🌙 ㅡ 115

312 32 9
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️ 

Putera Bima menekup kedua-dua belah pipi ibunya.

" Apa dah jadi dengan mummy? Kenapa mummy jadi macam ni? " Lady Mearie sekadar menunduk. Air mata yang telah jatuh tadi kini semakin melimpah bagai empangan yang pecah. Esakan dia semakin kuat.

" Daddy ke yang buat mummy merana? " Dia masih tidak menjawab soalan itu. Sebaliknya dia hanya menangis sambil mencium tangan anakya.

" Mummy... " Bisik Putera Bima halus. Tubuh ibunya dipeluk erat.

" Mummy rindu kamu, sayang. Terlebih rindu. Tersangat rindu sampai mummy boleh naik gila. Tiada sesiapa yang faham mummy. Tiada sesiapa yang cuba bantu mummy. Mummy semakin merana sebab mummy nak jumpa kamu tapi tak boleh. "

" Tapi kenapa kena sakitkan orang lain? " Pelukan anaknya, Lady Mearie leraikan. Bagaikan ada pancaran kilat yang menyebabkan dia tersedar dari sesuatu, dia berlari mendapatkan Permaisuri Auleira.

" Leira, " Permaisuri Auleira bangun. Dengan kuasa Silvery Wand yang diaktifkan semula pada Luna, segala luka pada tubuhnya kian sembuh.

" Ya, kakak? " Dia bangun dan terus memeluk kakak angkatnya itu. " Oh Mearie, no one knows how much I miss you! "

Mereka menangis, meratapi nasib mereka sepanjang tempoh mereka berpisah. Bagaikan tiada apa yang berlaku, mereka menangis di dalam dakapan masing-masing.

" Aku terlalu ego, Leira. Aku terlalu pentingkan diri. Aku terlalu ikutkan perasaan. Aku tamak. Aku nak semua benda untuk aku tanpa aku nampak pengorbanan orang lain. Aku bodoh. Aku- "

" Shush.. shush... " Kata Permaisuri Auleira. Tangannya mengusap lembut rambut kakaknya itu. " Salah aku juga sebab tak peka. Aku sepatutnya bersuara untuk kau. Untuk kita. Tapi aku sekadar tengok kau tenggelam dalam penderitaan tanpa aku tolong walau sedikit. Sekarang ni kau boleh kembali dengan anak kau. Kau bina hidup baru tanpa bayangan aku ya? Aku akan sokong kau dari belakang tapi aku akan pastikan kau dapat kebahagiaan yang kau layak dapat. "

Air mata di pipi Lady Mearie dikesat oleh adiknya itu. " Walau macam mana sekalipun, kau tetap kakak aku. Dan aku sentiasa sayang kau. Cuma- "

Kata-katanya terhenti di situ. Dia ketawa kecil sebelum menyambung. " Cuma jangan cuba nak bunuh anak aku guna perla lagi. " Lady Mearie turut ketawa kecil. " Oh ya, tentang itu.. "

Dia beralih memandang Luna. " Luna, maafkan aunty ya? " Luna tersenyum kecil. Susah dia nak maafkan perempuan itu. Setelah segala benda yang dia lakukan pada Luna. Susah untuk Luna lupakan semua. Tapi untuk mama...

" Boleh aunty buang perla ni? " Katanya ringkas. Lengannya dihulurkan dan Lady Mearie terus memutuskan gelang itu tanpa teragak-agak.

" Now, live well. Aunty minta maaf ya? " Luna mengangguk. " If I were you, I would do the same. "

Lady Mearie ketawa. " Please don't. Jangan terlalu ikutkan emosi. Nanti memakan diri. Eh ya, mana yang lain? Aunty nak minta maaf dengan mereka. " Permaisuri Auleira mengarahkan Ethan untuk menghantar yang lain ke tempat mereka berada. Dalam masa beberapa minit, Raja André, Jungkook, Hoseok, dan Hana tiba di situ.

" Would you mind serahkan Daniel kepada kami? " Tanya Hoseok setibanya dia di situ. Mereka sudah melihat perkara yang berlaku, sumber daripada teknologi Ethan yang canggih. Tapi semua orang seakan-akan lupa tujuan sebemar mereka ialah mendapatkan Daniel.

Tidak lama kemudian Daniel yang masih basah kuyup dan sedang menangis dibawa masuk oleh orang suruhan Lady Mearie. Orang yang sama menyeksa Daniel.

Luna berlari ke arah Daniel. Dia terus memeluk Daniel untuk menenangkan dia. Namun, Daniel masih lagi meratapi entah apa yang dia lihat semas diseksa oleh Lady Mearie. 

" Ah, takda pilihan lain. " Silvery Wand diputar dan ditunjuk ke arah Daniel. Cahaya biru keluar daripada kayu kecil itu. Dalam sekelip mata Daniel yang lain tadi kini berubah. Berubah menjadi Daniel yang.... biasa. Daniel yang normal.

" Daniel.... " Lady Mearie mendapatkannya. Dia tersentak sedikit lalu dia semakin mengesot ke belakang. " Daniel, I just want to say sorry. About everything. Saya tak patut serang Daniel dengan cara tu. Hal itu sensitif buat Daniel dan- "

" You may go, please. Saya maafkan. For now, just go. " Daniel berjalan keluar tanpa menyapa mereka. " Hana, tenangkan dia. " Arah Jungkook ringkas. Hana terus pergi mengejar Daniel.

" Hoseok, Jungkook... "

" We get it. Saya maafkan kamu. Jungkook pun, kan? " Jungkook mengangguk. Mata mereka memandang tajam Lady Mearie. 

" Saya tak bermakna nak sakitkan hati sesiapa tapi kalau boleh, I don't want to see you anymore. Kalau secara tak sengaja, well, what can I do. I'm sorry for saying this, Bima. " Hoseok memandang Bima dan menunduk hormat. Ya, memaafkan tapi tak bermaksud melupakan. Bima menunduk tanda memahami. Lady Mearie juga memahami perasaan Hoseok.

" Mummy, let's go now. Sebelum terlambat. " Lady Mearie mengangguk. Air matanya dikesat. Sebelum pergi, sempat dia membari pesanan terakhir pada Raja André.

" Save Luna. Jangan biarkan Auleira menangis lagi. " Raja André tersengih.

" Believe in me. "

🌙

MINTA MAAF SANGAT-SANGAT SEBAB PANJANG!

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now