N B H P 2 💢

3.9K 252 166
                                    

---

*Di rumah cikgu Kaizo*

Kaizo membuka pintu rumahnya dengan kasar sehingga pintu itu menghentam dinding rumah menjadikan dinding itu retak sedikit. Kaki Kaizo menghentak-hentak lantai akibat geram lantas menutup pintu rumah.

"Tch!! Tak guna punya budak!! Tengoklah kau esok, aku akan pijak-pijak kau macam pijak semut!!"gumam Kaizo yang masih tidak berpuas hati dengan kejadian di sekolah tadi. Tiba-tiba ada seseorang menyapa Kaizo.

"Kau dah kenapa? Balik-balik terus hentak-hentak kaki macam raksasa... Gila ke acane?"soalnya datar menjadikan Kaizo mengeluh berat.

"Haih... Nantilah aku cerita. Aku nak mandi... Kau dah buat homework kau ke belum Fang?"jawab Kaizo yang sempat bertanyakan tentang perihal homework pada Fang. Fang sekadar tersenyum.

"Balik sekolah tadi aku dah siapkan"jawab Fang ringkas sambil flip rambut landaknya dengan riak membuatkan Kaizo berasa sedikit meluat dan terus berjalan ke arah biliknya.

---

*Di dapur*

Fang yang terperasan Kaizo asyik memandangnya dari tadi menghentikan makannya dan memandang Kaizo.

"Kau asa--"

"Yes!! Akhirnya!! Setelah berbulan-bulan aku memerah otak, aku jumpa juga jalan penyelesaiannya!! Hahaha!! Habislah kau budak!! Kau pasti akan kalah!! Hahaha!!"potong Kaizo yang mula ketawa terbahak-bahak macam orang gila yang baru saja terlepas dari Hospital Tanjung Rambutan. Fang yang melihatnya hanya mampu sweatdrop.

"Dah kenapakah..."gumam Fang yang mula mengangkat sebelah keningnya. Hairan melihat Kaizo yang tiba-tiba saja berdiri di atas kerusi. Kadang-kadang dia tertanya, adakah abangnya sudah gila?

"Oi! Kau dah kenapa ngok? Gila k--"

"Fang! Aku nak tanya kau something boleh tak?"tanya Kaizo yang sekali lagi memotong percakapan Fang membuatkan Fang mengeluh.

"Apa?"tanya Fang datar. Kaizo pula sudah tersenyum-senyum seperti orang gila.

"Kau pindah dan terus sekolah kat tempat aku mengajar boleh?"tanya Kaizo lagi dengan soalan yang membuatkan Fang terkejut landak sehingga terlepaskan garfu yang dipegangnya ke lantai.

"A-apa?!!!"

*Di rumah Boboiboy*

"Ha!! Tak guna kau tembak aku!! Ambil ni!!"ujar Boboiboy sambil menekan button tembak yang ada dalam game itu dan menembak musuh sehingga player itu mati. Boboiboy mengukir senyuman puas apabila melihat player itu mati dan meneruskan perjalanannya ke- mana-mana jelah.

Saking fokusnya Boboiboy bermain game sehingga dia tidak sedar Yaya sudah berdiri di sebelahnya sambil bercekak pinggang.

"Ish budak ni..."gumam Yaya bengang dan menanggalkan headphone yang dipakai Boboiboy membuatkan Boboiboy terkejut lantas menutup 'phone'nya. Boboiboy hanya poker face apabila melihat Yaya sedang memandangnya dengan pandangan jengkel.

"Hmm... Kenapa akak ni? Macam marah je..."tanya Boboiboy selamba.

"Buat-buat tak tahu pula budak ni... Tadi akak cakap apa dengan kau? Suruh buat 'homework'kan? Ni asal kau pergi main game PUBG pula ni?"jawab Yaya yang mula membebel manakala Boboiboy pula sudah menutup telinga dengan tapak tangannya. Malas ingin mendengar bebelan kakaknya yang seorang ni.

"Alaa... Akak ni bisinglah... Homework Tu bukannya penting sangat pun. Buat apa susah-susahkan diri nak buat?"balas Boboiboy malas dan terus merebahkan dirinya ke atas katil. Yaya menarik kaki Boboiboy sehingga Boboiboy terjatuh dari katilnya.

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now