Geçici Hoca

3.2K 140 34
                                    

Minerva McGonagall o sabah Bakanlıktan aldığı mektupla birlikte koridorlardan aceleyle geçerek profesörlerini toplamaya çalışıyordu. Yolda gördüğü öğrencilerine hocalarını sorarken yüzündeki telaş meraklandırıyordu etrafındakileri. Sirius Black'i iki öğrenciyle şakalaşırken gördüğünde kızmasını bekleyen adamı şaşırtarak direkt konuya girdi.

"Sirius acil durum toplantısı, benim odamda beş dakika içinde başlayacak,bana bir iyilik yapıp Remus'u ve Tonks'u bulur musun? Şifre,limon şerbeti."

"Bir sorun mu var?"

Sirius ciddi yüz ifadesini takınmış bir tehlike sezmeye çalışıyor gibiydi,McGonagall sinirle başını iki yana sallayıp söylenmeye başladı.

"Kötü bir şey değil, sadece bakanımız Dumbledore her zamanki gibi son dakika işlerine girişti. Bir sonraki görüşmemizde böyle telaşa düşürdü diye paylayacağım yaşlı büyücüyü."

Kadın daha fazla açıklama yapmadan uzun eteğinin geriye atıp adamı arkasında bırakarak diğer koridora doğru döndü. Neyse ki aradığı son kişiler Lily ve Neville karşısına çıkmıştı,onlara da kısaca durumu anlatıp beraber müdür odasına çıktıklarında bütün profesörleri toplanmış ona beklentiyle bakıyordu.

"Biliyorum telaşlı halim sizi fazlasıyla meraklandırdı o yüzden konuyu hemen açıklıyorum. Bu sabah bakanımızın mektubu ulaştığından beri bir şeyleri düzene sokmaya çalışıyorum. Bakanlığın Fransa kolundaki hatırı sayılı kişilerin okulumuzu ziyaret etme isteğini onayladığını ve en yakın zamanda okulumuzu incelemeye geleceklerini bildirdi Dumbledore. Mektupta belirttiğine göre Hogwarts'ın büyücü dünyasına kazandırdığı önemli büyücü ve cadı sayısı dikkatlerini çekmiş,kendi ülkelerinde okulumuzun bir benzerini inşaa etmek istiyorlarmış. Eğitimimiz hakkında bilgi toplamak için bizlerle birlikte zaman geçirme amacıyla buraya gelecekler. Sizden ricam okulumuzu en iyi şekilde temsil etmeniz arkadaşlar, derslerinize konuk olmak isteyeceklerdir. Anlayışlı ve kibar olmanızı rica ediyorum hepinizden."

İlk tepki Sirius'tan geldi.

"Beni biliyorsun Minerva dersime konuk almayı sevmiyorum,bunu yapmak zorunda mıyım?"

"Bir süreliğine derslerde yaramazlığa son verirsin Sirius,bunu senden isteyebilirim değil mi?"

Sirius kıkır kıkır gülen Tonks'a öldürücü bir bakış atmış sonrasında oflayarak kafasını sallamıştı.

Rolanda Hooch öksürerek dikkatleri üstüne çekince itiraz istemeyen ses tonuyla konuşmaya başladı.

"Minerva benim bu hafta Dünya Kupası hakemliği sınavlarım var,bunu senenin başından biliyorsun."

"Biliyorum Rolanda,erteleme imkanın olmadığını da biliyorum."

"Ben yapabilirim,iyi bir hoca olabilirim çocuklara hem Çapulcu Turnuvasının bu yılki şampiyonu da benim."

"Minerva çocukların beden sağlığı için Sirius seçeneğini ele. Tonks'ta iyi bir hoca olabilir,Seherbazların uçuş eğitimlerini de o veriyor."

"Olmaz Lily, eğer bunu da kabul edersem boş zamanım kalmaz. Ted için her zaman boş zaman bırakıyorum."

Şimdi hepsi aralarındaki en iyi hoca kim olur diye tartışırken Minerva saati kontrol etti,beklediği kişi geç kalmıştı ama onca işi arasında kabul ettiği için ona kızamazdı. Hepsinin sesi iyice yükselirken Minerva'nın yalandan öksürmesi onları durdurdu.

"Ben bu sorunumuzu hallettim, geçici hocamız yakında burda olur."

Tam bu sırada kapı nazikçe çalındığında merakla dönen kafaların aksine Minerva gülümseyerek içeri girmesi için seslendi. Kızıl saçlı kız tedirgince kafasını içeri uzattığında ona bakan gözlere gülümseyerek içeri girdi.

Kızıl Güç (Ginny Weasley) (Harry Potter)Where stories live. Discover now