🌙 ㅡ 26

612 77 1
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️

Jungkook membuka pintu bilik Hana perlahan-lahan. Alangkah terkejutnya lelaki itu melihat Luna yang sedang tersenyum sambil menyikat rambutnya yang panjang itu. Luna memandang Jungkook dan menghadiahkan Jungkook  senyuman yang paling lebar sekali.

" Apa tu? " Tanya Luna. Jarinya menunjuk ke arah talam berisi semangkuk bubur yang dipegang oleh Jungkook.

" Oh ni, bubur. Makanan orang bumi yang senang dimakan. Tak payah kunyah pun. Selalu dimakan oleh orang sakit. Hana cakap kat aku, makanan kau berbentuk cecair. Jadi aku buatkan kau ni. Kebetulan kau sakit. Sebab tu aku terdetik nak masa ni untuk kau. " Luna tersenyum. Dia berdiri dan berjalan ke arah Jungkook untuk mengambil buburnya.

" Eh apa kau buat ni???? "

" Nak ambil bubur ni lah. Kesian awak pegang dari tadi. "

" HISH JANGANLAH! KAU TU SAKIT. DUDUK JE. SIKAT RAMBUT KAU TU. " Luna mengukir senyuman yang lagi lebar. Dia kembali melabuhkan punggung di kerusi yang terletak di hadapan meja solek Hana.

Tangan Jungkook pula sibuk mengemas barang solek Hana yang bertaburan. Sesekali dia mengomel sendirian melihat betapa tak kemasnya meja adiknya itu. Luna sekadar ketawa kecil melihat omelan Jungkook.

" Okay nah. Kau makan sini, apa-apa hal kau bagitau aku. " Luna menganggukkan kepalanya.

" Ni sudu. Kau makan pakai ni. Yang dalam cawan ni pula, air. Kalau panas, cepat-cepat minum air ni. Sebelum makan, tiup dulu. Takut terbakar pula lidah tu. "

" Baik, awak. Saya akan buat semua tu. " Jungkook tersenyum kecil. Seketika kemudian, dia meminta izin untuk keluar.

" Oh awak? "

Jungkook memusingkan badannya untuk menghadap Luna.

" Kenapa? Ada apa-apa kau nak tambah ke? "

" Saya minta maaf untuk semuanya. Dan....

Terima kasih. "

🌙

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now