Chapter 18

2.1K 405 179
                                    

********

"Boleh tak saya tarik balik kata kata saya malam tu?"

Jantung aku tidak memberi reaksi seperti biasa. Reaksi yang selalunya wujud apabila aku bersama dengan dia. Mungkin dia dah berhenti berdegup kencang sejak cinta aku kena tolak? Atau, sebenarnya bukan ruang untuk Park Jimin lagi?

Aish!

"J..Jimin-ah." aku cuba meleraikan pelukan. Bahunya aku genggam kuat.

"Saya pernah cakap, saya sentiasa ada untuk awak. Kalau awak perlukan seseorang untuk bercerita, saya ada. Sebab.. kita kan kawan." aku mengulang ayat yang pernah aku ucap pada lelaki itu.

Jimin meraih tanganku, namun dia masih mendiamkan diri membisu tanpa sepatah bicara.

"Saya faham keadaan awak, bukan sengaja awak buat. Saya pernah nampak dengan mata saya sendiri. Saya tahu awak terdesak." perlahan nada aku memujuk.

"Tapi apa yang saya kagum, awak memang budak lelaki yang baik.. sebab mengaku silap awak. Jadi, awak janganlah bimbang. Saya tak pernah benci awak, eo?"

Lelaki itu akhirnya mengukir senyuman dibibirnya, "Arraseo. Gomawo.. Yunjae-ah."

**********

Taehyung yang tangannya masih di dalam poket seluar memuncung bibir sedepa melihat Yunjae yang sibuk bercakap dengan diri sendiri. Tetapi tak pula dia nak menganggu fokus gadis tu, cuma dibiar dan diperhati dalam diam. Tak sangka lepas kena reject terus makin biul.

"Daebak, tapi tak mungkinlah? Seolma? Aish jinjja.." sibuk Yunjae berbisik perlahan. Semalaman dia berfikir pasal perkara ni, tak lain tak bukan perasaan dia.

"Kau kenapa?"

"Kamchagiya!" Yunjae terkejut seraya berpaling ke sisi. Di mana Taehyung yang setia duduk disebelahnya berada.

"Hm?"

"T..Tak ada apa apa."

Puncanya semalam dia langsung tak ada rasa apa apa lepas Jimin tarik balik kata kata dia sedangkan sepatutnya gadis tu orang yang paling bahagia. Tapi apa yang dia bayang semalam cumalah wajah Kim Taehyung. Ya, lelaki dingin disebelahnya. Sebab tu dia buat keputusan untuk tolak kembali tawaran Jimin.

Apabila dia teringat kejadian camping di Damyang sewaktu dipeluk dua orang jejaka. Rupanya baru dia sedar yang jantung dia berdegup kencang untuk..

..Kim Taehyung.

Yunjae menelan liur seraya memandang lelaki tanpa reaksi wajah itu. Sejak dari kejadian tu, sejak dari keputusan dia untuk buat Taehyung jatuh cinta. Akhirnya.. dia sendiri yang terjerat dalam perasaan tu.

Perasaan yang tak sepatutnya timbul di antara dua orang kawan rapat sejak kecil. Gila siut.

"Seolma.."

"Hm?"

Gadis itu menggeleng laju, "A..aniya." kemudian dia tertawa persis orang gila. "Tak mungkin siut aku suka dia? Okay Yunjae, chill. Fuh."

Taehyung masih tak dapat tangkap apa yang Yunjae bisikan dari tadi. Frust mungkin.

"Yedeura, dah siap essay saem? Boleh letak atas meja, nanti Kyun Hee kutip. Siapa yang tak siap boleh bangun, terus settle punishment." kata Eunhyuk saem sejurus saja melangkah ke dalam kelas.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now