Bab 3

3.7K 145 0
                                    

Pak Darus menghantar aku sampai ke depan pagar sekolah.Barang-barang ku pulak di punggahnya keluar dari bonet kereta.Sedih betul aku sebab mama tak hantar aku ke sini.

Hidup lah gamaknya aku ditempat ini agaknya.Tempat yang tersorok dan pendalaman ini dan jauh pulak dari pusat membeli-belah serta jauh dari kesesakan jalan raya.

Aku kena insaf ker?yelah tahun ni kan aku tingkatan 5 dah.Takpelah aku insaf sikit je lah.

"Pak Darus,balik KL kirim salam dekat mama ye.."Kata ku perlahan.

"Baiklah.Kamu hati-hati disini.Kalau boleh jangan lagi susahkan mama kamu."Nasihat pak Darus.Aku hanya mengangguk.

Setelah aku melambai kepada pak Darus aku mengeluh seketika.Aku mula mengorak langkah masuk ke dalam bangunana yang bertanda Admin.

Sekolah ni,sekolah zombie ker apa?sunyi semacam aje..bisikku dihati.Aku mengetuk daun pintu yang ada tanda staf guru-guru.Mataku terpaku pulak pada abang long Amri ku.Aik,kenapa aku boleh lupa pulak pada abang aku ni.Aku tersenyum meleret.

"Laa..kau ke student baru masuk ni?"soal abang long Amri ku.Aku senyum sumbing.

"Yelah,Abang long"

"Hahaa..ingatkan siapa.Eh,jom aku tunjukkan kau pada kelas kau.Semua orang dah masuk kelas ni."Abang long memimpin ku.Aku membantutnya dari belakang.

Aku meliat semua bangunan besar itu.Seronok juga eh,agaknya macam mana kawan aku nanti.Sama ke macam kat sekolah lama aku.

"Ni kelas kau,jom masuk"Aku danabang long melangkah masuk kedalam kelas yang merangkupi 32 orang itu.Kalau campur aku 33 orang lah nampaknya.

Aku biarkan abang long Amri menerangkan kepada guru yang mengajar itu."okeh class,we here have a new student.Please introduce yourself"

"My name Dhiya Anntasya and nice to meet you all"Kata ku seiring dengan senyuman manis.

"Have a seat dear.."kata guru itu pulak.Oh ngajar subject history rupanya.Subjek yang sangat aku tidak minat.Kalau di sekolah lamaku aku selalu ponteng kelas history alasan ku aku pening dan dibenarkan berehat di dalam bilik tempat khasnya.

Alangkah indahnya dunia kalau aku dapat buat macam tu disini pulak."Hai!Nama aku Hakim"

Mamat sebelah ku mau berkenalan.Tak tau malu betul.Namun aku senyum jugak.Sememangnya aku malas ingin berkenalan dengan mamat disebalah ku itu.

Cinta GangsterWhere stories live. Discover now