IG + 58 [s2]

44 0 3
                                    



" mana ye tempat dia "  kata jihoon sendirian sambil mencari tempat yang patut pelajar baru untuk berkumpul orientasi . kelihatan semua masih baru lagi di sekeliling jihoon .

" jihoon , tunggu aku " jerit seseorang dari belakang menyebabkan jihoon pusing memandang belakang . kelihatan woojin sedang berlari menuju ke arahnya .


" kau belajar dekat sini ke ? "  tanya jihoon setelah woojin sampai di hadapannya dengan tercungap - cungap akibat pernafasannya tidak teratur di sebabkan berlari tadi .


woojin terus mengangguk iya , nak cakap masih lagi tersekat - sekat nanti .


" jom lah , kita beli air . mesti kau haus sebab lari ni "  ajak jihoon , woojin mengikuti jihoon dari belakang . pernafasan masih lagi keadaan tercungap sedikit .


sampai sahaja di mesin gedengan , jihoon memasukkan duit kedalam mesin tersebut dan menekan salah satu air untuk di berikan kepada woojin . tekan sahaja air tersebut , air sudah keluar melalui belahan bawa .


jihoon menunduk dan mengambil air tersebut . dia memberi kepada woojin , dengan cepatnya woojin mengambil dan membuka . dia menonggak air tersebut sehingga habis , akibat haus sangat sehingga kosong air tin tersebut .


jihoon di sebelah sudah geleng kepala , gelojoh sungguh kawan dia ni .


" khaja , kita kena pergi dekat dewan " , woojin mengangguk dan terus ikut jihoon yang terlebih dahulu berjalan menuju ke dewan .



" ni ke tempat dewan tu ? "  tanya woojin , beriya memantau setiap dewan . masih lagi tak ramai yang berada di dewan . mereka berdua bercadang hanya tunggu di luar sehingga semua pelajar sudah sampai sahaja .


" kau ikut aku tulis universiti sini ye "  kata jihoon , woojin mengangguk sambil senyum .


" aku tak nak berpisah dengan kau "  kata woojin , jihoon mengeleng lagi kepala . jangan lah dirinya di cop kunyit di kalangan pelajar nanti .


" jangan risau , kau kos lain kan ?  aku pun kos lain "  kata woojin . jihoon memandang pelik , kos lain ?


" kau ambil kos apa ?  "


" kos sains tulen , mesti kos kau seni kan "  kata woojin sambil itu meneka kos jihoon ambil . jihoon mengangguk iya bahawa dia mengambil kos seni .


" aku dah agak , kau seni tak boleh berjauhan "  kata woojin . jihoon sudah senyum sinis , acah baguslah tu .


" jom lah kita masuk dalam dewan , mungkin dah ramai kot "

" jom - jom " kata woojin . jihoon dan woojin terus bangun menuju ke arah dewan .























semua pelajar sibuk memperkenalkan diri mereka semua dan ada juga mereka membuat permainan .


mereka semua telah di bahagikan setiap kumpulan ada 7 orang pelajar . pelajar tersebut bercampur ada lelaki ada pun perempuan . kekadang setiap kumpulan ada sedikit perempuan ada sedikit lelaki ia tidak menentu .


" akhirnya aku sama kumpulan dengan kau "  kata woojin setelah bertempat kan berkumpulan bersama jihoon . jihoon memandang sahaja dengan geleng kepala . sehari mahu 2 atau 3 kali geleng kepala mahu pun lebih .


" okay , siapa nak jadi ketua kumpulan "  kata jihoon , semua masih diam dan malu sahaja hendak bercakap .


" apa kata jihoon jadi ketua " kata salah seorang pelajar perempuan . jihoon mula mengosok belakang lehernya ,  " saya tak bagus jadi ketua jadi saya lantik lah woojin ni  "  semua mengangguk setuju . woojin di sebelah terkedu mendengar kata - kata jihoon , baru hendak gelak sudah dipilih oleh jihoon sendiri .


semua pelajar sibuk membuat aktiviti yang disuruh oleh pensyarah lain  . mereka mula menulis setiap permainan untuk di letakkan kedalam kotak cabutan tersebut .


hampir sudah tiba waktu malam mereka sibuk berorientasi dan sudah tiba untuk balik . jihoon sudah berjalan sendirian menuju ke arah kereta miliknya , tiba sahaja satu tangan menariknya menyebabkan jihoon menyentap tangannya dari di pegang .

" nugu ? "  tanya jihoon , tangannya di letakkan ke belakang . seorang pelajar perempuan tersenyum bila melihat kelakuan jihoon .


" kenal jung daneun "  kata perempuan tersebut . jihoon memandang pelik , terasa stranger gadis ni .  " nugu ? " soal jihoon lagi .


" jihoon tak akan tak kenal daeun ? kita pernah berkawan semasa tadika dengan sekolah rendah bersama . daeun lah ni " kata perempuan bernama daeun . jihoon masih memikirkan dan cuba ingat semula .


" yah , daeun . gadis pendek  , yahhh dah besar dan masih pendek  " kata jihoon . daeun terus mencebik bila perkataan pendek di sebut oleh jihoon .


" kenapa jumpa jihoon ? "


" saja , kawan lama kan kena lah jumpa . apa kata kita pergi minum " ajak daeun . jihoon fikir  , terus dia geleng kepala .

" tak boleh sebab hoon ada hal nak buat , kita pergi lain kali . mianhae "  terus jihoon masuk kedalam kereta dan mula bergerak keluar dari universiti tersebut . daeun hanya memandang kereta jihoon sehingga hilang dari pandangan .

" akhirnya aku jumpa kau , jihoon  "
















+ tbc



hi readers semua , bahawanya author tak tahu semua pelajar buat apa masa orientasi haha . by the way enjoy my story okay even hambar ke tak . bagi author hambar hoho .  LyaaHoon

𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦  [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]Where stories live. Discover now