The morning start sunshine... Sunshine apa jadahnya. Baru pukul 3:30 pagi. Azan subuh pun belum berkumandang lagi. Bangun-bangun aje tengok wifey tak ada dekat sebelah.
Klakkk!!!!
Kedengaran tombol pintu dikuak. Izz cepat-cepat memejamkan matanya semula. Takut wifey dia nampak suami dia yang paling hensem ni dah bangun.
Amira duduk di atas katil lalu baring di sebelah Izz. Amira memandang lama wajah handsome suaminya. Kini dia baru teringat yang sepatutnya Izz sudah menjadi papa. Bila tengok semua kawan-kawan Izz sudah punya anak tapi Izz masih belum dikurniakan. Kalau nak diikutkan, Izz sudah ada anak yang sudah berusia 1 bulan lebih.
Cute finger Amira ligat menyentuh bibir pinky cherry Izz. Original tau... Yang peliknya Izz memang ramai kawan yang merokok tapi kenapa dia tak sentuh even sebatang rokok ?
Izz membuka matanya sedikit demi sedikit kerana terasa helah nafas di dahinya. Bangun-bangun aje dah kene kiss dekat dahi. MasyaAllah !! Gugur iman dibuatnya.
"You're so adorable. I am the luckiest guy in this world." Ucap Izz dengan nada yang lembut bagai buluh perindu yang menyapa halwa telinga.
Wajah Amira bertukar menjadi merah padam apabila melihat mata Izz terbuka. Dah lah dia langsung tak sempat nak cover kelakuannya.
And the next episode start...
*****
"Sayang... Cepat lah keluar... I nak mandi juga..." Rengek Izz yang kalah budak kecil.
"You ni bising lah Izz ! Ye... Kejap lah." Bentak Amira.
"Sayang... You buat apa lama-lama dalam tu ? Mandi wajib ke ?" Usik Izz. Dia ni pun satu... Otak biru. Dah tahu lagi nak tanya.
"Izz ni memang saje je nak malukan aku. Tadak guna itu suami.... " Desis Amira di dalam hati.
Tidak lama kemudian, pintu bilik air dibuka. Amira melangkah keluar dari bilik air.
"Assalamualaikum rindu..."
"Waalaikumsalam cinta..." Amira bantau gelak. Acah-acah 7 petala cinta. Puihhhhhh!!!!!!
"Done mandi wajib ?" Izz sengaja mengusik Amira.
"Shut up your mouth !!!" Gertak Amira dalam senyuman.
"Wild... I love it."
Tawa mereka berdua meletus.
*****
"Sayang... Sejak bila you desperate sangat nak..."
Belum sempat dia menghabiskan ayat, mulutnya sudah ditutup oleh Amira. Amira menjeling tepat ke dalam mata Izz. Jelingan yang lebih tepat memanah daripada panahan petir.
"Okay... Okay... Hubby gurau aje kan." Izz menghantar kembali jelingan kepada isterinya.
*****
"Hubby... Nak tengok handphone. Boleh tak ?" Suaranya menjadi manja kembali. Ni namanya nak membodek.
"Tengok aje lah."
"Fuiyooooo..... Lockscreen gambar kahwin kita. Password ??"
"I think you know my password. Cuz we have a same password. If your password is my birthday, what's my password ? That's only my password... Very simple..."
"Oh yaaa... My birthday ?"
Akhirnya lockscreen password berjaya dibuka. Buka-buka phone aje dah terhidang gambar honeymoon mereka ketika di UK.
"Tunggu... Jangan tukar wallpaper. Nanti kalau dah cukup tiga orang bRu hubby tukar. Aaaaaaa... Sakit lah..." Izz mengerang kesakitan. Telinganya dipulas oleh Amira.
"Jadi pervert lagi... Kan dah kene..."
"I gurau aje lah."
Tawa mereka meletus sekali lagi. Maklumlah... Couple of the year kan... Takkan tak bahagia.
YOU ARE READING
Pujaan Hati Mr. Pilot 🔞
RomanceIkatan perkahwinan antara Izz bersama Areeda hanya bertahan selama 6 bulan sahaja kerana Areeda meninggal dunia dalam kemalangan. Sesuatu yang terjadi tanpa diduga selepas beberapa bulan kematian Areeda. Ya, kes tangkap basah berlaku. Izz tidak mem...