S3 | Chapter 1

2.4K 383 315
                                    


***********

— the starry sky s3 —
im falling in love with him,
and that's the beginning
and end of everything.

— the starry sky s3 —im falling in love with him, and that's the beginningand end of everything

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

check out trailer TSS S3 on ig;
@scarlet.lumi

♡ ♡ ♡ ♡

season 3
second lead special edition
park jimin love story

happy reading

**************

Majlis Perkahwinan Kim Taehyung dan Do Yun Jae.

Suasana yang meriah, dihadiri saudara mara Jepun dari belah emak tiri pengantin lelaki bernama Kim Taehyung menambah perasa indah majlis perkahwinan mereka berdua. Air mata mencurah di mana mana. Bibir perlahan lahan mengukir senyuman kecil. Aku cuma memerhati dari jauh, dengan tangan yang diseluk ke dalam poket seluar.

Tenang.

Aku pernah lalui detik hari bersejarah ni.

Tapi gagal. Punca? Sudah tentu aku.

Demi kebahagiaan mereka berdua, apa lah sangat korbankan kebahagiaan diri sendiri. Sebab dorang, watak utama cerita ni. Aku cuma orang yang tak penting, dan cuba mengeruhkan keadaan. Jadi lebih baik kalau aku undur diri.

Taehyung jumpa aku dua minggu sebelum majlis perkahwinan aku dengan Yunjae. Dia budak lelaki dingin yang baik, minta aku jaga Yunjae sedangkan dia sibuk bertarung dengan penyakit jantung dia kesan dari kemalangan lebih kurang 6 tahun lepas. Cih, gila betul. Tapi apa pun lepaskan perempuan yang aku suka untuk kali kedua memang keputusan yang menyakitkan diri sendiri.

Geundae, gwaenchana.

Sebab aku cuma, watak tambahan.

"Jiminnie!"

"Eoh? Annyeong Yunhee."

Gadis itu tersenyum mewah, "Dah lama sampai? Dah makan ke? Dah jumpa dengan Taehyung Yunjae? Tak nak masuk dalam dulu ke?"

"Banyaknya soalan nak jawab mana dulu ni?" aku tertawa. Comel betul adik Yunjae ni, mirip muka kakak dia.

"Ehem, annyeong hehe." Jungkook yang muncul entah dari mana terus memeluk lengan Yunhee dan mereka bergelut sesama sendiri untuk beberapa saat seraya tersengih janggal. Ini mesti kes jealous.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now