon menjawab telefon , satu suara mula kedengaran .

" yeoboseyo , wae lya ?  rindu jihoon ke ? "

" ha'ah , lya rindu sangat - sangat " , lya mula rasa hendak nangis tambahan pula hendak marah tapi kawalnya supaya jihoon tidak syak apa - apa padanya .

" nak keluar— "

" jihoon ah , saya nak awak jujur boleh tak ?  "

" dengan awak saya sentiasa jujur , wae lya ?  "

" jujur dengan saya okay , awak bercinta dengan daeun ke ? "  tanya lya,  mula air matanya bertangkung di tubir matanya . suara nya di kawal juga .

" erm  "

" please jihoon , tolong jujur  "

" lya saya boleh ex—  "

terus panggilan tamat tanpa jihoon hendak berkata - kata . air mata mula menuruni pipinya dengan deras .

" awak dah janji tak nak sakitkan hati saya " kata lya sambil teresak - esak . daniel di sebalik pintu hanya dengar sahaja , dia pun turut simpati dengan adiknya . banyak perkara buruk yang di lalui adiknya , tapi apakan daya dia sudah berjanji dengan adiknya supaya jangan kacau masalah adiknya .

dia hanya mampu mengeluh sahaja , terbantut dia hendak panggil adiknya turun ke bawah untuk makan tengah hari bersama nya .

jihoon di kampus terus berlari keluar menuju ke keretanya , dia start enjin keretanya dan berlalu pergi tinggalkan perkarangan kampusnya menuju ke rumah lya  .

" siapa pula bagitahu dia " soal jihoon , dia menumpu pemanduan nya  . dalam fikiran nya hanya fikir lya sahaja , macam mana hendak explain benda ni . dan hubungan dia dan daeun .

sampai sahaja di rumah lya , jihoon terus masuk ke perkarangan rumah lya , dia mula mengetuk pintu rumah lya . daniel membukanya denga kening naik sedikit .

" lya mana , boleh tak aku nak jumpa dia " kata jihoon , mukanya berharap daniel memberinya masuk untuk berjumpa lya .

" jihoon apa kata kau bagi dia masa sehari untuk tenang , dari atas aku dengar dia baling barang . nanti dia okay , aku cakap dengan kau . kau balik lah dulu ye  "  kata daniel .

jihoon mula hampa bila daniel menyuruh dia balik , dia nak sangat jumpa lya secara berdepan dengan memberi tahu segala terjadi dia dengan daeun di kampus .

" okay , aku balik dulu . apa - apa call aku ye  " , daniel mengangguk dan berlalu masui kerumahnya semula  . jihoon di depan rumah lya memandang ke bilik lya . ditutupi langsir , langsung tidak memberi kawasan bilik tersebut .

jihoon mengeluh dengan apa terjadi sekarang ni , macam mana dia hendak jujur dan bagitahu segala berlaku .
















+tbc




hallo dear , mian hambar author cuba nak buat sedih   , tak tahu sedih ke tidak . tapi harap sedih lah HAHAH kalau pasang lagu mungkin ada lah rasa sedih tu . by the way jalan cerita ni idea dari author dengan heroin iaitu lya . kami share idea dan otak ahakssss.

Tag   ━   LyaaHoon

𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦  [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]Where stories live. Discover now