S2 | Chapter 8

2.1K 403 238
                                    


mian kalau korang confuse sikit, tapi ada yang bagi teori betul. hebat nyah.
btw, s1 more to family kimtae. so s2 ni penjelasan untuk family yunjae.

okay happy reading yedeura 🤍

okay happy reading yedeura 🤍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

**********

Pintu dikuak, aku terus berjalan meluru ke dalam rumah dengan gerak pantas. Eomma yang sedang memeluk bantal di hadapan tv tersentak seketika seraya memanggil nama aku. Namun aku hiraukan dan terus menuju ke arah stor, album yang aku sorokkan di batas rak atap aku raih sedaya upaya. Setelah dapat aku membawanya bersemuka dengan eomma.

"Yunjae-ah, wae? Duduk dulu tarik nafas. Kenapa kamu kelam kabut ni?"

"Eomma suka keluar sejak kebelakangan ni, layan drama chinese tak pernah pernah. Sebab budak perempuan ni kan?" aku menghulur kepingan gambar ketika aku kecil, ada dua orang yang sama sedang memeluk teddy bear.

"M..Mana.. kamu jumpa ni?"

"Tak penting. Jawab soalan Yun." aku menunding ke arah tv, "Seohwa Xi. Dia anak perempuan eomma kan? Nama sebenar dia Do Yunhee. Sekarang Yunjae dah faham kenapa eomma langsung tak nak cerita pasal keluarga kita. Yunjae hidup selama ni tak tahu apa apa."

"Yunjae. Cuba kamu bertenang. Bukan eomma tak nak cerita tapi.."

"Bwo? Apa alasan eomma? Eomma keluar selama ni sebab jumpa appa senyap senyap kan?"

Wanita itu mengetap bawah bibirnya, "Gurae. Majayo. Eomma memang jumpa appa kamu."

"Baguslah. Yun fikir appa Yun dah tak ada."

"Mianhae Yunjae-ah. Eomma cuma nak tahu perkembangan anak perempuan eomma yang satu tu. Bila eomma tahu yang dia membesar dengan baik, eomma rasa nak menangis. Gurae, eomma dengan appa bercerai. Kami memang pisahkan kamu berdua sebab appa yang nak jaga Yunhee." jelas eomma penuh emosi.

"Yunhee tu, adik kamu."

Aku tertawa halus, "Gurae. Tak pelik kenapa orang boleh confuse. Tapi eomma sekurang kurangnya bagitahu Yun.." sebak menerpa. Tak tahu kenapa, rasanya air mata nak jatuh.

"Dwaesseo. Yun memang tak faham dengan keluarga ni. Tak pelik kalau eomma akan sayang Yunhee lebih sebab dia 'anak perempuan' yang berjaya." aku terus keluar dari rumah. Tak sanggup nak bersemuka untuk seketika. Terasa hati.

"Yunjae-ah!"

*************

Gadis itu kini berhadapan dengan budak lelaki yang merupakan rakan karibnya satu tika dahulu. Dia berpeluk tubuh, menilik segenap wajah Jungkook yang penuh teruja tambah dengan hiba. Maklum lah sekian lama terpisah, cuma jumpa beberapa kali tapi yang Jungkook sempat jumpa Yunjae. Nasih baik dia jumpa orang yang betul sewaktu di Jeju.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now