IG + 43

87 1 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.














sedang mereka sibuk menunggu doktor sibuk memeriksa jihoon , mereka sibuk bermundar mandir di hadapan bilik wad kecemasan .



lya hanya duduk di kerusi yang telah di sediakan oleh pihak hospital untuk menunggu keputusan dari doktor . hampir banyak darah yang telah ada di baju lya serta tangannya  .



" lya , apa kata balik dulu . kasihan awak sebab tunggu sini dengan darah jihoon "  ajak hyunmin , lya hanya menunduk dan geleng sahaja  .



" betul tu lya , baik balik dulu . sunbae takut daniel tercari lya kang " suruh sungwoon . lya tetap degil tidak mahu balik ke rumahnya . " ha'ah , kalau dah dapat keputusan kami akan call lya " sampuk jinyoung . lya masih diam .



" lya nak tunggu jihoon  " kata lya , hyunmin memandang mereka semua . mereka semua hanya angkat bahu tanda tidak tahu hendak buat apa dengan lya , hampir banyak kali cakap tapi tidak mahu . dari mereka sampai hospital sampai sekarang dia tidak mahu balik  .



" hyunmin , apa kata kau balik dulu bawa baju . bagi lya pinjam " cadang jinyoung . hyunmin mula rasa malas hendak balik seoranh diri , tengah malam pula tu .



" nak aku teman ke ? " tanya jinyoung . mempelawakan dirinya untuk teman balik bersama dengan hyunmin . sungwoon terus bangun , " biar hyung teman dia balik ambil baju untuk lya , kau teman lya dekat sini "  kata sungwoon .



jinyoung memandang sungwoon semacam dan mula tersenyum nakal . jeles lah tu jinyoung nak teman hyunmin , hyunmin dan sungwoon terus berjalan keluar dari hospital .



" lya , kita doa semoga hyung tak ada apa - apa tau  "  kata jinyoung , lya mengangguk tanda iya sahaja . dalam hati sudah mula rasa salahkan dirinya kerana degil dan tidak maafkan dirinya  .




" mana rumah hyunmin "  tanya sungwoon bagi hilang rasa sepi antara mereka berdua . hyunmin menunjuk rumahnya , nasib sungwoon bawa kereta semasa datang ke hospital . kalau tak jalan kaki diorang , kalau naik bas . tengah - tengah malam mana ada bas lalu .



" sunbae tunggu dalam kereta au , biar hyunmin masuk dalam rumah "  kata hyunmin , sungwoon mengangguk faham dan tunggu hyunmin di luar rumahnya  .



" ayah mertua aku ada ke kat rumah tu , teringin nak kenal " , sempat pula dia meninjau dalam rumah hyunmin dari dalam kereta .



" aku nak bagi baju apa dekat lya , baju aku muat ke untuk dia "  fikir hyunmin , dia terus ambil baju yang sedikit besar baginya untuk beri kepada lya .  " ini pun dah cukup kot  " terus dia meletakkan ke dalam beg kertas dan menuju turun ke bawah .



" macam mana keadaan lya ?  okay ke sekarang  "  tanya puan park , boleh lagi mengejutkan anak perempuannya . ingat sudah tidur lepas dah bagitahu keadaan kawan dekat hospital .



" eomma ni , terkejut min . ingat apa tadi , lya okay sahaja eomma . kawan kami je yang kritikal sekarang ni , hyunmin nak jaga lya tu . dia tak tidur - tidur lagi  " , puan park mengangguk faham . terus hyunmin meminta dirinya untuk pergi ke hospital semula .




" eomma hyunmin ke tu ? "  tanya sungwoon setelah hyunmin sudah masuk ke dalam keretanya . hyunmin mengangguk iya  , sungwoon meng ' oh ' kan sahaja . dan terus jalan menuju ke hospital  .



sampai sahaja mereka berdua di kawasan hospital , mereka berdua terus menuju ke arah lya dan jinyoung yang sedang menunggu wad kecemasan .



" lya , nah pergi tukar baju  " kata hyunmin , dia menyerahkan beg kertas miliknya ke arah lya . lya memandang bag tersebut , hanya tenung sahaja .



" jom , aku teman kau pergi tukar baju " , terus hyunmin tarik tangan lya untuk tukar baju  . lya mengikut sahaja , jalannya seperti tidak bermaya sudah . hyunmin memeluk bahunya untuk terus berjalan  .



" kasihan lya , daniel hyung tahu tak pasal ni hyung  " , sungwoon geleng kepala .  " baik hyung bagitahu daniel hyung pasal ni , takut nanti dia salahkan kita sebab buat adik dia macam tu , dia kalau protect adik dia memang protect habis "  kata jinyoung .



" nanti hyung bagitahulah lepas jihoon siap dekat wad kecemasan ni "  kata sungwoon , jinyoung mengangguk faham .
















+tbc


hi readers , okay hambar tak ?  tak kan ?  tak kan ?   hehe . dah lah , author nak tah heroin ni  LyaaHoon

𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦  [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]Where stories live. Discover now