Bab 16

2K 87 1
                                    

"Bos,saya tak rasa bos dapat teruskan semua ni."Khairol menundukkan kepalanya.Takut dimarahi.Dia menoleh dan matanya tepat menikam ke arah Khairol."kenapa cakap macam tu?"

Dia tak marah malah dia terkejut.Kalau khairol cakap depan ayahnya pasti Khairol di belasah.Khairol takut-takut untuk menjawab."Takpe lah bos,saya keluar dulu"Dia mengeluh dan menganggukkn kepalanya sikit.Tanda membenarkan Khairol keluar.Sabar aje lah!

*****************************

Dhiya Anntasya menghampiri Ahmad Uwais.Sebenarnya kecut jugak tapi di gagahi jugak.Demi sesuatu,Dhiya Anntasya mesti berhadapan dengan Ahmad Uwais.Dhiya Anntasya mengamit lengan Ahmad Uwais.Ahmad Uwais tersenyum manis."Kenapa?"

Dhiya Anntasya kaku sebentar."Boleh tak awak hantar saya balik?"Dhiya Anntasya maniskan wajahnya."Ermm..Saya ikut kereta suzane tadi..boleh lah awak.."Dhiya Anntasya menerangkan kan sebab nya lagi.

"Ok,Kita jumpa mummy saya dulu."Dhiya Anntasya membantuti Ahmad Uwais dari belakang.sesampai saja di tempat meja makan mummy Ahmad Uwais ,Ahmad Uwais saja yang mengeluarkan suaaranya."Takpelah,Dhiya nanti datang-datanglah rumah aunty ye?"

Dhiya Anntasya tersenyum mendengar."InsyaAllah aunty"Dhiya Anntasya menyalami tangan mummy Ahmad Uwais."Kami gerak dulu."

Didalam kereta,masing-masing diam.Dhiya Anntasya memandang keluar jendela hatinya resah.Duduknya jugak tidak menentu.Tangannya diramas sendiri bagi mengurangkan keresahan.Ahmad Uwais yang sedar akan perilaku Dhiya Anntasya,terus saja dia mengurungkan penghawa dingin kereta."Awak sejuk?"

Dhiya Anntasya tiddak menjawab hanya memberi senyuman nipis."Sorry"Perkataan 'sorry' terlepas dari mulut Dhiya Anntasya.

"Takpelah,saya suka hantar awak ke rumah kalau boleh setiap hari"Ahmad Uwais mengenyitkan matanya kepada Dhiya Anntasya.Dhiya Anntasya tersipu malu.

"Saya harap awak yang akan jadi suri saya nanti"Ahmad Uwais serious .Dipadang sekilas Dhiya Anntasya.Dhiya Anntasya diam tidak terkutik.Aduh!apa yang kau merepek ni Uwais.Bibir bawah digigit atas kelanjuran cakapnya.

"Saya tak sesuai"Dhiya Anntasha membuang pandang ke luar jendela.Tak ada apa yang menarik perhatiaannya di luar.Hanya kepekatan gelap menghiasi malam itu.

"Kenapa yakin sangat ni?"Ahmad Uwais berhentikan kereta di kawasan tasik.Ahmad Uwais lantas keluar dari kereta itu.Pintu kereta di hempas kuat.Tanda protest mungkin.Dhiya Anntasha mengeluh perlahan.Dirinya jugak turut keluar dari kereta.Dilihat Ahmad Uwais memeluk tubuh berhadap tasik.Merajuk lah tu.

"Uwais,kita balik.Dah lewat dah ni"Dhiya Anntasya tidak memujuk,hanya ingin membawa Ahmad Uwais menghantarnya pulang.Ace tah kalau aku yang drive kereta ni,dan tinggalkan dia kat sini.Dhiya Anntasha tersengih sendiri dengan telatahnya sendiri.

Ahmad Uwais tidak memberi apa-apa reaksi.Dhiya Anntasya mengaru kepalanya yang tidak gatal.Rasa macam nak hempuk aje lelaki ni dengan heels dia.Ker nak tolak dia kat dalam tasik tu.Biar dia mandi aje..
"Awak,kalau awak tak nak hantar saya,saya ambik teksi je lah"Dhiya Anntasya berkira-kira hendak menelefon teksi.Pantas Ahmad Uwais mengambil Telefon bimbit Dhiya Anntasya.Membulat terus mata Dhiya Anntasya.Dengan Selamba telefon itu di masukkan ke dalam poket seluarnya.

Dhiya Anntasya mendengus kasar.Dalam sibuk mereka membuat 'drama sebabak' ada sebuah kereta jeep hitam berhenti betul-betul di hadapan kereta Lexus milik Ahmad Uwais.Turun beberapa orang lelaki berbaju serba hitam dan bertopeng.Hanya nampak kedua pasang mata mereka.Ahmad Uwais menarik Dhiya Anntasya ke belakangnya.

Terjadilah pergelutan antara mereka dan Ahmad Uwais.Namun malang,seseorang menekup mulutAhmad Uwais dan dia pun pengsan tak sedarkan diri.Ahmad Uwais dan Dhiya Anntasya diikat dan di bawa masuk ke dalam kereta jeep.

Cinta GangsterWhere stories live. Discover now