🌙 ㅡ 30

620 78 0
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️

Raérlevla Kingdom ㅡ

" Kanda nak semua benda yang berlaku dengan Lryssa dulu berlaku pada Luna? Kanda nak nyawa Luna hilang begitu sahaja macam Lryssa dulu? Kanda, cukuplah dinda hilahg Lryssa dengan Lucas. Dinda taknak dinda hilang Luna juga. Luna satu-satunya anak dinda yang dinda tahu ada dengan dinda. Tolong kanda. Tolong tarik balik semua tu. "

Raja André merengus.

" Tapi kanda taknak apa yang jadi dengan Lucas terjadi dengan Luna. Kanda nak Luna kembali pada kita. Kanda nak Luna kembali pada Raérlevla. Kanda nak Luna dengan dinda. "

" Dengan apa yang kanda lakukan pada Luna, mustahil Luna akan kembali pada dinda. Lambat-laun, nasib Luna akan sama dengan Lryssa. Tolonglah kanda. Tolong jangan seksa jiwa dinda sebagai mama dorang. " Raja André memandang Permaisuri Auleira. Tubuh kecil isterinya itu dipeluk dengan penuh kasih sayang. Raja André mengeluh perlahan. Dalam pelukan itu, dia mencari kekuatan untuk melayan karenah anak yang sorang itu. Anaknya yang paling dia boleh harap.

" Kanda takkan pisahkan dinda dari anak-anak dinda lagi. Lepas apa yang jadi dengan Lryssa, kanda tahu apa yang kanda buat ni betul. Kanda tahu apa yang kanda buat ni tepat. Dan dinda hanya perlu percaya pada kanda. "

Luna's POV •

Aku memeluk kedua-dua lutut aku. Shower di bilik mandi Hana itu, aku buka. Aku membiarkan air itu membasahi badan aku dan muka aku. Muka aku yang sudah sedia basah dengan air mata.

Aku tak sangka ayahanda sangat tergamak untuk buat benda itu kepada aku, anaknya sendiri. Setelah apa yang jadi pada Lryssa, aku ingatkan ayahanda insaf. Sangkaan aku meleset sama sekali.

Entah kenapa ayahanda sanggup melihat anak-anaknya terseksa. Patutlah Lucas membawa diri ke bumi. Ayahanda terlalu kejam. Sangat kejam.

Ugutannya tidak munasabah. Dia memang hanya nak membunuh aku.

🌙

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now