Extra (KhaIzo) Part 6 🦆 (END)

3.6K 111 194
                                    

Serius rasa bersalah nak publish ni huhuhu...

---

"Weh Kaizo!! Ada orang call kau!!"

Kaizo yang sedang memasak dengan riangnya dikejutkan dengan kedatangan seekor makhluk yang tiba-tiba saja menyergahnya sehingga dia hampir-hampir tercampak senduk yang dipegangnya. Kaizo menoleh ke belakang dan dapat lihat orang itu ialah adiknya a.k.a Fang sedang memegang 'phone'nya.

"Siapa yang call?"tanya Kaizo malas manakala Fang pula hanya meletakkan phone Kaizo di atas kabinet berdekatan dengan tempat Kaizo memasak.

"Mana aku tahu, unknown number... Yang aku tahu, dari tadi number ni asyik call kau je sampai banyak missed call..."jawab Fang dengan tenang sambil mengira bilangan missed call yang terpapar pada screen phone Kaizo. Ini menjadikan Kaizo mendengarnya hairan.

"Aik? Aneh. Hmm... Takpalah. Kalau number tu call lagi, kau accept je dan click speaker--"

He knelt to the ground and pulled out a ring
And said, "Marry me, Juliet
You'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad, go pick out a white dress
It's a love story, baby, just say, "Yes"...

Fang hampir-hampir saja tergelak setelah mendengar ringtone Kaizo yang berbunyi lagu Love Story by Taylor Swift manakala Kaizo pula hanya mampu menahan geram dengan pipinya yang mulai memerah.

"Pftt-- Minat Taylor Swift rupanya itik ni!!"ejek Fang yang mula mentertawakan Kaizo menjadikan si itik malu sehingga pipinya semakin memerah tetapi dia cuba sedaya upaya untuk menyembunyikannya.

"Di-diamlah!! Dah, angkat call tu!! Aku ketuk kau guna senduk ni kang!! Sia-sia hidup kau!!"marah Kaizo tanpa memandang Fang manakala Fang pula terus menurut kata-kata Kaizo dengan penuh 'relanya'.

Tetapi setelah call diangkat(?)...

"Baaaabyyyy~~~!!!!"teriak seseorang dari seberang sana dengan suara yang lantang sehingga kawasan dapur bergema dengan suaranya. Tercengang Fang setelah mendengar perkataan 'Baby' itu.

Fang:Nani?!! Baby?!! *tercengang + tahan gelak*

Kaizo: *auto lempar senduk, ambil phone then tutup speaker*

"Fang, kau jagakan lauk ni sekejap, aku nak... 'Cakap' sikit dengan makhluk ni..."pesan Kaizo dan terus berjalan menjauhi tempat memasak.

Fang pula masih lagi dengan krikk krikk dia.

*Di ruang hadapan*

"Helo, kau siapa ha?!! Dengan tak bagi salam tak apa, tiba-tiba cakap baby. Fikir baguslah macam tu?!!"tanya Kaizo dengan tegas ya amat menjadikan orang itu tergelak kecil. Jadi makin bengang Kaizo dibuatnya.

"Amboi, garangnya dia~ Tadi kat sekolah bukan main lagi..."balas orang itu yang langsung tidak menghiraukan soalan Kaizo. Kaizo yang mula mengecam pemilik suara itu automatik blushing setelah mendengar kata-kata orang itu.

"O-ohh... Khai... U-um... Kenapa kau tiba-tiba call aku ni?"tanya Kaizo lagi. Tanpa sedar, Kaizo telah mengubah nada suaranya dari garang seperti seekor singa, kepada lembut seperti seekor anak... Kucing (patutnya itik).

"Erm... Kau free tak malam ni?"tanya orang itu 'Khairul' menjadikan Kaizo hairan.

"Free. Kenapa?"

"Aku sebenarnya... Nak ajak kau 'makan' malam kat rumah aku..."jawab Khairul ringkas membuatkan Kaizo yang mendengarnya berfikir seketika.

"Tapi, aku tak tahu kat mana rumah kau..."balas Kaizo.

"Takpa, nanti aku send location kat Whatsapp..."

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now