🌙 ㅡ 104

316 33 6
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️

Daniel, Hoseok dan Hana berdiri tegak di depan pintu rumah yang suram itu. Masing-masing tak tahu apa nak dibuat. Nak ketuk pintu, seram pulak. Tapi lokasi Jungkook memang dalam kawasan rumah ni.

Rumah ni dahlah gelap, kotor pulak tu. Dah kenapa Jungkook kat sini?

Bagaikan kilat menyambar bumi, sehebat itu wayar dalam kepala ketiga-tiga insan itu bersambung.

Mereka bertiga berpandangan sesama sendiri. Ibarat ada telepati, mereka mengangguk. " Do whatever it takes, asalkan semua selamat, " bisik Hana.

Daniel, si lelaki berani itu mengetuk pintu. Perlahan pulak tu. Sampai boleh tersilap ketukan itu datang dari seorang manusia atau pun seekor semut.

" Kuatlah sikit! Ingat ni rumah anai-anai ke ketuk perlahan macam tu?! " Perli Hana. Daniel tersengih, tangannya diangkat tanda meminta maaf.

Ketukan makin kuat. Hampir roboh pintu itu tapi tidak mengapa, bukan rumah dorang pun kan?

Tak lama kemudian pintu dikuak dari dalam. " Ya? Cari siapa? "

" Errr... Maaf ganggu nenek. Tapi saya nak tanya, nenek ada nampak seorang lelaki tinggi, badan tegap lepas tu tangan dia ada tatu tak? " Nenek itu tersenyum.

" Masuk dulu, nanti nenek bagitau. "

" Tapi kami tengah kejar masa ni, nek! " Jerit Hana, tak sengaja sebenarnya. Maklumlah, cemas kan.

" Tak elok kalau nenek cakap dengan kamu semua depan pintu macam ni. Sekurang-kurangnya minum teh dulu ke? Nenek tak selalu dapat tetamu Bila dah ada ni, bagi peluang untuk nenek layan kamu semua sebagai tetamu nenek. "

Hana hampir bersuara untuk bercakap namun ditahan oleh Hoseok. Geram hatinya nak tengking nenek itu. Tua tak tua, dia dah buat hati Hana terasa berbulu dengan semua jawapan dia.

" Baiklah nek, kami masuk. " Jawab Hoseok. Mata Hana mencerlung memandang lelaki itu tapi hanya sengihan sinis dihadiahkan kepada Hana. Lambat-laun mereka masuk juga ke dalam rumah yang suram itu.

" Masuk dulu, duduk. Nenek nak ambil air. "

" Biar saya tolong, " kata Hana. Dalam dia geram, masih juga dia pratikkan nilai moral dalam diri.

" Baiklah, kamu tolong nenek ambil biskut dalam ketuhar tu. "

Kemudian, kelibat nenek tua itu dan Hana hilang dari pandangan Hoseok dan Daniel. Mata mereka pula melilau memerhati sekeliling rumah.

" Kau rasa nenek ni manusia ke? " Tanya Hoseok. Seram pulak dirinya bila lama-lama duduk di dalam rumah itu.

" Kalau hantu, nasib kita lah kena hidang air teh buatan hantu. " Dan tangan Daniel ditampar oleh Hoseok.

Belum sempat dia nak memberi reaksi akibat tamparan itu, bunyi jeritan kecil seorang perempuan yang datang dari arah dapur mengejutkan mereka.

Disertakan dengan bunyi tawa seseorang.

🌙

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now