N B H P 28 💢

2K 166 147
                                    

---

"Akak!! Boboiboy nak pergi rumah Fang kejap!!"teriak Boboiboy sambil berjalan ke arah pintu hadapan. Yaya yang mendengarnya terus keluar dari biliknya.

"Nak buat apa?!!"tanya Yaya yang hampir-hampir saja jatuh akibat terpijak seluarnya sendiri.

"Nak buat kerja sains"jawab Boboiboy ringkas lantas memulas tombol pintu.

"Ohh... Ha yelah, tapi jangan balik lambat sangat..."balas Yaya akhirnya manakala Boboiboy hanya mengangguk perlahan. Baru saja Boboiboy ingin melangkah keluar, tangannya tiba-tiba ditarik Yaya. Boboiboy menoleh.

"Nanti kat sana jangan buat benda bukan-bukan tau... Nak belajar, belajar je"pesan Yaya ringkas membuatkan Boboiboy krikk krikk.

"Benda yang macam mana tu?"tanya Boboiboy tidak faham. Yaya sweatdrop mendengarnya.

"Aduu budak ni... Senang cerita macam benda yang kau buat depan rumah hari tulah..."jawab Yaya selamba menjadikan Boboiboy blushing dan terus menolehkan kepalanya ke arah lain.

"Ye-yelah!!"balas Boboiboy yang sudah malu dan terus keluar dari rumah meninggalkan Yaya seorang diri. Yaya memandang Boboiboy yang semakin jauh dari kawasan rumah dengan senyuman sinis terukir di bibirnya.

"Hehehe~ Kalau korang buat bandar pelik-pelik pun aku tak kisah sebenarnya~"gumam Yaya yang start memikirkan benda-benda yang tak patut.

---

Dari jauh, Fang dapat lihat seorang budak lelaki dengan memakai topi berwarna oren sedang berjalan sambil matanya melilau mencari sesuatu. Sesekali dia melihat ke arah sekeping kertas yang dipegangnya. Dari caranya itu, Fang dapat tahu apa yang sedang dicarinya dan terus berlari ke arah budak itu.

"Boboiboy!!"panggil Fang menjadikan budak itu 'Boboiboy' terperanjat dan mengalihkan pandangannya ke arah Fang yang semakin menghampirinya. Senyuman kecil terukir di bibirnya.

"Fang, mana rumah kau? Dari tadi aku cari tak jumpa-jumpa"ucap Boboiboy lantas memuncungkan bibirnya tanda tidak puas hati. Fang tergelak kecil mendengarnya.

"Laa... Rumah aku kat situ je. And, kenapa kau tak call aku? Kalau kau call, mesti kau dah jumpa"balas Fang sambil menunding jari ke arah rumah berwarna hijau tidak jauh dari situ.

Boboiboy poker face.

"Aku baru je nak call, tapi kau dah panggil aku"jelas Boboiboy.

"Ohh... Kalau macam tu, jomlah pergi rumah aku. Kat sini dahlah panas"ajak Fang yang mula memegang tangan Boboiboy dan terus menarik Boboiboy ke arah rumahnya.

*Di rumah Fang*

Fang membuka pintu dan berjalan masuk ke dalam rumahnya diikuti Boboiboy. Boboiboy mula melihat bahagian dalam rumah Fang. Boboiboy sedikit terpegun apabila melihat keadaan rumah Fang. Bersih sangat!!

"Waw Fang, bersihnya rumah kau! Kau kemas ke?"puji Boboiboy sambil tersenyum menjadikan Fang yang mendengarnya tergelak. Boboiboy dah krikk krikk.

"Pfft!! Aku? Kemas rumah? 'Sorry'lah, tapi aku ni tak rajin..."jawab Fang yang masih ketawa menjadikan Boboiboy semakin tidak faham.

"Habis tu? Siapa yang kemas?"tanya Boboiboy lagi.

"Siapa lagi kalau bukan mak 2.0 aku..."jawab Fang ringkas.

"Siapakah?!!"

"Itiklah..."jawab Fang sepatah manakala Boboiboy hanya meng'ohh'kan saja. Tiba-tiba Fang memegang tangan Boboiboy membuatkan Boboiboy terkejut.

"Weh!! Asal kau--"

"Jomlah pergi bilik aku, kita buat tugasan tu kat sana..."ajak Fang yang sengaja memotong kata-kata Boboiboy dan menukar topik.

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now