Bab19

2K 78 4
                                    

         Hari yang dinanti kini mengintai kembali.Pada tarikh 20 haribulan november,hari yang bersejarah dalam keluarga Dhiya Anntasya.Dhiya Anntasya hanya menurut perintah Dato Nazim.Baginya tiada yang lebih penting dalam hidupnya selain ayahnya,Dato Nazim.Dhiya Anntasya lebih percayakan.

"Ann,Ann kena.ingat yang lahirkan Ann didunia ni,mama tau."Abang long Amri memberi nasihat kepada adiknya yang degil itu.

"Ann tau abang long,tapi yang selalu jaga didik Ann tu papa tau."ujar Dhiya Anntasya.

Dhiya Anntasya tetap dengan keputusannya.Abang long Amri mengeleng kepala.Sakit kepala kalau memikirkan perihal adiknya itu.Diberi nasihat namun di tolak mentah-mentah.Dhiya Anntasya tidak takut dengan cabaran.Meskipun cabaran itu di ganti dengan nyawa.

"Biar lah Ann macam ni abang long,papa beri semua harapan dekat Ann"Dhiya Anntasya berkata lagi.

Abang long Amri mengeluh lagi.kehujungan itu,mau atau tidak.Terpaksa jua lah Abang long Amri melepaskan adiknya itu.

Sebelum perginya Dhiya Anntasya,Abang long Amri memeluk kejap adiknya."Ann kena janji dengan abang,Ann kena pulang dengan selamat"

Dhiya Anntasya hanya menganggukkan kepalanya.Dirinya sendiri pun tidak pasti akan kehidupannya.Dhiya Anntasya cuma ada dua pilihan hidup atau sebaliknya.

     Dato Nazim duduk sambil matanya meliar sekeliling meliat keadaan villa yang telah lama terbiar itu.Dato Nazim akan melawat ke sana 2 kali dalam sebulan.Dato Nazim telah pun mengambil 3 orang pembantu rumah untuk membersihkan rumah itu.

Kenangan 30 tahun lepas mengintai kembali.Seorang bayi perampuan selamat dilahirkan didalam villa ini.Pasangan suami isteri itu sungguh bahagia.setelah 10 tahun mereka berkahwin barulah mereka mempunyai seorang anak perampuan.

"You kena faham keadaan keluarga I"Sang isteri berkata lemah.

Sang suami menangis memeluk isterinya.Hubungan mereka tidak direstui oleh kedua orang ibu bapa mereka.Kerana cinta,mereka tetap dengan keputusan mereka.

Setelah melahirkan seorang anak perampuan,sang suami membawa lari anak perampuan itu jauh dari si isteri tanpa pengetahuan si isteri.

Setelah si isteri keluar dari hospital,si isteri mencari-cari si suami di villa mereka.Namun hampa,villa itu kosong.Si isteri naik lagi kebilik untuk mencari si suami.Dibuka almari pakaian satu persatu.Namun satu helai milik suaminya pun kosong,hanya tinggal pakaian nya.

Si isteri terduduk,fikirannya kosong.Ada manik halus mengalir di tubir-tubir mata si isteri.Matanya tertancap pada sebuah meja.Kakinya mula melangkah perlahan ke meja itu.Ada sarung berwarna coklat.Dibuka sarung itu.Terjatuh terus beberapa helai kertas itu ke lantai.sekali lagi si isteri terjelopok.Tangannya bergeletar untuk mengutip semula kertas-kertas yang bertaburan itu.

  Per:RUJUKAN SUAMI ISTERI
Pada tarikh 6 haribulan november dayang dikehendaki untuk hadir ke mahkamah untuk membuat perbicaraan mengenai hubungan dayang dengan suami dayang.

   Dato Nazim meruap mukanya dengan kasar.kalau dia tidak menerima perjanjian itu,pasti dia dan isterinya tidak akan berpisah sekarang.

  "Setelah Azurin melahirkan seorang bayi perampuan,kau kena ceraikan dia dan bawa anak tu pergi jauh dari malaysia"

"Kau kena ingat,kalau kau bantah juga.Kau dengan keluarga kau sekali dan syarikat kau akan muflis."

Kerana diugat setiap hari,Dato Nazim pun membuat keputusan untuk meninggalkn Datin Azurin.Atas arahan orang tua Dato Azurin.

Pada suatu malam,rumah keluarga Dato Nazim dibakar.Dato Nazim sempat meliat gerangan yang membakar rumah mereka.

"Nazim,kau bawa keluar budak ni dulu." Bonda Dato Nazim mengarahkan anaknya untuk melindungi  bayi perampuan itu terlebih dahulu.

Dengan keberatan,Dato Nazim membawa bayi perampuan itu keluar.Api semakin kelaparan membaham kawan rumah itu.Belum sempat Dato Nazim untuk masuk kedalam menyelamatkan orang tuanya.Satu letupan besar merebak.Kebelakang terus tubuh Dato Nazim.Dato Nazim menjerit memanggil orang tua nya namun tiada sahutan.Menangis tersedu-sedan Dato Nazim.Bayi perampuannya dipeluk kejap.







Cinta GangsterWhere stories live. Discover now