Kisah Cinta Lynna

308 16 1
                                    

Kaizo tidak tahu kenapa dia seorang sahaja lelaki di dalam rumah clubhouse milik 5 sekawan. Di hadapan dia, terdapat 4 orang gadis kawan Lynna. Semuanya tersenyum gembira sambil melihat Kaizo. Hilang selera Kaizo untuk makan makanan yang telah disediahkan oleh mreka kerana dia tidak rasa begitu selesa pada ketika itu. Keempat-empat mereka memerhatikan Kaizo seperti sang kapten itu membuat satu kesalahan

"Mana Lynna?" soal Kaizo sambil meletakkan pinggan keknya ke atas meja ruang tamu

"Lynna ada hal sedikit dengan keluarga dia. Kejap lagi dia sampai lah tu" balas salah seorang kawan Lynna iaitu Fairuz

"Ok.. tapi tak jemput yang lain juga ke?"

"Yang lain, sampai lambat" jawab Juria "Kita berempat dekat sini nak berborak dengan Kaizo dulu sebelum kita celebrate pertunangan korang berdua! Hehehehe"

"Akhirnya, Lynna bertunang juga" Sofiah tersenyum suka sambil terbayangkan majlis perkahwinan Lynna yang gilang-germilang 

"Kita orang sepatutnya ucapkan terima kasih dekat kau" 

"Kenapa pulak? Apa aku buat dekat korang?" Kaizo menjadi bingung dengan mereka "Lynna pun ada ucapkan terima kasih dekat aku juga. Aku tidak tahu kenapa dia kata begitu"

Sofiah bangun dan berikan secawan teh hijau kepada Kaizo. Cawan teh itu diterima oleh Kaizo. Lalu dengan bangganya, Sofiah mula bercerita

"Sebenarnya, Lynna sudah beberapa kali kecewa dalam alam percintaan. Bukan kecewa sahaja, sedih pun ada" kata Sofiah "Kalau kau nak tahu, dia pernah 3 kali bercinta tapi yang last tu, orang yang sama.. nak cakap 4 juga ke?"

"Err.. rasanya tak kot" jawab Juria "Sebab yang last tu, dia orang anggap sebagai kawan sahaja. Perasaan cinta yang lama tak mungkin akan kembali"

"Jadi, 3 kali ajelah?"

"Betul tu Kaizo" kata Sofiah "First love masa waktu sekolah dulu. Masa zaman remaja, zaman form 3.. masa tulah kita orang dapat kuasa masing-masing. Rindu pula zaman sekolah" Mata dia pandang ke tempat lain sambil mengimbas kembali kenangan lama

"Ah sudah.. budak ni nak flashback atau nak bercerita?" Fairuz gelengkan kepala "Biar aku sambung. Dulu masa form 3, masa awal lagi kita orang ada kuasa... ada budak lelaki ni, Lynna ada crush dekat dia tapi budak tu sebenarnya adalah musuh kita orang! Dia adalah demon yang cuba untuk merampas kuasa kami dan juga hapuskan kita orang!"

"Lynna tak tahu ke masa tu?"

"Dia tak tahu pada awalnya" balas Juria. Dia gigit kek sedikit sebelum sambung bercerita "Tapi lama-lama macam tu, dia ada membuat percubaan untuk  menyerang kami. Dari situ, hati Lynna agak kecewa. Dia ambil keputusan untuk selamatkan Nazir.."

"Eh kejap" Kaizo memotong cerita Juria "Macam pernah dengar nama tu"

"Korang pernah berjumpa sebelum ni. Dia pernah serang Pulau Rintis pada waktu tu" kata Juria

"Jadi, Nazir tu cinta pertama dia?!" terkejut Kaizo pada ketika itu "Apa yang aku tahu lepas tu, dia orang jadi kawan baik"

"Ha ah, dia orang rasa, cinta lama dia orang tak kan kembali. Jadi, dia orang berkawan sahaja. And then Nazir pindah ke tempat lain" Nada Sofiah berubah menjadi sedih. Tiba-tiba nada dia berubah menjadi ceria pula "Itulah orang yang terakhir sebelum Lynna jatuh cinta dengan kau"

Kaizo tidak sangka pula dia pernah berjumpa dengan cinta pertama tunang dia. Pada waktu itu, dia tidaklah rasa cemburu mana. Yang dia ingat, hati dia gembira bila Lynna dapat pulihkan ingatan Nazir ketika itu. Pada masa yang sama, dia sangkakan mereka akan kembali bersama

"Ok, lepas Nazir hilang ingatan. Dia pun pindah ke tempat lain" sambung Sofiah lagi 

"Lynna memang sedih time tu" kali ini dicerita oleh Fitrah pula "Lepas tu, time form 5, dia berkenalan dengan seseorang dari internet. Well, dari chatroom. Boleh dikatakan setiap hari dia orang chatting. And then, one day, dia orang pergi berjumpa dan dari situ, Lynna mula bercinta balik"

KaiLynnWhere stories live. Discover now