N B H P 27 💢

2K 170 231
                                    

---

Malam itu...

*Di rumah Fang*

"Huihh... Penatnya..."keluh Fang yang sudah merebahkan badannya ke atas katil. Fang ingin menutup lampu, tetapi tiba-tiba pandangannya teralih pada beg sekolahnya yang diletakkan berdekatan dengan meja belajarnya.

"Eh?!! Tadikan Boboiboy ada bagi biskut!!"ucap Fang dan bingkas bangun dari katilnya menuju ke arah begnya. Fang membuka zip dan mengambil sebuah kotak kecil yang berbalut dengan kertas pembalut berwarna merah.

"Aku hairan, kenapa sampai nak balut-balut? Dah macam bagi boyfriend hadiah pula..."gumam Fang hairan sambil membuka kertas pembalut itu dengan berhati-hati. Setelah pembalut dibuka sepenuhnya, Fang membuka penutup bekas itu. Fang hampir-hampir saja menjerit apabila melihat rupa biskut itu.

"Bentuk love?!! Weh budak ni biar betul?!!"soal Fang yang masih tidak mempercayai apa yang dilihatnya lantas mengambil sekeping biskut itu dan memasukkannya ke dalam mulutnya.

"Sedap siot!!!"teriak Fang sehingga Kaizo yang baru nak melelapkan matanya terkejut.

"WOI!! DIAM SIKIT BOLEH TAK?!!"marah Kaizo dari biliknya. Fang yang mendengarnya segera berlari ke arah bilik Kaizo sambil mengatakan...

"Weh Kaizo!! Aku dah jumpa!! Calon isteri aku di masa hadapan!!"

"Apa benda kau merepek malam-malam buta ni ha?!!"soal Kaizo yang semakin naik angin. Dahlah terganggu masa nak tidur, lepas tu kena dengar si landak cakap benda bukan-bukan.

"Aku tak sabar nak habis sekolah!!!"teriak Fang lagi manakala Kaizo hanya mampu meletakkan kepalanya di bawah bantal dan berharap suara-suara yang mengganggu itu hilang.

*Di rumah Boboiboy*

Yaya membuka pintu bilik Boboiboy menjadikan Boboiboy yang sedang bermain game terkejut dan menoleh. Boboiboy mengukir senyum.

"Boboiboy, kalau akak tanya pasal ni, kau jangan marah eh?"tanya Yaya ingin mendapatkan kepastian. Boboiboy mematikan 'phone'nya dan mengubah posisinya dari baring kepada duduk.

"Tanya apa?"

Yaya tersengih dengan senyuman menakutkan seperti seekor hantu.

"Hehehe~ Kau suka Fang yang kawan kau tukann~?"soal Yaya yang sengaja mengusik Boboiboy menjadikan Boboiboy yang mendengarnya automatik blushing.

"A-apa akak merepek ni?!! Bo-Boboiboy tak suka dialah!! Kitorang kawan je!!"jawab Boboiboy yang tiba-tiba menjadi malu apabila Yaya me'mention' tentang Fang. Yaya smirk.

"Elelele~ Macamlah aku tak nampak amende korang buat depan rumah tadi~"balas Yaya yang tidak henti-henti mengusik Boboiboy. Pipi Boboiboy semakin memerah.

"Hah?!!"

Flashback On••

"Haihh... Manalah si budak bertuah ni? Dah lambat tak balik-balik lagi..."gumam Yaya sambil berjalan ke arah ruang hadapan untuk menunggu Boboiboy pulang. Tiba-tiba Yaya terdengar bunyi seperti seseorang ditolak sehingga tersandar pada dinding. Yaya membuka sedikit pintu untuk mengintai apa yang sedang berlaku.

Dan anda tahu-tahulah apa yang Yaya nampak.

"Huish!! Bapak arr Boboiboy!!"teriak Yaya di dalam hatinya.

Flashback Off••

Boboiboy hanya mampu terlopong setelah mendengar apa yang diceritakan oleh Yaya. Boboiboy bingkas bangun dan memeluk kaki Yaya membuatkan Yaya terkejut.

"Woi!! Kau kenapa?!!"soal Yaya yang mula tidak faham dengan budak pendek ni. Tiba-tiba Boboiboy memandang Yaya dengan puppy eyes berserta muka 'kiyut'nya.

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now