37 ; the day

359 48 31
                                    

Michan pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Michan pov

Pandangan aku dikaburi dengan cecair jernih yang mula memenuhi tubir mata . Aku terkedu dengan apa yang dia katakan . Hati aku terasa seperti dihunus dengan sesuatu yang tajam malah ia lebih menyakitkan .

" a-awak nak kita b-bercerai ke tsk "

Tak dapat nak dituturkan bait-bait kata yang begitu menyakitkan itu . Tersedu sedan aku menghamburkan tangisan yang seperti tiada pengakhirannya .

" tak chagiya, kita takkan bercerai eo ? "

Cecair jernih yang membasahi wajahku diulus lembut oleh Jimin . Badan dan bibirku bergetar menahan tangis . Sesungguhnya aku takut kehilangannya .

" a-apa maksud awak ? "

" chanie-ah .. "

Pergelangan tanganku diraihnya lembut sebelum disatukan dengan miliknya . Pandangan redupnya dibalas dengan pandangan sendu dariku .

" saya takkan sesekali lepaskan awak . Itu janji saya .. "

Hati aku begitu tersentuh dengan luahannya . Aku kenal erti cinta setelah mengenalinya . Aku percayakan takdir selepas berjumpa dengannya .

Hati aku hanya untuknya, hanya Park Jimin .

" kita cuma berpisah sekejap je eo ? Cuma dua tahun "

Mata aku mula bergetar membalas pandangannya . Kenapa mesti dua tahun ?!

" shireo ! Tsk "

Aku mula memberontak . Tangannya aku tepis kasar supaya jauh dariku . Kenapa mesti pilih jalan yang menyakitkan kalau boleh pilih jalan yang membahagiakan ?

" saya cuma taknak perkara yang sama terjadi lagi . Dalam masa dua tahun semuanya akan reda semula dan kita pun boleh bersama semula . Anggap sajalah perpisahan ni bagi menguji cinta kita "

Tak Jimin . Saya takkan boleh bertahan untuk dua tahun ! Hati saya terlalu lemah untuk hadapi semua tu

" saya harap awak faham yang saya buat semua ni untuk kita . ARMY pun penting dalam hidup saya "

Sejurus itu Jimin melangkah keluar meninggalkan aku berseorangan di dalam bilik kami . Bibir aku ketap rapat bagi menahan tangisan yang hampir pecah .

Mungkin aku lupa bahawa Jimin adalah idola dunia dan selamanya akan digilai dengan peminat yang ramai dari serata dunia . Salah ke kalau aku rasa cemburu dengan kasih sayang yang diberi oleh Jimin tu ?

_____

Sepucuk surat yang berada di atas meja kecil di hadapan ku direnung dalam . Ianya kontrak menjadi model di sebuah syarikat . Sejujurnya aku agak berminat dengan kontrak yang ditawarkan . Menjadi model bagi jenama Samsung bukan calang calang orang yang diterimanya .

Bangtan juga turut menjadi duta samsung . Lagi pula , aku memang penggemar Samsung disebabkan reka bentuknya yang sangat menarik minatku .

Satu lagi kontrak yang diterima olehku dibelek pula . Ianya kontrak bagi sebuah kosmetik kecantikan . Tawarannya tertulis akan mendapat satu set lengkap make up terhad keluarannya .

Uwu aku suka !

Dan alkisahnya, aku memilih untuk menerima tawaran tersebut . Disebabkan tarikh pelancarannya di dalam masa yang sama dan disebabkan itu lah aku hanya berpeluang untuk memilih salah satu daripadanya sahaja .

" Michan sshi, dah buat keputusan ? "

Soal pengurus peribadiku iaitu Ha Sungwoon . Aku hanya mengangguk laju seraya mengukirkan senyuman tipis . Dengan hanya menyibukkan diri aku dapat merehatkan minda dari terfikirkan Jimin .

Tentang perpisahan tu, aku setuju memandangkan aku juga pernah terfikirkan sesuatu yang sama . Aku faham niat murninya dan aku juga faham kenapa dia lebih memilih ARMY berbanding aku .

Sejujurnya aku juga seorang ARMY . Jadi aku tidaklah begitu ambil hati dengan layanan yang diberikan olehnya . Malah, cinta aku padanya menjadi lebih kuat apabila berjauhan serta perasaan rindu yang hadir kadang kala membuatkan aku bahagia .

Bahagia apabila mengenangkan detik gembira bersamanya .

Tepat pukul 5 pm satu panggilan telefon akan masuk dan itu semestinya Jimin . Dia tidak akan terlewat walau satu minit pun apabila aku membuat perjanjian dengannya untuk menelefon aku pada setiap hari .

Dua minggu sudah berlalu dan seperti itulah jadual dan rutin harianku bersamanya . Cinta jarak jauh ? Takda lah jauh sangat .

" eoh chim kesayangan chanie ehe ! "

Sapaku terlebih dahulu apabila mengangkat panggilan tersebut . Di hujung panggilan Jimin tertawa kecil dengan riangnya . Suara dia, buatkan rindu aku sedikit terubat .

" chanie dah makan ke ? "

" em belum ehe baru nak pergi "

Jawabku jujur . Ikutkannya sekarang memang waktu untuk makan namun begitu aku sengaja hendak menunggu hingga panggilan daripadanya masuk . Perasaan rindu lebih kuat dari rasa lapar aku saat ini .

" eoh pergi lah makan dulu nanti perut masuk angin pula "

Tutur Jimin berbaur nasihat yang ikhlas . Setiap kali on call dengan Jimin, jejaka itu pasti akan menanyakan tentang dirinya dan sering mengambil berat tentangnya .

" em takda selera lah nak makan, tak nak makan lah hari ni ! "

Langkah kaki aku aturkan menuju ke lobi sementara menunggu kedatangan pemandu peribadi sempat aku berbual mesra bersama Jimin .

" kenapa ? Nak chim hantar makanan ke eo ? Jangan buat chim risau sayang .. "

Michan ketawa terkekeh-kekeh di corong telefon . Suka betul hatinya apabila Jimin mengambil berat dan risaukannya begitu .

" saja je ehe nak spend time dengan chim "

Suasana berubah hening apabila Michan tiba tiba hilang dari tumpuannya . Dibiarkan sahaja jejaka tersebut yang seperti berbual sendirian manakala gadis itu terpana pada suatu arah .

Seorang jejaka kacak tinggi lampai yang sedang mengukirkan senyuman sambil menatap dirinya . Lelaki itu ..

Lelaki yang dia rindukan dan langsung tidak menjangka kehadirannya .

" chim .. Kita sambung nanti nae main ! "

Dia sanggup ke tepikan suaminya itu lalu berlari laju ke arah jejaka tersebut sebelum didakap erat tubuhnya . Rindu betul dia pada jejaka ini hingga sanggup mengetepikan Jimin Si suami .

**🌙️**

Tinggal lagi 2 chapter untuk sampai ke finale . Dan ada lagi 2 chapter untuk epilog n special chpter ♡

✎ᝰ┆ 𝐌𝐎𝐃𝐄𝐋 𝐕𝐒 𝐈𝐃𝐎𝐋 Where stories live. Discover now