N B H P 12 💢

2.6K 204 168
                                    

---

*Di jalan*

Boboiboy dan Fang berjalan dalam keadaan sepi(?) kerana masing-masing tidak mahu membuka mulut. Fang yang mula bosan memecah kesunyian dengan mencuit bahu Boboiboy menjadikan Boboiboy menoleh ke arah Fang.

"Weh aku nak tanya"ucap Fang memulakan perbualan.

"Apa??"tanya Boboiboy hairan.

"Asal kau tak terima je minah tadi tu??"tanya Fang pula menjadikan Boboiboy membuat muka datar dan kembali memandang jalan di hadapannya.

"La, dah aku tak suka dia, aku tak terimalah. Lagipun, aku lagi tertarik dengan coklat tu daripada dia. Terima coklat aku kenyang, terima dia, apa pun tak dapat"jelas Boboiboy dengan selambanya menjadikan Fang yang mendengarnya sedikit kecewa tak tahu kenapa.

"Tapi andai katalah, one day kau ada tersuka seseorang. Apa kau nak buat?"tanya Fang lagi.

"Aku... Akan cuba sedaya-upaya dapatkan attention dari dia. Lepas tu-- Eh jap, asal kau tiba-tiba tanya aku soalan-soalan macam ni?? Kau ada suka sesiapa ke??"soal Boboiboy balik sambil menoleh ke arah Fang. Fang yang mendengarnya mula berpeluh.

"Aku errr... Memang ada suka seseorang ni. Tu yang aku tanya pendapat kau..."jawab Fang.

"Ohh"balas Boboiboy malas nak ambil kisah.

"Siapalah eh budak yang kurang bertuah tu? Kesian dia, ada seekor landak minat kat dia..."sambung Boboiboy yang tanpa sengaja telah menyindir Fang.

"Adalah, mana boleh bagitahu"balas Fang dengan pandangannya yang masih tidak dilepaskan dari Boboiboy.

"Kaulah budak yang kurang bertuah tu pendek~"monolog Fang.

---

Malam itu...

*Di rumah Boboiboy*

Boboiboy berjalan ke arah bilik Yaya dan dapat lihat Yaya sedang meniarap sambil pandangannya lekat pada screen phone. Boboiboy yang melihatnya berasa hairan dan terus melompat ke atas katil Yaya.

"Akak!! Tengok apa tu?!!"soal Boboiboy sambil cuba melihat apa yang ditengok Yaya tetapi Yaya cepat-cepat mengambil dan mematikan 'phone'nya.

"Woi!! Kau ni masuk bilik orang memang tak pandai nak ketuk pintu eh?!!"soal Yaya balik.

"Pintu tak tutup, jadi Boboiboy masuk jelah"jawab Boboiboy selamba.

"Pintu takda, ketuk langsir"balas Yaya bengang.

"Tapi tadi langsirnya diselak, macam mana nak ketuk??"soal Boboiboy lagi menjadikan Yaya bengang sehingga rasa macam nak ketuk je budak kat depan dia ni dengan phone.

"Asal kau datang sini??"tanya Yaya sengaja menukar topik.

"Erm... Boboiboy nak pinjam headphone akak... Boleh??"jawab Boboiboy sambil membuat puppy 'eyes'nya tetapi Yaya hanya menjeling.

"Tak boleh"jawab Yaya ringkas.

"Alaa... Kenapa pula?"tanya Boboiboy sedikit kecewa.

"Takda sebab, tapi tak boleh"jawab Yaya malas dan terus menyambung aktivitinya iaitu menghadap phone.

"Hmph!! Kalau tak bagi, akak kena bagitahu Boboiboy akak tengok apa!!"balas Boboiboy sambil menghampiri Yaya tetapi Yaya cepat-cepat menyorokkan 'phone'nya di bawah bantal.

"Hish!! Budak macam kau ni mana boleh tengok anime macam ni!! Bawah umur!!"marah Yaya sambil menolak badan Boboiboy agar menjauhinya. Boboiboy mengembungkan pipinya tanda protes.

"Boboiboy dah besarlah akak!! Biarlah Boboiboy nak tengok!! Kan anime je, bukannya ada benda-benda tak baik pun!!"balas Boboiboy tidak mahu kalah. Yaya bengang.

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now