N B H P 11 💢

2.6K 216 128
                                    

---

(KRIING!!)

Loceng pukul 10:30 pagi menandakan waktu rehat bagi pelajar sesi pagi telah bermula. Boboiboy yang perutnya sudah berkeroncong dari tadi terus bangun dari tempat duduknya tanpa mengemas buku-buku yang bersepah di atas mejanya.

"Oi..."tegur Fang tiba-tiba menjadikan langkah Boboiboy terhenti. Boboiboy menoleh ke belakang.

"Apa?"tanya Boboiboy.

"Barang atas meja kau tu kemaslah... Kang hilang nanti satu hal pula aku nak kena carikan..."jawab Fang tanpa menoleh ke arah Boboiboy. Boboiboy hanya buat muka tak endah.

"Yang hilang barang aku, apa kena mengena dengan kau??"tanya Boboiboy hairan manakala Fang hanya mampu mengeluh.

"Haihh budak ni... Memanglah takda kena mengena dengan aku, tapi nanti kalau ada hilang kau mesti akan report kat cikgu dan cikgu pula mestilah akan suruh pengawas-pengawas buat spot check semata-mata nak cari barang kau. Aku ni dahlah malas nak check satu-satu beg orang"jelas Fang panjang lebar.

"Ala, kalau ada barang yang hilang, aku tinggal cakap je dengan mak aku, nanti mak aku belikan lah yang lain..."balas Boboiboy selamba.

"Boboiboy, kau tahu tak apa maksud 'menghargai'?"tanya Fang datar membuatkan Boboiboy krikk krikk.

"Ha??"

"Aku rasa, kau ni langsung tak tahu apa erti menghargai..."ucap Fang lagi. Boboiboy yang mendengarnya makin tak faham.

"Apa maksud kau ni?? Cuba explain betul-betul"

"Kau tak fikir ke? Mak kau tu siang malam kerja semata-mata nak bagi kau makan, cukup keperluan harian dan so on. Kau pula senang-senang je cakap macam tu. Kau takda rasa kesian ke kat mak kau? Kau tahu, orang kat luar san--"

"Ish!! Yelah-yelah!! Aku kemas barang aku..."potong Boboiboy yang sudah tidak tahan mendengar bebelan Fang yang tidak ubah seperti akaknya di rumah. Boboiboy berjalan ke arah mejanya dan mula mengambil satu-persatu buku-buku yang berterabur dan dimasukkan ke dalam begnya.

-5 minit kemudian-

Fang masih lagi sabar menunggu Boboiboy mengemas barang-barangnya. Tiba-tiba pandangan Fang teralih pada tiga orang pelajar perempuan yang seperti sedang mengintai ke dalam kelas sambil tersenyum-senyum. Fang jadi hairan.

"Aik?? Macam mana diorang boleh naik? Buka masa waktu rehat takda sesiapa ke yang boleh naik ke blok kelas??"soal Fang pada dirinya sendiri. Pandangannya masih tidak lekang dari memandang tiga ketul manusia di luar kelas itu.

Tidak lama kemudian, salah seorang dari mereka ditolak masuk ke dalam kelas dan dia mula berjalan ke arah meja Fang dan Boboiboy.

"Okay dah siap, now aku nak per--"

"H-hai Boboiboy"tegur perempuan tadi dengan memotong percakapan Boboiboy membuatkan Boboiboy terduduk di atas kerusi sambil mengeluh.

"Adoiii!! Apa pulalah kali ni?!! Aku cuma, nak makan!!!"marah Boboiboy sambil menggenggam penumbuk lantas menoleh ke hadapan dan dapat lihat seorang perempuan sedang berdiri di hadapan mejanya. Perempuan itu nampaknya sedang tersenyum pada Boboiboy.

"Siapa kau? Apa kau nak??"tanya Boboiboy malas. Perempuan itu terdiam seketika. Boleh nampak samar-samar yang pipi perempuan itu sedang memerah.

"N-nama saya Mirah... Sa--"

"Okay, then??"potong Boboiboy dengan datar. Perempuan itu 'Mirah' menjadi semakin malu apabila Boboiboy memandangnya, walaupun dengan pandangan menyampah.

"Se-sebenarnya saya nak tanya, awak... Ada sesiapa yang awak suka tak??"tanya Mirah malu-malu menjadikan Boboiboy yang mendengarnya krikk krikk seketika.

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now